Periferia
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Periferia

Kansainvälinen foorumi/ Rahvusvaheline foorum/ Internationellt forum
 
PääsivuPääsivu  GalleriaGalleria  Latest imagesLatest images  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

 

 Päivän ilot

Siirry alas 
+7
Olivia
Klassmormor
Urpo
Tauno Taunola
Agnes
Sadeca
Alma
11 posters
Siirry sivulle : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Seuraava
KirjoittajaViesti
Alma

Alma


Viestien lukumäärä : 3272
Join date : 29.05.2009
Paikkakunta : Suomi

Päivän ilot Empty
ViestiAihe: Päivän ilot   Päivän ilot EmptyKe Kesä 03, 2009 10:25 am

Tässäpä olisi uusi ketju, jossa voisi kertoa niistä asioista, jotka juuri nyt ilahduttavat.

Vauvan jumpse ja pumpse vatsassa Very Happy .. ja kauppahallista ostettu ternimaito, josta teen uunijuustoa myöhemmin tänään.
Takaisin alkuun Siirry alas
Vieraili
Vierailija




Päivän ilot Empty
ViestiAihe: Vs: Päivän ilot   Päivän ilot EmptyKe Kesä 03, 2009 10:28 am

Alma kirjoitti:
kauppahallista ostettu ternimaito, josta teen uunijuustoa myöhemmin tänään.

Ihan pakko kysyä paljonko oli ternimaidon litrahinta?
Takaisin alkuun Siirry alas
Alma

Alma


Viestien lukumäärä : 3272
Join date : 29.05.2009
Paikkakunta : Suomi

Päivän ilot Empty
ViestiAihe: Vs: Päivän ilot   Päivän ilot EmptyKe Kesä 03, 2009 10:30 am

Ramo kirjoitti:
Alma kirjoitti:
kauppahallista ostettu ternimaito, josta teen uunijuustoa myöhemmin tänään.

Ihan pakko kysyä paljonko oli ternimaidon litrahinta?

Meinasin jo kirjoittaa sen tuonne kiukkuketjuun.. 8,20.

Täytyy jatkossa mennä suoraan Ahlmanin ammattiopiston navetan ovelle ämpärin kanssa kärkkymään.


Viimeinen muokkaaja, Alma pvm Ke Kesä 03, 2009 10:44 am, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
Vieraili
Vierailija




Päivän ilot Empty
ViestiAihe: Vs: Päivän ilot   Päivän ilot EmptyKe Kesä 03, 2009 10:37 am

Alma kirjoitti:


Meinasin jo kirjoittaa sen tuonne kiukkuketjuun.. 8,20.

Täytyy jatkossa mennä suoraan Ahlmanin ammattiopiston navetan ovelle ämpärin kanssa kärkkymään.

Ooh...siisus kraist...vähänkö ehkä kallista. Multa saisist samaa tuotetta 3.00/e/ltr. Wink

Millä hinnalla Harri myynee...
Takaisin alkuun Siirry alas
Alma

Alma


Viestien lukumäärä : 3272
Join date : 29.05.2009
Paikkakunta : Suomi

Päivän ilot Empty
ViestiAihe: Vs: Päivän ilot   Päivän ilot EmptyKe Kesä 03, 2009 10:43 am

Ramo kirjoitti:
Ooh...siisus kraist...vähänkö ehkä kallista. Multa saisist samaa tuotetta 3.00/e/ltr. Wink

Millä hinnalla Harri myynee...

Eikö vain.. siis kun viimeksi olen ostanut, niin taisi olla 5e/ litra, ja sekin hieman suolainen hinta. Maaseudulla taas saimme sieltä naapurinavetasta 1e/ ltr, tai sitten veloituksetta jos sitä oli paljon.
Mitenkäs sinulta saisi ternimaitoa? Onko oma navetta ja kuka on Harri?
Takaisin alkuun Siirry alas
Vieraili
Vierailija




Päivän ilot Empty
ViestiAihe: Vs: Päivän ilot   Päivän ilot EmptyKe Kesä 03, 2009 10:46 am

[quote="Alma"]
Ramo kirjoitti:

Mitenkäs sinulta saisi ternimaitoa? Onko oma navetta ja kuka on Harri?

