| Sekalaisia uutisia | |
|
+8Agnes Alma faari mirjamarja Frederiikka Tauno Taunola Sadeca Urpo 12 posters |
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
Urpo
Viestien lukumäärä : 3709 Join date : 29.05.2009
| Aihe: Vs: Sekalaisia uutisia To Huhti 28, 2011 10:39 pm | |
| Minustakin maahanmuuttoministeriö on aivan turha, mutta eri syistä kuin Halla-ahon mielestä: minä en halua sisäministeriksi. Halla-aho ymmärtää, ettei hän voisi enää laukoa rasistisia ajatuksiaan yhtä vapaasti kuin ennen, mutta kertomalla kiertelemättä, että hän seisoo aikaisemminkin lausumiensa sanojen takana, hän ei ymmärrä asiaa kuitenkaan.
Hallintovaliokunnan puheenjohtaja ei pidä toimittajista ja on hiiltynyt monta kertaa suhteellisen lyhyen poliittisen uransa aikana medialle, kun häntä on vaadittu vastuuseen sanoistaan. Tässä saattaa käydä niin, kun näennäinen (en usko, että häntä otetaan hallitukseen) valta nousee hänelle lisää päähän, niin hän ei sitäkään vertaa pysty hillitsemään itseään ja joskus jopa pakenee haastatteluita tai repii pelihousunsa pahemman kerran. Halla-ahon kaltaisia miehiä Suomen päättävissä elimissä ei tarvita. Ulkomailla uutiskynnykset ylittäviä suomalaisten ministereiden aiheuttamia skandaaleja on ollut ennenkin, mutta vielä pahempia ei tarvittaisi. Suomi ei ole mikään omillaan toimeentuleva lintukoto, jossa muun maailman mielipiteitä ei tarvitse ottaa huomioon. | |
|
| |
Tauno Taunola
Viestien lukumäärä : 1044 Join date : 29.05.2009 Paikkakunta : Norrköping Rootsi
| Aihe: Vs: Sekalaisia uutisia To Huhti 28, 2011 11:30 pm | |
| Päivän puheenaihe täällä Ruotsissa on entisen korkeushyppääjän Patrik Sjöbergin uudessa kirjassaan julkituoma paljastus, jossa hän syyttää valmentajaansa ja isäpuoltaan Viljo Nousiaista seksuaalisesta hyväksikäytöstä. Nousiainen kuoli vuona 1999. http://www.iltalehti.fi/urheilu/2011042813622430_ur.shtmlJuttu tietenkin puhuttaa ja jos Sjöberg puhuu totta on tietenkin Nousiaisen teot karmeita. Mutta keskustelu menee tässä maassa, joka jo muutenkin näkee pedofiilejä joka kadun kulmassa, aivan ulalle. Koko urheilu asetetaan kyseenalaiseksi, samoin partiolaistoiminta, kuorolaulu, koulut, eli KAIKKI MAHDOLLINEN toiminta jossa aikuiset ja lapset kohtaavat. "Nämä toiminnat vetävät luokseen pedofiilejä". Itse jouduin noin kymmenen vuotta sitten hankkimaan poliisilta todistuksen kun sain kunnasta uuden opettajan viran. Kaikkien vasta palkattujen oli hankittava todiste siitä etteivät olleet tuomittu seksuaalirikoksista. Pomoani hävetti kun hän joutui pytämään minulta sitä... Itse olen nykyään hyvin ylpeä todistuksestani ja kysyn jokaiselta vastaantulevalta, eli postinkantajalta, maitokaupan tädiltä, bussikuskilta jne, että onko heillä samanlaista. Jos ei, leimaan heidät automaattiisesti pedofiileiksi. Sjöberg-juttu antaa suomalsikorvaan hieman tahatonta huumoriväritystä kun ruotsalaiset radio- ja tv-toimittajat poikkeuksetta ääntävät Viljo-vainaan sukunimen Nussiaiseksi. | |
|
| |
Vieraili Vierailija
| Aihe: Vs: Sekalaisia uutisia To Huhti 28, 2011 11:56 pm | |
| - Tauno Taunola kirjoitti:
