Tähän ketjuun voisi kertoa niistä pakollisista hommista mitkä eivät tietenkään ole harrastuksia, mutta mitkä kuitenkin säännöllisin väliajoin katsoo välttämättömiksi tehdä.
Tänään sain taas kerran tuta että kyllä se minun kohdallani taitaa olla tuo vuotuinen perusteellinen auton siivous mihin joutuu pinnistämään kaikki sielunvoimansa että jaksaa edes aloittaa.
Talvisaikaan käyn pesemässä joka tai joka toinen viikko auton sellaisella autonpesupaikalla mihin laitetaan 10 kr hintaisia poletteja ja itse pestään painepesurilla missä on valmista pesuliuosta. Puhdasta siellä ei kyllä tule mutta onpahan ajokki kasteltu. Pari kolme kertaa talvessa käytän samalla paikalla olevaa imuriakin ja imuroin puolihuolimattomasti auton sisältä. Muuten saa olla sellainen kuin on ja totta vieköön, "sellainen" se sitten onkin kele
.
Kerran vuodessa kesällä on sitten pakko ottaa ja tehdä kunnon siivous vahausta ja kumilistojen hoitoa myöten.
Sitä siirtää ja siirtää viikosta viikkoon kunnes lopulta luovuttaa ja käy sen kimppuun. Aina sama homma, siihen tärvääntyy suurinpiirtein kokonainen päivä. En sitten millään käsitä miten joku jaksaa tehdä tuon homman monta kertaa vuodessa.
Mikä se sitten saa ihmisen vapaaehtoisesti tuollaiseen rääkkiin missä saa selän ja kaikki jäsenet kipeäksi, reumaatikko ainakin? Siihen voin vastata että suoranainen tyhmyys ja luulo että vain itse tekee huolellista työtä.
Göteborgissa on firmoja jotka siivoavat auton sekä sisältä että päältä 25 minuutissa suurinpiirtein 120 kruunulla jos ei välitä kuiteista. Olemme toisinaan kolleegan kanssa siivouttaneet virka-auton heillä kun on oikein laiskottanut tai ollut kiirettä.
3 riskiä ulkomaalaista nuorta miestä kun käy käsiksi autoon niin se on todella pölytön ja siisti sekä sisältä että päältä. Aivan ihanan siisti. Eiväthän he tosin vahaa eivätkä käsittele listoja mutta helppohan se olisi tehdä itse heidän hallinsa ulkopuolella koska juuri se ei sitä aikaa pahemmin viekään.