Omaa navettaa ei ole mutta työskentelen kyllä eläinten parissa. Ternimaitoa myyn kioskista. Very Happy

Harri taas on tietenkin Ahlmanin ammattiopiston maatilamestari.
Takaisin alkuun Siirry alas
Alma

Alma


Viestien lukumäärä : 3272
Join date : 29.05.2009
Paikkakunta : Suomi

Päivän ilot Empty
ViestiAihe: Vs: Päivän ilot   Päivän ilot EmptyKe Kesä 03, 2009 10:59 am

Ramo kirjoitti:
Alma kirjoitti:

Mitenkäs sinulta saisi ternimaitoa? Onko oma navetta ja kuka on Harri?

Omaa navettaa ei ole mutta työskentelen kyllä eläinten parissa. Ternimaitoa myyn kioskista. Very Happy

Harri taas on tietenkin Ahlmanin ammattiopiston maatilamestari.

Perhana. Päästään hieromaan kauppoja Harrin kanssa!! Tuosta Ahlmanista sain vinkin, kun lähikaupan myyjä kysyi tulomatkalla asioidessani ternimaidon hintaa. Hän kauhistui ja alkoi miettiä josko Ahlmanilta saisi. En tiedä saako sinne painella suoraan kyselemään, vai kuinka. Voisitko kysäistä Harrilta myydäänkö sieltä ja kuinka se onnistuisi?
Takaisin alkuun Siirry alas
Sadeca

Sadeca


Viestien lukumäärä : 2488
Join date : 29.05.2009
Paikkakunta : Ruotsi

Päivän ilot Empty
ViestiAihe: Vs: Päivän ilot   Päivän ilot EmptyTo Kesä 04, 2009 8:14 pm

Pikkuisen ilostuin kun näin että työpäiviä on enää 7 ennen kesälomaa. No ennen sitä on nuo 7 joista tulee aika stressisiä mutta mitäs siitä kun valo paistaa tunnelin päässä Very Happy .
Takaisin alkuun Siirry alas
Alma

Alma


Viestien lukumäärä : 3272
Join date : 29.05.2009
Paikkakunta : Suomi

Päivän ilot Empty
ViestiAihe: Vs: Päivän ilot   Päivän ilot EmptyTo Kesä 11, 2009 1:15 pm

Ilo siitä, kun sain eilen ompelukoneen osan kuntoon. Paikallisessa liikkeessä vanhempi rouvashenkilö korjasi sen jollakin ihmeellisellä tavalla, eikä edes maksua suostunut ottamaan! Uusi puolakotelo olisi maksanut 25e, joten olen tosi tyytyväinen kun vanha saatiin kuntoon. Aikavakin olen sitten tänään ollut, tytöllä on nyt kolme uutta hametta kesälomareissulle Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
Agnes

Agnes


Viestien lukumäärä : 869
Join date : 29.05.2009
Ikä : 59
Paikkakunta : Tallinn

Päivän ilot Empty
ViestiAihe: Vs: Päivän ilot   Päivän ilot EmptyPe Kesä 12, 2009 10:59 am

Ja minul algab täna KAUAOODATUD PUHKUS, JESS! Very Happy
Küll kõigest kaks nädalat, aga ikkagi, loodetavasti keerab ilm paremaks, praegu igatahes paistab kena päike selges taevas ja sooja on nii +18 sunny
Takaisin alkuun Siirry alas
Alma

Alma


Viestien lukumäärä : 3272
Join date : 29.05.2009
Paikkakunta : Suomi

Päivän ilot Empty
ViestiAihe: Vs: Päivän ilot   Päivän ilot EmptyPe Kesä 12, 2009 3:21 pm