Itse jouduin noin kymmenen vuotta sitten hankkimaan poliisilta todistuksen kun sain kunnasta uuden opettajan viran. Kaikkien vasta palkattujen oli hankittava todiste siitä etteivät olleet tuomittu seksuaalirikoksista. Pomoani hävetti kun hän joutui pytämään minulta sitä... Allekirjoittanut on myös joutunut hankkimaan tuollaisen todistuksen aloittaessaan nykyisessä työssään. Luulen että näitä vaaditaan nykyisin joka paikassa missä joutuu työskentelemään lasten tai nuorten kanssa. |
|
| |
Alma
Viestien lukumäärä : 3272 Join date : 29.05.2009 Paikkakunta : Suomi
| Aihe: Vs: Sekalaisia uutisia Pe Huhti 29, 2011 7:17 am | |
| - Alma kirjoitti:
- Kyllä aavistus siitä mihin rahat ovat EU-aikana menneet, on jo vahvasti suunnassa. Kolmen edellisen hallituskauden aikana ihmisten normiturva on kadonnut. Ei hoitoa, ei huoltoa, ei palveluita lähellekään siinä määrin kuin nykytarve vaatisi. Perheissä voidaan pahoin. Työtä ei riitä kaikille. Terveyden- ja sosiaalihuollonkin palveluita yksityistetään. Punainen lanka ehti jo kadota tuon pienimmäisen huollettavani "häiriköidessä", mutta esim. lastensuojelun yksityistäminen tulisi tietämään lisää turhia huostaanottoja ja totuudenvastaisia olosuhdeselvityksiä. Lastensuojelu käyttää jo joillakin alueilla sosiaalitoimen rankan kuormituksen ja resurssipulan vuoksi yksityisiä palveluita. Selvitykset ovat bisnestä, sijoitukset ovat bisnestä. Peruspalvelut ovat muuttuneet liian vapaiksi ja valvomattomiksi, mutta tähän Valvira sentään ehti puuttua:
- Lainaus :
- Valvira puuttui Rääkkylän yksityistämissuunnitelmiin
22.4.2011 7:13 | Päivitetty: 22.4.2011 9:08 A A HS–STT
Sosiaali- ja terveysalan lupa- ja valvontavirasto Valvira on puuttunut Rääkkylän kunnan suunnitelmiin sosiaalipalvelujen yksityistämisestä. Rääkkylältä on pyydetty lisäselvitystä siitä, miten se aikoo hoitaa asiaan liittyvät lakisääteiset viranomaisvelvollisuudet.
Rääkkylä haluaisi siirtää lääkäriyritys Attendo Med Onen vastuulle lähes kaikki palvelunsa. Ainoastaan päivähoito ja osa lastensuojelusta jäisivät sopimuksen ulkopuolelle. Valviran mukaan julkisen vallan käyttöä ei voida sellaisenaan siirtää yksityiselle yritykselle.
Asiasta kertoi ensimmäisenä Aamulehti.
Rääkkylän kunta vastasi Valviran selvityspyyntöön torstaina, kertoo kunnanjohtaja Yrjö Eronen HS:lle.
Erosen mukaan vastauksessa todetaan, että muutosta varten kunta perustaa uusia viranomaistehtäviä. Nämä viranomaiset eivät Erosen mukaan ole sidoksissa palveluja tuottavaan yritykseen.
Rääkkylä perustelee yksityistämissuunnitelmiaan sillä, että tarkoituksena on turvata asukkaiden sosiaali- ja terveyspalvelut.
Tapauksen käsittely on Valvirassa vielä kesken. Aamulehden haastatteleman Valviran esittelyneuvoksen Arja Myllynpään tiedossa ei ole, että muut kunnat olisivat aiemmin yrittäneet yksityistää sosiaalipalvelujaan.
Niin, vaikkei asiani ollut välttämättä samaa kuin Sadecan, niin liittyy kiinteästi alkupisteeseen. EU:n myötä markkinavoimat ovat tunkeneet niille alueille, jotka tulisi ehdottomasti hoitaa ilman hyödyntavoittelua. Rääkkylän kunta saa ostaa terveyspalvelunsa yksityiseltä yritykseltä: - Lainaus :
- Päivitetty 28.4.2011 16:11, julkaistu 28.4.2011 16:10.