Oi Agnes, hakkad puhkama! Kas Soome käigule tuled puhkusel? Eriti head puhkusealgust sulle!
Takaisin alkuun Siirry alas
Alma

Alma


Viestien lukumäärä : 3272
Join date : 29.05.2009
Paikkakunta : Suomi

Päivän ilot Empty
ViestiAihe: Vs: Päivän ilot   Päivän ilot EmptyPe Kesä 12, 2009 3:23 pm

Sadeca kirjoitti:
Pikkuisen ilostuin kun näin että työpäiviä on enää 7 ennen kesälomaa. No ennen sitä on nuo 7 joista tulee aika stressisiä mutta mitäs siitä kun valo paistaa tunnelin päässä Very Happy .

Laskeskelin tässä, että alkaa Sadecallakin olla aamut vähissä ja pääset pian lomalle Very Happy Kyllä se vain on odotettu asia ihmisille, koululaiset ja opiskelijat odottavat lomiaan.. työtätekevät odottavat pääsyä rentoutumaan, lomathan ovat sellaista aikaa, jolloin rutiineista pitäisi pyrkiä vähäksi aikaa irti.
Takaisin alkuun Siirry alas
Sadeca

Sadeca


Viestien lukumäärä : 2488
Join date : 29.05.2009
Paikkakunta : Ruotsi

Päivän ilot Empty
ViestiAihe: Vs: Päivän ilot   Päivän ilot EmptyPe Kesä 12, 2009 7:22 pm

Johan toki Alma. Suoraan sanottuna aika raskas ollut tämä viimeinen puolivuosikas työelämässäni. Olen jo kahteen kertaan ehdottanut esimiehelleni että minulle pitäisi antaa potkut aiheena "sopivien työtehtävien puute." Pitänee esittää oikein kirjallisesti hieman ylemmäksikin ettei minusta enää mihinkään ole.
Kyllä minulla heittää jo tarpeeksi paljon, sen tiedän todenteolla itse, mutta noiden toisten vakuuttamisessa se ongelma ilmaantuu kun eivät ole paikan päällä hulluuttani toteamassa.


Viimeinen muokkaaja, Sadeca pvm La Kesä 13, 2009 2:26 pm, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
Alma

Alma


Viestien lukumäärä : 3272
Join date : 29.05.2009
Paikkakunta : Suomi

Päivän ilot Empty
ViestiAihe: Vs: Päivän ilot   Päivän ilot EmptyPe Kesä 12, 2009 9:27 pm

Ottaisikohan työnantajasi tosissaan, jos me täältä kirjoittaisimme sinulle "hullun paperit" kaikkia kirjoittajantaitojamme käyttäen?
Takaisin alkuun Siirry alas
Sadeca

Sadeca


Viestien lukumäärä : 2488
Join date : 29.05.2009
Paikkakunta : Ruotsi

Päivän ilot Empty
ViestiAihe: Vs: Päivän ilot   Päivän ilot EmptyLa Kesä 13, 2009 2:42 pm

Ei muuta kuin kirjoittamaan ystävät minulle niitä vähämielisen todistuksia enkä edes leikkiä laske. Yhtään mitään en mieluummin olisi kuin päivätyönsä jo päättänyt eläkeläinen. Meidän Anna Hedborgimme ajatus siitä että pitäisi tehdä töitä vielä 65 vuotispäivän jälkeenkin on täysin utopista minulle. Minä jäisin mielelläni jo 60 vuotiaana ja antaisin paikkani nuoremmille kyvyille. Koska en ole mikään suurkuluttaja niin kyllä sen ekonomiani osaisin sovittaa tulojeni mukaan ja minulle on yks ja sama lysti mitä tienaisin 70 vuotiaana koska sitä ikää tuskin tavoitan edes.
Takaisin alkuun Siirry alas
Tauno Taunola

Tauno Taunola


Viestien lukumäärä : 1044
Join date : 29.05.2009
Paikkakunta : Norrköping Rootsi

Päivän ilot Empty
ViestiAihe: Vs: Päivän ilot   Päivän ilot EmptyLa Kesä 13, 2009 5:32 pm

Alma kirjoitti:
Ottaisikohan työnantajasi tosissaan, jos me täältä kirjoittaisimme sinulle "hullun paperit" kaikkia kirjoittajantaitojamme käyttäen?

Katsoisin itseni aika päteväksi henkilöksi kirjoittamaan hullunpapereita ihmisille. Onhan itsellänikin sellaiset. Ruotsin puolustusvoimien lähettämä todistus joka nykyään riippuu kultaisissa raameissa olohuoneemme seinällä. Kunniapaikalla hääkuvan vieressä.

Olkaa siis ylpeitä että olette tällaiseenkin sekopäähän tutustuneet! Jos kerran hulluuteni häritsee niinkin merkittävää instanssia kuin maan puolustusvoimia, ette olekaan ihan minkä tahansa kylähullun kanssa tekemisissä vaan ihan asiansa osaavan täyskahelin.
Takaisin alkuun Siirry alas
Sadeca

Sadeca


Viestien lukumäärä : 2488
Join date : 29.05.2009
Paikkakunta : Ruotsi

Päivän ilot Empty
ViestiAihe: Vs: Päivän ilot   Päivän ilot EmptyLa Kesä 13, 2009 6:58 pm

Mahtaisikohan työnantajani ottaa täydestä todesta tuollaisen kaltaisesi "femfemman" todistuksia Tauno, mutta ehdottomasti kokeilun arvoista olisi Laughing !
Lähetä se vaikka e-postina ettei muut pääse oivaltamaan noita hulluuksiani, vaan saan vielä viipertää muka täysjärkisenä joukossa kirjoituksia tuhertamassa. Voisi olla hyvinkin hyvä runko tuonne luonnoksiini mitä täytän aina kulloisenkin inspiraation mukaan. Jonain päivänä sitten kirjoitan kaksi eri versiota puhtaaksi ja toinen niistä pääsee lääketieteellisen spesialistin ja toinen henkilöstön korkeimman päällikön pöydälle konkreettisena ehdotuksena. Sinä kun osaat Tauno tuota ruotsiakin niin minun ei paljoa tarvitse kirjoitustasi putsatakaan, siitähän kai tulee sellainen "spesialistilausunto" jo sellaisenaan Very Happy .
Takaisin alkuun Siirry alas
Alma

Alma


Viestien lukumäärä : 3272
Join date : 29.05.2009
Paikkakunta : Suomi

Päivän ilot Empty
ViestiAihe: Vs: Päivän ilot   Päivän ilot EmptySu Kesä 14, 2009 6:51 pm

Meidän kotimme lähellä on vanha kartano, Haiharan kartano. Sillä on värikäs historia kuuleman mukaan, ehkä kirjoittelen joskus kun aiheeseen perehdyn.. Miljöö on aivan ihana: järvenrannasta nousee vanha kävelytie, joka johtaa kartanon päärakennukselle asti. Se on nykyisin taidenäyttely- ja kulttuuritapahtumakäytössä. Alueella on useita pienmpiä rakennuksia, yhdessä taidepaja, yhdessä nukketeatteri.. on kesäkahvila herkkuineen, ja tallipihan konsertit. Lisänä vanhassa tallissa omat näyttelynsä, ja yhdestä rakennuksesta löytyy myymälä, josta ostan mm. käsintehtyjä saippuoita joissa on luonnon omia aineita.