Hallinto-oikeus: Rääkkylä sai yksityistää terveyspalvelut STTLähetä palautetta toimittajalle.
Rääkkylän kunta saa siirtää terveyspalvelunsa yksityiselle Attendo MedOnelle vappuna. Kuopion hallinto-oikeus hylkäsi kolmen Keski-Karjalan kunnan hakemuksen hankkeen estämiseksi. Kunnat haluavat Rääkkylän pysyvän mukana yhteisessä palvelurenkaassa.
Kitee, Tohmajärvi, Kesälahti ja Rääkkylä ovat ostaneet sosiaali- ja terveyspalvelut Helli-liikelaitokselta vuoden 2009 alusta. Rääkkylä erkaantui sopimuksesta ennen sovittua irtisanomisaikaa, koska oli tyytymätön palveluihin ja hintaan.
Kolme muuta kuntaa pohtivat iltapäivällä jatkotoimia.
| |
|
| |
Alma
| Aihe: Vs: Sekalaisia uutisia Pe Huhti 29, 2011 7:21 am | |
| - Ramo kirjoitti:
- Tauno Taunola kirjoitti:
Itse jouduin noin kymmenen vuotta sitten hankkimaan poliisilta todistuksen kun sain kunnasta uuden opettajan viran. Kaikkien vasta palkattujen oli hankittava todiste siitä etteivät olleet tuomittu seksuaalirikoksista. Pomoani hävetti kun hän joutui pytämään minulta sitä... Allekirjoittanut on myös joutunut hankkimaan tuollaisen todistuksen aloittaessaan nykyisessä työssään. Luulen että näitä vaaditaan nykyisin joka paikassa missä joutuu työskentelemään lasten tai nuorten kanssa. Kuin myös. Ennen tuo todistus oli voimassa puoli vuotta, ja itse jouduin työpaikkaa vaihtaessani hankkimaan sellaisen vähällä ajalla kahdesti. Se on todellakin lakisääteinen joissakin maissa joillakin aloilla, kun kyse on lasten kanssa työskentelystä. Ihan oikein. Eikös se ole parempi, että voi näyttää mistä ei ole saanut tuomiota kuin että työnantaja joutuisi asiaa epäilemään? Omassa rikosrekisteriotteessani oli mainittu myös, etten ole saanut tuomioita väkivaltarikoksista. | |
|
| |
Sadeca
Viestien lukumäärä : 2488 Join date : 29.05.2009 Paikkakunta : Ruotsi
| Aihe: Vs: Sekalaisia uutisia Pe Huhti 29, 2011 3:51 pm | |
| | |
|
| |
Alma
| Aihe: Vs: Sekalaisia uutisia La Huhti 30, 2011 10:15 am | |
| Isosti jytkäytti tuokin biisi, hyvät sanat ja jopa osuvat, vaikkakin oli huumorilla tehty. | |
|
| |
Urpo
| Aihe: Vs: Sekalaisia uutisia La Huhti 30, 2011 6:18 pm | |
| Täytyy kuitenkin muistaa, että tuokin kappale oan alunperin italialainen ”L’italiano”, jonka esitti Salvatore Cutugno. Moni soinilainen varmaankin pettyy siihen, että Soini syö sanansa taas, eikä välitä äänestäjilleen antamistaan lupauksista http://yle.fi/uutiset/teemat/vaalit_2011/2011/04/soini_lieventanyt_kantaansa_portugalin_tukemiseen_2553485.html . Timo Soini on poliitikkona kuin huippu-urheilija, joka oman menestyksensä tähden parantaa suorituskykyään dopingilla, vaikka yleisön, kansan, edessä silmät sinisinä muuta valehtelee. Soinin hinku hallitukseen on niin kova, ettei hän välitä enää edes takinkääntäjän maineensa vahvistumisesta. Halla-aho ei sentään syö sanojaan ja käännä selkäänsä äänestäjilleen. Pidän häntä tässä mielessä arvostettavampana kuin Soinia. | |
|
| |
Sadeca
| Aihe: Vs: Sekalaisia uutisia La Huhti 30, 2011 6:45 pm | |
| Hehheh Urpo. Vuotellaan, vuotellaan ja katsotaan nyt tässä ensin minne se takki kääntyy. Toimittajilla on tapana vetää sanomiset asiayhteyksistään ja lypsää lausuntoja jotka pystyy tulkkaamaan niinkuin itse haluaa. http://www.taloussanomat.fi/politiikka/2011/04/30/soini-ylelle-portugalin-pelastaminen-voi-olla-suomen-etu/20116137/12Jussi Halla-aho ja Heikki Tala ovat mielikuvassani (kumpaakaan tuntematta ja silloin on mielikuvat lukemansa perusteella tehtyjä) siinä toisella ja kolmannella paikalla kun ääliösuomalaisten kärkeä mietin. Ykkössija menee kyllä Olli Rehnille joka mielestäni koko ajan vetää touhua ei vain suomalaisten pään menoksi vaan myös muiden EU- kansojen. Ja kehtaa vielä mölistä sieltä Suomelle mitä pitäisi tehdä. | |
|
| |
Urpo
| Aihe: Vs: Sekalaisia uutisia Su Toukokuu 01, 2011 7:04 am | |
| | |
|
| |
Sadeca
| Aihe: Vs: Sekalaisia uutisia Su Toukokuu 01, 2011 12:18 pm | |
| Aivan. Siellä ulkona Euroopan kärsivät kansalaiset toivovat sydämensä pohjasta että suomalaiset näyttäisivät sen kuuluisan sisunsakin ja kategorisesti kieltäytyisivät olemasta mukana maksutalkoissa jotta eliitin hullut ideat kaatuisivat sen siliän tien. Minusta on aivan hyvä ominaisuus se kuuliaisuuskin normaalioloissa ihmisille, ei ainainen riitely ja kaikkien sota kaikkia vastaan ole oikein mistään kotoisin. Siksipä kun ne kuuliaiset ärähtävät kunnolla, pitäisi valtaa pitävienkin ottaa se tosissaan ja kuunnella "alamaisiaan". Siitä suomalaisten maineestakaan ulkomailla ei kannata olla huolissaan. Vain ostettu media, eliitti ja finanssiporhot siellä ääntä pitää. Juuri nimenomaan sen entisen suomalaisten maineen takia heitä huolestuttaakin. Englannin häitä katsoin vain kaksi tuntia minä, rojalisti. | |
|
| |
Urpo
| Aihe: Vs: Sekalaisia uutisia Ma Toukokuu 02, 2011 7:48 am | |
| Obama ilmoitti, että Osama on kuollut (itse asiassa tapettu) http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Operaation+kulku+Bin+Laden+kuoli+p%C3%A4%C3%A4h%C3%A4n+osuneisiin+laukauksiin+/1135265807576 . Tyttäreni kertoi uutisen minulle äskettäin ja minulta lipsahti: "Hyvä!". Heti perään kyllä pyysin anteeksi, sillä kenenkään tappaminen ei ole hyvä. Parempi olisi ollut, että Bin Laden olisi otettu vangiksi elävänä. "Sota terrorismia vastaan" ei pääty tähän. Kohta sitten nähdään, mihin Al Qaidasta enää on. He yrittävät varmasti kaikin voimin kostaa johtajansa kuoleman. Al Qaidalla (القاعدة tarkoittaa perustusta, tukikohtaa) tulee olemaan vaikeuksia pysyä ehjänä ja vahvana kokonaisuutena, kun se jo tähänkin asti on ollut suhteellisten hajanaisten terroristiryhmien nimitys ja nyt järjestön johtohahmo on rakkaitten itsemurhapommittajiensa joukossa muslimien paratiisissa, koska hän on kuollut pyhässä sodassa. Osama bin Laden lienee saanut merkittävän paikan Allahin virkamieskunnassa. | |
|
| |
Alma
| Aihe: Vs: Sekalaisia uutisia Ma Toukokuu 02, 2011 12:10 pm | |
| Mielestäni on parempi, ettei terroristijohtaja jäänyt eloon minkäänlaisen kaupankäynnin välineeksi. | |
|
| |
Urpo
| Aihe: Vs: Sekalaisia uutisia Ma Toukokuu 02, 2011 1:52 pm | |
| | |
|
| |
Tauno Taunola
Viestien lukumäärä : 1044 Join date : 29.05.2009 Paikkakunta : Norrköping Rootsi
| Aihe: Vs: Sekalaisia uutisia Ma Toukokuu 02, 2011 3:56 pm | |
| Luulen myös että jotain tulee tapahtumaan jota sitten voidaan käyttää argumenttina aseistamiseen ja pommitteluun. En usko terroristivalvonnan vähenevän vaan pikemminkin lisääntyvän. En tarkoita tälllä että olisin pitänyt BinLadinia mitenkään hyvänä jätkänä. | |
|
| |
Urpo
| Aihe: Vs: Sekalaisia uutisia Ma Toukokuu 02, 2011 5:24 pm | |
| Tuo kuolleen bin Ladenin kuva tuolla on osoittautunut väärennökseksi kuten epäiltiinkin. Nyt islamin oppineet kiistelevät siitä, haudattiinko tapettu terroristijohtaja islamin sääntöjen mukaan. Oppineet ovat sitä mieltä, että mereen hautaaminen on väärin, mutta tällä vältettiin haudan muodostaminen pyhiinawelluspaikaksi. | |
|
| |
Urpo
| Aihe: Vs: Sekalaisia uutisia Pe Toukokuu 06, 2011 12:30 pm | |
| Maailmalla on vielä toivoa http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Nuoret+eiv%C3%A4t+usko+yritysten+ekologisuusv%C3%A4itteisiin/1135265932674 . Toivottavasti seuraavat sukupolvetkin jatkavat nykynuorten tiellä ja muuttavat samaan tapaan käsityksiään vieläkin parempaan suuntaan. Vanhemmasta sukupolvesta osa on aina parjannut ja solvannut nuorisoa, mutta osa on nähnyt pidemmälle. Vanha kansanviisaus "pojasta polvi paranee" pitää paikkansa. Minä olen seurannut nuorten kehitystä ja ajatusmaailmaa läheltä ja olen sitä mieltä, että vanhempien tulisi ottaa oppia nuoremmista eikä päinvastoin. Ei ehkä ihan kaikissa asioissa kuitenkaan, mutta nyt ei heti tule mieleen, missä asioissa. | |
|
| |
Sadeca
| Aihe: Vs: Sekalaisia uutisia Pe Toukokuu 06, 2011 3:23 pm | |
| Sinun vaistosi on varmasti oikeassa Urpo. Nimenomaan kuuntelemalla omia nuoriasi ja heidän kavereitaan kuulet miten he ajattelevat tuoden aivan uusia näkökulmia esille. Nuoret voivat olla aivan eri tavalla suhtautuvia siihen mikä on välttämätöntä elämässä ja mikä ei. Osalla heistä ei ehkä edes ole halua haalia kaiken maailman mammonaa turvakseen, vaan haluavat mieluummin oikeudenmukaisempaa maailmaa. Työelämässä niiden nuorten mielipiteitä (niin kolleegoiden kuin asiakkaiden) kuunneltuani olen ollut huomaavinani että karkeasti jaettuna heissä on kahdenlaisia. Niitä joille vanhemmat ovat onnistuneet syöttämään omat näkemyksensä ja uskovat vanhempiensa olevan oikeassa. Sitten niitä joille on kotona annettu vapaus ajatella omilla aivoillaan ja myös kannustettu esittämään ne omat näkemyksensä ilman että niitä olisi suoralta kädeltä vääriksi lytätty. Nuoret imevät itseensä kaikenlaista aika ennakkoluulottomasti ja ovat paljon herkemmin valmiita muuttamaankin mielipiteitään jos tarpeeksi vahvoja argumentteja ilmaantuu. Jos he saavat ilman valmiita malleja itse ajatella, niin onhan heillä aikaa olla välillä vaikka "väärässäkin." Ei tarvitse Urpoakaan henkilökohtaisesti tuntea käsittääkseen että nuorten mielipiteitäkin kunnioitetaan ja heitä kuunnellaan siinä teidän perheessä. Itse olen äärettömän kiitollinen siitä että vaikka isäni oli kiihkeä äärivasemmistolainen, niin antoi täyden vapauden nuorilleen olla erimieltäkin kanssaan. Hän vakuutti aina kaikkialla että hän nuorentui itse siinä mukana kun sai sen luottamuksen että hänelle sai vapaasti kertoa ihan mitkä hullutukset hyvänsä. Sanoi jopa arvostelijoille että hän itsekin haluaisi olla mukana nuortensa porukoissa, mutta kun häntä ei huolita niin saa olla iloinen siitä että edes kertovat mitä on tekeillä. Eräskin koko lapsuuden ja nuoruuden ystäväni sanoi vielä parikymppisenäkin että hän haluaa isäni kaltaisen miehan itselleen joskus tulevaisuudessa. Arvelen että olet Urpo todennut tuon täsmälleen saman asian ja siksi sinun ei todellakaan tarvitse edes tietää missä asioissa nuoret muovaavat sinua. Sehän on se koko arsenaali nuorten elämää jolla sinuakin kehitetään koskapa mitä ilmeisimmin pystyt sitä jopa hyödyntämään omaan ajatusmaailmaasi. Elät mahtavia aikoja nyt kun osa nuorista on vielä kotona! Onnittelen vain! | |
|
| |
Urpo
| Aihe: Vs: Sekalaisia uutisia La Toukokuu 07, 2011 11:37 am | |
| Tämäntyyppiset valitettavat uutiset ovat Helsingissä yleistyneet viime aikoina. Tummaihoisten bussikuskien ja muiden suomen kansalaisten pahoinpitelyt ja rasistinen huutelu ovat pääkaupunkiseudulla arkipäivää. | |
|
| |
Alma
| Aihe: Vs: Sekalaisia uutisia La Toukokuu 07, 2011 4:45 pm | |
| - Urpo kirjoitti:
- Tämäntyyppiset valitettavat uutiset ovat Helsingissä yleistyneet viime aikoina. Tummaihoisten bussikuskien ja muiden suomen kansalaisten pahoinpitelyt ja rasistinen huutelu ovat pääkaupunkiseudulla arkipäivää.
Uskoisin, että suomalainenkin nuorisojoukko olisi onnistunut nostattamaan hirvittävän raivon noissa tyypeissä, jotka eivät saaneet mölyltä keskittyä jääkiekosta nauttimaan. Urheiluhulluus näyttäytyy joskus valitettavan väkivaltaisena. Typeriä juntteja! Suomalaisena naisena minua ärsyttää mölyävät maahanmuuttajamiehet, jotka ulkonäkönsä puolesta eivät vaikuta olevan länsimaisia, taikka uskonnoltaan länsimaisia. Porukalla livotaan huulia ja huudellaan hävyttömyyksiä, -me suomalaiset naisethan olemme tyrkyllä ihan vain olemassaolomme kautta. Tiesitkö Urpo, että jo suurimmassa osassa pääkaupunkiseudun raiskauksista epäillyistä on ulkomaalaistaustaisia henkilöitä? Viime vuosien luku on vaihdellut 50- 70% asti. Ihme, että virolaiset miehet ovat ulkomaalaisten epäiltyjen porukassa niinkin suurena joukkona kuin reilu 20%, sillä ainakaan itse en ole koskaan kokenut heidän käyttäytyvän mitenkään tuollaiseen viitaten. Toki oma otantani on suppea ja enemmän yksityinen. | |
|
| |
Urpo
| Aihe: Vs: Sekalaisia uutisia Su Toukokuu 08, 2011 1:39 am | |
| - Alma kirjoitti:
- . Tiesitkö Urpo, että jo suurimmassa osassa pääkaupunkiseudun raiskauksista epäillyistä on ulkomaalaistaustaisia henkilöitä? Viime vuosien luku on vaihdellut 50- 70% asti. Ihme, että virolaiset miehet ovat ulkomaalaisten epäiltyjen porukassa niinkin suurena joukkona kuin reilu 20%, sillä ainakaan itse en ole koskaan kokenut heidän käyttäytyvän mitenkään tuollaiseen viitaten. Toki oma otantani on suppea ja enemmän yksityinen.
En tiennyt ihan tarkkoja osuuksia, mutta tiesin kyllä sen, että suuri osa raiskauksista pääkaupunkiseudullakin tapahtuu ns "tuttujen" tekeminä ja niitä ei ilmoiteta viranomaisille. Onko sinulla linkkiä noihin tilastoihin? Vierasmaalaisten tekemät raiskaukset ilmoitetaan lähes sataprosenttisesti. Kaikki raiskaukset ovat todella törkeitä rikoksia, eikä yhtäkään raiskaajaa tulisi suojella tai raiskauksia jättää ilmoittamatta. | |
|
| |
Alma
| Aihe: Vs: Sekalaisia uutisia Su Toukokuu 08, 2011 8:37 am | |
| Jos rikoksia ei ilmoiteta, niin miten niistä saadaan otanta? Tämä on jo vajaan neljän vuoden takaa, ja määrä oli jo tuolloin nousussa: http://yle.fi/poliisitv/raportit.php?sivu=raportti_ulkosexLinkissä huomio kiinnittyi heti lainaamaani kohtaan. Prosentit puolestaan löytyvät linkin takaa. - Lainaus :
- Miksi ulkomaalaistaustainen mies ahdistelee tai raiskaa suomi-tyttöjä? Yhtä, selkeää vastausta on turha edes lähteä hakemaan. Asia on arkaluontoinen ja selityksiä on monenlaisia. Totuus on kuitenkin se, että seksuaalirikoksista epäiltyjen joukossa on suhteettoman paljon niitä, joiden alkuperä on jossain muualla kuin Suomessa. Usein epäilty tulee EU:n ulkopuolelta, Pohjois-Afrikan tai Lähi-Idän suunnalta.
Haluamme korostaa, että rikoksia eivät tee kansakunnat, uskonnot eivätkä kulttuuriset piirteet, vaan ihmiset. Yritimme löytää ikäville tilastofaktoille selittäjiä ja ymmärtäjiä siinä kuitenkaan onnistumatta. Maahanmuuttajien kanssa työtä tekevät eivät olleet innokkaita pohtimaan asiaa kameran edessä. Vapaaehtoisia ei löytynyt myöskään vieraita kulttuureita edustavien joukosta. Ehkä kysyimme vääristä paikoista tai vääriltä ihmisiltä.
Jostain syystä ulkomaalaisten tekemistä seksirikoksista ei haluta puhua, niitä ei haluta tulkita ja on näyttöä, että niitä on yritetty jopa lakaista maton alle. Tilastot eivät kuitenkaan kaunistu hiljaisuudessa. Jonkun täytyy avata suunsa. Se joku näyttää olevan useimmiten hentoinen nainen Pasilan poliisitalolta, rikosylikonstaapeli Marja Vuento....
Materiaalia aiheesta on niin paljon, että nopeammin löydät hakemalla. Tuossa on tilastohaku vuoteen 2009 rajoittuen. Kyse tuomioista, huomattava on se, että seksuaalirikokset on eritelty alalajeihin.. raiskaus.. törkeä raiskaus.. jne. | |
|
| |
Sadeca
| Aihe: Vs: Sekalaisia uutisia Su Toukokuu 08, 2011 12:33 pm | |
| Täällä meillä ei ainakaan kirjoiteta lehtiin että esimerkiksi raiskaustapauksissa on ulkomaalainen kyseessä. Eihän sitä kyllä tietenkään pidäkään nimiä kirjoitella henkilöistä joita ei oikeudessa ole todettu syyllisiksi. En tiedä onko edes minkäänlaista julkista statistiikkaa siitä kuinka iso prosentti raiskaustapauksista on ulkomaalaisten tekemiä. Yleisesti rikollisuudesta varmaan olisi sellainenkin. Aina kun täällä joku juttu tapahtuu mistä ei oikein lehdistö reilusti anna tietoja, niin minä käyn lukemassa niistä Sverigedemokraattien nettisaitilta tästä osoitteesta: http://politisktinkorrekt.info/Tuo saitti ei myönnä että on Sverigedemokraattien mutta selvästikin on. Kerta toisensa jälkeen siellä komentavat kommentteihin osallistuvia kirjoittamaan siististi ja rasismia välttäen, mutta kyllä siellä näkee ketkä kommentoivat. Kuitenkin pidän tuota osoitetta vain parin klikkauksen takana koska se tosiaan paljastaa yksittäisiä tapauksia aika tarkkaankin ja esittää sen ulkomaalaismitalin nurjat puolet muutenkin reilusti. Saitilla on päiväaikaan jatkuvasti useimmiten yli 500 lukijaa samanaikaisesti paikalla. Niin ulkomaalaislehdet kuin ruotsalaislehdetkin vierailevat siellä ahkerasti ja vain pari kolme kertaa ovat PK toimittajat joutuneet myöntämään antaneensa väärää tietoa. Yksi asia on varmaa, jos ruotsalaislehdistö pystyisi, niin yrittäisi varmasti sulkea koko sivuston. Joskus olen lukenut että Oslon alueella raiskauksista noin 90% on ulkomaalaisten tekemiä. Ei siis koske koko maata vaan vain pääkaupunkia. Norjalaiset eivät pimitä kansalta tuota statistiikkaansa samalla tavalla kuin täällä tehdään. Mielestäni nimenomaan nuo raiskaukset pitäisi täysin avoimesti raportoida koska niissähän on todellakin usein rasismista kysymys silloin kun se on ulkomaalaisen teko uuden maansa naisia kohtaan. Ja kyllä vain, jos jonkun kansan miehet osoittautuvat erityisen vahvasti tuollaiseen syyllistyviltä, on se ihan täysi aihe ottaa pakolaisia jostain toisesta kansasta vastaisuudessa niiden sijaan. Tuttujaan siinä raiskausmielessä tuskin kukaan nainen pelkää niin paljon ettei uskalla iltaisin yksin liikkua ja ne tutut harvoin kyttäävät ryhmissä sitä raiskausuhriaan. Se on todella kamalaa etteivät naiset enää voi liikkua ulkona vapaasti. | |
|
| |
Urpo
| Aihe: Vs: Sekalaisia uutisia Su Toukokuu 08, 2011 7:03 pm | |
| Olen pahoillani Alma, että jouduin poistamaan linkkisi, sillä se levitti tämän ketjun ylileveäksi. Koska linkkiä ei enää ole, en kommentoi sitä sen ihmeemmin, vaikka haluaisinkin. Totean vain, ettei se millään tavoin tukenut väitettäsi, että pääkaupunkiseudun raiskauksista 50-70 % on ulkomaalaistaustaisten tekemiä.
Kyllä minä tiedän, että päivänvaloon tulleista tapauksista ulkomaalaistaustaiset miehet raiskaavat täällä naisia suhteellisesti useammin kuin syntyperäiset suomalaismiehet syyllistyvät vastaaviin rikoksiin, mutta noita prosenttilukuja eikä mitään muutakaan tietoa kannata poimia asenteellisilta foorumeilta, asenteellisilta ihmisiltä tai asenteellisesta mediasta. Minulla ei ole tarkoitus puolustaa mitään kansanryhmää, ei edes suomalaisia, mikäli he syyllistyvät rikoksiin.
Poliisiylijohdon mukaan vain pieni osa raiskausrikoksista ilmoitetaan poliisille. Tämä vaikuttaa aivan varmasti myös tilastoihin. | |
|
| |
Sadeca
| Aihe: Vs: Sekalaisia uutisia Su Toukokuu 08, 2011 7:36 pm | |
| | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: Sekalaisia uutisia | |
| |
|