Tänään siellä oli konsertti ja taidenäyttely, kokonainen tapahtumapäivä. Kuuntelin hetkisen tallipihalla orkesteria, joka soitti jännää kansanmusiikkia keskiaikaisin vaikuttein. Siitä tuli niin valtavan hyvä mieli! Samalla huomasin, että restauroitavana ollut tuulimylly oli saanut jo kehikot uusille siivilleen. Siitä tulee upea, sillä mylly on myös kokonaan pinnoitettu uusilla paanuilla.. kaunis näky!
Takaisin alkuun Siirry alas
Alma

Alma


Viestien lukumäärä : 3272
Join date : 29.05.2009
Paikkakunta : Suomi

Päivän ilot Empty
ViestiAihe: Vs: Päivän ilot   Päivän ilot EmptySu Kesä 14, 2009 6:57 pm

Tässä muuten on linkki kartanon historiaan.

http://tampere.fi/ytoteto/puisto/puistot/haihara/kartano.htm
Takaisin alkuun Siirry alas
Alma

Alma


Viestien lukumäärä : 3272
Join date : 29.05.2009
Paikkakunta : Suomi

Päivän ilot Empty
ViestiAihe: Vs: Päivän ilot   Päivän ilot EmptyMa Kesä 15, 2009 1:13 pm

Vesilasku tuli. Olin odottanut sitä pelonsekaisin tuntein, sillä meillä todella kuluu vettä runsaasti. Täällä maksetaan etukäteen 60e/kk vedestä ja puolen vuoden välein mittarit luetaan ja eurot tasataan. Jihuuuuu! Me saimme palautusta neljältä asumiskuukaudeltamme 45e, eli ilo siitä kun ei tarvitse lisää maksaa Very Happy Sitten kun vaippapyykkiä alkaa tulla, voi tilanne olla toinen..
Takaisin alkuun Siirry alas
Alma

Alma


Viestien lukumäärä : 3272
Join date : 29.05.2009
Paikkakunta : Suomi

Päivän ilot Empty
ViestiAihe: Vs: Päivän ilot   Päivän ilot EmptyTi Kesä 16, 2009 6:57 pm

Ompeluhommat sujuvat.. vatsassa on vilkasta ja kaikki on muutenkin aika mainiosti. Tänään otin yhteyttä erään julkaisun kustantajaan. Olin vähän aikaa sitten kuullut uudesta lehdestä, mutta jotenkin sen tulo markkinoille oli jäänyt huomaamatta. Olin niinikään kuullut eräästä kiinnostavasta artikkelista, mutta tuota vanhaa lehteähän ei missään myyntipisteessä enää ollut. Päätin siis lähestyä kustantajaa ja kyselin josko tuon vanhan numeron saisi heiltä, samalla ajattelin tilata lehden vuodeksi, sillä nettihinta oli tosi edullinen.
Siellä ystävällinen rouva kaiveli arkistoja ja löysi minulle haluamani kappaleen, niitä ei kuulemma säilytellä asiakkaita varten ja olikin onnea kun se kyseinen löytyi. Toki maksan siitä hintaa, mutta sain mitä halusin. Saamani hyvä palvelu ei tuohon soitteluun ja sähköpostiviestintään loppunut.. sain vielä nettihintaakin alemman tarjouksen varsinaista tilausta koskien Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
Alma

Alma


Viestien lukumäärä : 3272
Join date : 29.05.2009
Paikkakunta : Suomi

Päivän ilot Empty
ViestiAihe: Vs: Päivän ilot   Päivän ilot EmptyTi Syys 01, 2009 4:47 pm

Melkein terveet varpaat Very Happy

Tänään olen ajatellut sellaista asiaa, että kuinka onnellinen oikeastaan olen. Katse taaksepäin ja saan iloita tästä päivästä..
Isommat lapset ovat aina olleet kovin rakkaita ja olen antanut heille paljon elämästäni. Jossakin arjen tiimmellyksessä se ilo oli hiipunut pieniksi muruiksi kun elämästä oli tullut kiireistä ja arkista. Uuden odotuksen myötä olen kuitenkin huomannut, kuinka läheisiä meistä on tullut taas ja kuinka hienoja lapsia he ovat. He ovat niin täysillä mukana tässä ja muutenkin hoitavat hommansa mallikkaasti.

Iloitsen huumorista, "välkyistä", loppuun saatetuista töistään ja jopa niistä Beatles-kiehkuroista pojallani. Niistä, joita olen suostutellut jo monta kuukautta leikkaamaan. Tänään melkein koko orkesteri oli koossa, kun poika tuli koulusta kahden kaverinsa kanssa. Ei niitä poikia tosiaan meinaa toisistaan erottaa ylipitkine kutreineen.. The Beatles is back!!
Takaisin alkuun Siirry alas
Agnes

Agnes


Viestien lukumäärä : 869
Join date : 29.05.2009
Ikä : 59
Paikkakunta : Tallinn

Päivän ilot Empty
ViestiAihe: Vs: Päivän ilot   Päivän ilot EmptyTi Syys 01, 2009 8:04 pm

Alma, need pisikesed rõõmud ongi need, mis annavad elule mõtte. On tore, kui sul neid rõõme jätkub igaks päevaks ja oskad neid väärtustada.

Minul täna ka ühest väiksest rõõmust sai suur rõõm. Nimelt panin end line-tantsu nimekirja ja peale tööd väsinult koju jõudes mõtlesin, kas ma viitsin minna..? Mõtlesin, et lähen vaatan ja tulen tagasi.
Läksin kohale, maksin raha ja hakkaski peale - line-tantsu kursus algajatele. Kohale oli tulnud kuskil üle 15 eri vanuses naise, alates ühest 6-aastasest kuni pensionärieani välja. Väsimus oli käega pühitud ja rõõm tantsust ja mõnusast countrymuusikast vallutasid mu meeled. Kui koju tulin leemendasin higist, aga missugune rahulolu, tõesti FINE, jätkan samas vaimus! cheers
Takaisin alkuun Siirry alas
Alma

Alma


Viestien lukumäärä : 3272
Join date : 29.05.2009
Paikkakunta : Suomi

Päivän ilot Empty
ViestiAihe: Vs: Päivän ilot   Päivän ilot EmptyKe Syys 02, 2009 12:47 pm

Kuule Agnes.. olen aina salaisesti haaveillut osallistumisesta rivitanssikurssille. Ehkäpä minäkin vielä joskus pääsen sitä kokeilemaan. Siihen asti olisi tosi kiva kuulla sinun kokemuksistasi ja edistymisestäsi tanssiopinnoissa.
Takaisin alkuun Siirry alas
Alma

Alma


Viestien lukumäärä : 3272
Join date : 29.05.2009
Paikkakunta : Suomi

Päivän ilot Empty
ViestiAihe: Vs: Päivän ilot   Päivän ilot EmptyKe Syys 02, 2009 12:52 pm

Ja iloa vielä: kävin asioilla ja kotiin suunnatessani minulla oli huikea jano. Kävin kaupasta pienen pullon Fantaa ja oi, kuinka raikkaasti se hivelikään kuivaa suuta!!
Torimyynnissä oli vielä mansikoita. Ajattelin, kuinka ihanaa niitä herkkuja olisi nauttia tuoreeltaan lasten kanssa kotona, ja ostinkin kilon. Hinta oli törkeä, mutta mansikoita popsiessani en harmitellut sitä yhtään. Marjat nimittäin maistuivat niin makeilta ja raikkailta, ja olivat vielä todella laadukkaita Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Päivän ilot Empty
ViestiAihe: Vs: Päivän ilot   Päivän ilot Empty

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Päivän ilot
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 10Siirry sivulle : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Seuraava
 Similar topics
-
» Kiukunpurkausketju

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Periferia :: Vapaa keskustelu/ Vaba vestlus/ Fri konversation :: Vapaat aiheet/ Vabad teemad/ Fria teman-
Siirry: