Periferia
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Periferia

Kansainvälinen foorumi/ Rahvusvaheline foorum/ Internationellt forum

PääsivuPääsivu  GalleriaGalleria  Latest imagesLatest images  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

Kiukunpurkausketju

Siirry alas 
+12
faari
Olivia
Frederiikka
Admin
mirjamarja
helekene
Agnes
Urpo
Tauno Taunola
Klassmormor
Sadeca
Alma
16 posters
Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10 ... 15  Seuraava
KirjoittajaViesti
Olivia

Olivia

Viestien lukumäärä : 246

Kiukunpurkausketju - Sivu 5 Empty
ViestiAihe: Vs: Kiukunpurkausketju   Kiukunpurkausketju - Sivu 5 EmptyMa Marras 30, 2009 9:30 pm

Hemmetti, tiputin reijittäjän näppikselle ja A lähti lentoon. Nyt on vain pelkkä tappi jäljellä Mad .
Takaisin alkuun Siirry alas
Urpo

Urpo

Viestien lukumäärä : 3709

ViestiAihe: Vs: Kiukunpurkausketju   Kiukunpurkausketju - Sivu 5 EmptyMa Marras 30, 2009 10:25 pm

Anna A:n lentää ja pelkän tapin jäädä jäljelle. Ilkeätähän se on pelkkää tapin nuppia katsella, mutta minkäs sille voi. Taidan minäkin ne joulukortit maksaa, mutta en niitä kenellekään aio lähettää.
mirjamarja

mirjamarja

Viestien lukumäärä : 33

ViestiAihe: Vs: Kiukunpurkausketju   Kiukunpurkausketju - Sivu 5 EmptyTo Joulu 03, 2009 11:47 pm

Minua risoo joulukortit! Niihinhän menee aivan hirmu summat, jos lähettää entiseen tahtiin jokaiselle tuttavalle, jonka vuoden mittaan on tavannut. Juttelin serkkuni kanssa, joka oli jo nyt kirjoittanut 40 korttia. Lisää tulee kulemma.
Kysyin laskeeko hän olenkaan mitä se tulee maksamaan! Pitääkö huonosti toimiva Itellaa pönkittää jouluna turhien korttien käsittelystä miljoonilla euroilla?

No olenhan minäkin ostanut joulukortteja. Joitakin läheisiä pitää muistaa. Onhan niin, että monet suorastaan keräävät joulukortteja ja ripustavat ne koristeeksi johonkin näkösälle. Heille joka kortti on tärkeä. sunny
Ostan edes punaisen ristin tai unisefin kortteja, että edes osa rahasta menisi johonkin järkevään tarkoitukseen.
faari

faari

Viestien lukumäärä : 119

ViestiAihe: Vs: Kiukunpurkausketju   Kiukunpurkausketju - Sivu 5 EmptyKe Joulu 09, 2009 10:48 pm

mirjamarja kirjoitti:
Minua risoo joulukortit!
Ihan samat sanat. Useimmille lähetän joulutervehdyksen e-maililla, mutta muutama minuakin vanhempi on, joilla ei ole edes TV'tä kun katselumaksut on nousseet mielettömiksi, tietokoneesta puhumattakaan. He odottavat korttia. Tulostan heille vähän paremmalle paperille oman tekemäni kuvan, on se sitten tehty millä tavalla tahansa.
Kiukunpurkausketju - Sivu 5 212ikv6
Agnes

Agnes

Viestien lukumäärä : 869
Ikä : 59

ViestiAihe: Vs: Kiukunpurkausketju   Kiukunpurkausketju - Sivu 5 EmptyKe Joulu 09, 2009 11:18 pm

No on kaunis kortti tosiaan faari! Minusta ne omantekemät ovatkin kaiken kallisarvoisemat ja niitä säilytetään, ainakin minä!!! Minäkin lähetän omat kortit tielle, mutta harmi kuin ei ole oman tekemisia, no sitten ovat ne toisten taideteoksia, nyt käy niin, ehkä tulevaisuudessa...
Urpo

Urpo

ViestiAihe: Vs: Kiukunpurkausketju   Kiukunpurkausketju - Sivu 5 EmptyPe Joulu 18, 2009 8:45 pm

Minua kiukuttaa suunnattomasti, kun en oikein tiedä, miksi minua tarkkaan ottaen kiukuttaa ja olen tosi huonolla tuulella. Olen kyllä nyt tehnyt parisen viikkoa töitä niin, etten ole ehtinyt kunnolla toipua ja maksaa univelkaani. Lisäksi vielä minun näkökulmastani hankalat, ylimieliset, ja muista piittaamattomat ja taitamattomat ihmiset ovat toimessani tilapäisenä seurani ja kasvattavat kuormaani kohtuuttomasti, niin olen vähällä läkähtyä sen alle. Onneksi jo ensi viikolla alkaa joululoma ja saan ravistella nämä harmilliset hilseet harteiltani. Suokaa anteeksi purkaukseni, mutta tämä kevensi jo tuntuvasti oloani.
eevav

Viestien lukumäärä : 3
Ikä : 42

ViestiAihe: Vs: Kiukunpurkausketju   Kiukunpurkausketju - Sivu 5 EmptyTi Joulu 22, 2009 11:06 pm

risoo vietävästi kun lapsen tutti oli äsken hukassa ja nukkumaan laitto kesti ja kesti.. MIKSEI SE LÖYDY.. GRR
faari

faari

Viestien lukumäärä : 119

ViestiAihe: Vs: Kiukunpurkausketju   Kiukunpurkausketju - Sivu 5 EmptyTi Joulu 22, 2009 11:15 pm

Urpo kirjoitti:
hankalat, ylimieliset, ja muista piittaamattomat ja taitamattomat ihmiset

Sehän olisi jo katastroofi jos jos ihminen olisi kiukkuinen itselleen!

Toissapäivänä pimahti mikroaaltouuni, eilen asensin uuden vanhaan paikkaan kalusteeseen ja tänään olen sitten kiukutellut käyttöohjeen kanssa, joka on käännetty ilmeisesti tietokoneella kiinankielestä(?) espanjaksi ja englanniksi. Tekstit lyövät toisiaan korville...

Vanha uuni sentään pelaa (kop kop)
Kiukunpurkausketju - Sivu 5 2wrpus2
marengit porukalle, älkää ahnehtiko, että kaikille riittää Razz
Urpo

Urpo

ViestiAihe: Vs: Kiukunpurkausketju   Kiukunpurkausketju - Sivu 5 EmptyTi Joulu 22, 2009 11:51 pm

Kiitos faari! En millään malttanut olla maistamatta, mutta söin vain yhden, vaikka mieleni olisi tehnytkin hotkia kaikki ainoastaan siksi, ettei muille jäisi aihetta ryhtyä kilpasille herkkujen ahmimisessa. Sokerihumalassa saattaa olla tovi hauskaakin, mutta pitkän päälle en suosittele. Taidan nyt syödä loputkin, ettei kenellekään tulisi kiusausta.

Puilla lämmitettävä liesi on tunnelmallinen, hyvä ja takuuvarma vaihtoehto ainakin sähkökatkosten ja suhteellisen lyhytikäisten mikroaaltouunien ja sähköliesien rinnalla.
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Kiukunpurkausketju   Kiukunpurkausketju - Sivu 5 EmptyPe Tammi 01, 2010 2:54 pm

Uusi vuosi alkaa suhteettoman vitutuksen kourissa. Ensin uudenvuoden aattona hajosi autosta akku. Onneksi kotipihaan. Avatessani konepellin onnistuin vääntämään siitä nurkan solmuun koska en pannut merkille väliin jäänyttä jäätä. Nyt ei konepeltiä saa auki eikä suljettua ilman avustajaa. Mutta ei tässä vielä kaikki. Ollessani yön poissa kotoa yritti nuorisojoukko hajottaa taloni. Ulko-oven ikkuna rikottu, valaisimet kuistilta hajotettu ja taka-oven lukko yritetty murtaa. Panin poliisit mulkkujen perään....vituttaa kuin pientä oravaa. Saatana.
Tauno Taunola

Tauno Taunola

Viestien lukumäärä : 1044

ViestiAihe: Vs: Kiukunpurkausketju   Kiukunpurkausketju - Sivu 5 EmptyPe Tammi 01, 2010 5:18 pm

No on Ramolla uusi vuosi!

Toivon vilpittömästi että sait osasi tämän vuoden vitutuksista jo nyt.

Oma uusi vuosi meni rauhallisesti, rivtalomme pihalla ei ollut muita kuin minä ja poikani häritsemässä raketeilla, yleensä on asukkaat tulleet ulos, en tiedä ovatko olleet matkoilla tai sukuloimassa. Pelkäsin vähän autoni puolesta jonka peruutuspeilin olivat huligaanit potkineet tohjoksi ennen joulua. Nyt aamulla oli joku kirjoittanut sukupuolisanastoa takaruutuun. Mutta senhän kestää, ohan minulla harja ja raappa.
Alma

Alma

Viestien lukumäärä : 3272

ViestiAihe: Vs: Kiukunpurkausketju   Kiukunpurkausketju - Sivu 5 EmptyPe Tammi 01, 2010 9:39 pm

Myötätuntoni Ramolle!!
Ihan hävettää, kun aioin itse valittaa jotakin joutavampaa.. meillä on ihan helvetin kylmä. Lattiat ovat niin kylmät, että minulla on kahdet villasukat ja kahdet housut päällekkäin. Muutenkin palelee, kämppä on vetoisa kuin "seitsemän leivän uuni" eikä vauvaa voi pitää lähelläkään lattiaa. Nyt nukkuu peitonmutkassa tuossa vieressäni. Tätä se on talvella, kun ei kiinteistönomistaja salli keskustermostaatin lämpöä nostettavan, eikä omista pattereista voi säätää ja asunto on peruskorjauskunnossa ettei tähän nyt mitään aleta tiivistelemään ennen isoja remppoja.. k*r*ä!!
Alma

Alma

ViestiAihe: Vs: Kiukunpurkausketju   Kiukunpurkausketju - Sivu 5 EmptySu Tammi 03, 2010 12:16 pm

Jokos muuten Ramo olet päässyt höyhentämään noita omaisuuttasi tuhonneita juippeja? Ovatko he jo kiinni?
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Kiukunpurkausketju   Kiukunpurkausketju - Sivu 5 EmptySu Tammi 03, 2010 2:49 pm

Kyseisten juippien nimet ovat ainakin minulla selvillä. Heitä on kaksi nuorta miestä joita kumpaakaan en henkilökohtaisesti tunne. Tietojeni mukaan nimet pitäisi olla myös poliisin tiedossa mutta sieltäpäin ei ole toistaiseksi tullut mitään kommenttia. Viettävät varmaan viikonloppua ja on isompiakin rosmoja takaa ajettavana. Pitää huomenna kun arki alkaa olla taas yhteydessä poliisiin ja tiedustella missä mennään.

Jonkinlaista haarukaa olen saanut lasketuksi mitä vahinkojen korjaus maksaa. Uusi lämpölasi ulko-oveen maksaa asennettuna n. 80 euroa. Ulkovalojen kappalehinta ei ollut kuin alle 40 euroa. Niistä on rikki vain kupu ja sen kannatin. Jos onnistun saamaan pelkästään ne niin hinta jäänee alhaisemmaksi. Mikäli lamput on uusittava kokonaan joudun ilmeisesti käyttämään myös sähkömiestä jolloin tuhojen kokonaiskustannukset lienevät n. 200 - 300 euroa. Tähän ei vielä sisälly se erikoispäällä oleva meisseli jonka joudun ostamaan saadakseni takaoven lukkopesän asianmukaisesti kiinnitettyä.
Alma

Alma

ViestiAihe: Vs: Kiukunpurkausketju   Kiukunpurkausketju - Sivu 5 EmptyMa Tammi 04, 2010 8:11 am

Voi pirskatti, kannattaahan noista vahingoista vaatia vielä jokin yleiskorvaus. Mahdolliset puhelinkulut, kyydit asioita hoitamaan jne., eivät nekään ilmaista huvia ole. Toivottavasti rötöstelijät joutuvat pian hyvittämään tekosiaan Evil or Very Mad
Olivia

Olivia

ViestiAihe: Vs: Kiukunpurkausketju   Kiukunpurkausketju - Sivu 5 EmptyMa Tammi 04, 2010 2:19 pm

Tosi kurjaa tuommoinen paikkojen rikkominen Kiukunpurkausketju - Sivu 5 Icon_evil ! Ja vaikkei rahassa vahinkoja laskisikaan, niin aikaa kuluu vaikka kuinka paljon kun joutuu juoksemaan monessa paikassa kyselemässä. Yleensä se porukka joka tehtailee pieniä rötöksiä, ei pysty mitään korvaamaan, mutta ainakin rikosilmoituksen tekeminen jättää jäljen papereihin ja ehkä hidastaa halua potkaista seuraavaa ovenlasia mäsäksi. Omalla työmaallani aina silloin tällöin sattuu noita humalaisten tekemiä kalustovaurioita. Harvoin sieltä korvauksia tulee, mutta ihan periaatteesta käymme poliisilaitoksella jokaisesta tapauksesta ja kulutamme omaa vapaa-aikaamme korvauksetta rikosilmoituksiin jotka eivät johda mihinkään. Tää on niin tätä!
Urpo

Urpo

ViestiAihe: Vs: Kiukunpurkausketju   Kiukunpurkausketju - Sivu 5 EmptyKe Tammi 06, 2010 11:49 pm

Minä en ymmärrä, mikä noita useimmiten nuoria miehiä ajaa täysin järjettömään vandalismiin. Ovatko henkiset kasvukivut ja oman riittämättömyytensä kokeminen osa syistä? Kyllähän minäkin olin lapsena rakentelemassa lumilinnoja, joita sitten innostuimme välillä rikkomaankin. Ei siinä mitään vihanpurkausten tunnetta ollut, kunhan vain ajankuluksemme leikimme lumilinnoissa, rakentelimme ja tuhosimme niitä.
Vieraili
Vierailija

ViestiAihe: Vs: Kiukunpurkausketju   Kiukunpurkausketju - Sivu 5 EmptyTo Tammi 07, 2010 1:15 pm

Niinpä niin. Joskus olenkin ihmetellyt mikä saa ihmiset nykyisin niin helposti tekemään tällaista. Hävittämään ja rikkomaan paikkoja kännipäissään ilman että rikkojalle koituu asiasta mitään aineellista tai muutakaan hyötyä. Rikkomista rikkomisen ilosta. Kyllähän nuoret Ramon nuoruudessakin ryyppäsivät ja rälläsivät. Muistan monia tapauksia oikein selvästi. Yleensä kyse oli kännipäisten huudosta ja oksentelusta katuojiin. Tietysti myös autolla ns. pillurallin ajamisesta. Kuski oli aina selvä ja kyydissä olevat kännissä. Ikinä en nähnyt tapausta että olisi hajotettu paikkoja tai varastettu omaisuutta. Tuntuu että siihen aikaan olivat vielä roistot ja rehelliset ihmiset erikseen.
Klassmormor

Klassmormor

Viestien lukumäärä : 449

ViestiAihe: Kiukunpurkauksia   Kiukunpurkausketju - Sivu 5 EmptyTi Tammi 19, 2010 5:31 pm

Voi hyvät ystävät miten on uusi vuosikymmen alkanut. Täällä kun ei riitä pienet rötöstelyt enää.
Autoja poltetaan jatkuvasti parkkipaikoilla ja ihmisiä ammuttaan ja muuten pahoipidellään kuoliaaksi.

Minua ei enää pahemmin kiukuta muu kuin tuo naapurin savustelu. Ei siitä tule loppua. Isännöitsijä
ei voi tehdä mitään kun se ei ole kiellettyä.

No nyt olen saanut ulko-oven eteen välioven, se estää pahemman vedon sieltä ja sitten laittoivat
vielä uudet tiivisteet kolmeen ikkunaan, mutta kun talo on harva niin eihän se veto siihen loppunut.
Nyt ei onneksi ole kovia pakkasia, mutta jos taas tulee tuuliset ilmat niin sukat pyörii jalassa.

On se kummallista ettei Alman taloyhtiö voi korjata asiaa, pitäisi ajatella pientä lasta ainakin, mutta
kun se empatia puuttuu ja euron kuvat pyörii silmissä niin minkäs pieni ihminen sille mahtaa.

Kyllä minäkin muistan ne "pillurallit" aikanaan Lahdessa, tulipa siellä oltua itsekin mukana,
mutta en muista että ketään olisi koskaan esim. raiskattu tai pahoinpidelty sairaala kuntoon.

No
Alma

Alma

ViestiAihe: Vs: Kiukunpurkausketju   Kiukunpurkausketju - Sivu 5 EmptyTi Tammi 19, 2010 6:41 pm

Paljon voi olla harmia pienellä ihmisellä asumismuodosta riippumatta Crying or Very sad Muistan, kun aikoinaan asuimme omakotitalossa, oli esikoisen ulkohaalarit ja kengät usein kissanpaskassa ja -kusessa. Haju oli kamala, eikä niihin sotkeutumista oikein voinut estääkään, kun ne kissojen jätökset ovat niin pieniä ettei nurmelta aina huomannut. Pesussa lähti jos lähti. Tiesin naapurin, jolle kissat kuuluivat ja kävin juttelemassa. Kuulemma kissoja ei voi opettaa..
Viereisen tontin naapurit olivat alkaneet ihmetellä heidän toiseen vessaansa tunkevaa kuvottavaa lantalan hajua. Olivat kokeilleet raikastajia, ahkerampaa pesua ja rouva oli kytännyt perheen miesten vessakäyntejä josko eivät ihan osuneet pönttöön.. mutta ongelma ei häipynyt. Vessan seinän vierestä kulki ilmastointihormi. Kerran isäntä oli katolla käydessään huomannut ulosviennin juuressa kamalan kasan kissojen jätöksiä, ne meitäkin harmistuttaneet kissat siis olivat kiivenneet naapurin katolle tekemään tarpeitaan. Haju kulki mukavasti suoraa linjaa talon vessaan.

Minä opetin koiramme jahtaamaan kissoja. Eivät enää muutaman kohtalokkaan reissun jälkeen pihallemme tulleet Very Happy Ihmettelen suuresti ihmisiä, jotka pitävät kissojaan kaupunkialueella vapaina kuljeksimassa.

Klassmormor, nämä meidän talot menevät pian remonttiin. Ehkä jo tämän vuoden loppupuolella. Tulee yksi kerros lisää ja hissit, kodinkoneet uusitaan ja tehdään ikkuna- sekä pintaremppa. Siksi mitään korjauksia ei tässä vaiheessa ole tulossa. Toivotaan, ettei kylmiä kelejä kestä loputtomiin.
Urpo

Urpo

ViestiAihe: Vs: Kiukunpurkausketju   Kiukunpurkausketju - Sivu 5 EmptyKe Helmi 17, 2010 5:59 pm

Prkl! Autosta hajosi lämmitys- ja ilmastointilaitteen moottori. Näillä keleillä ei viitsisi ajella ikkunat ja matkustajat jäässä hiihtolomalle Saarenmaalle. Onneksi autokorjaamon isäntä ymmärsi tilanteen ja lupasi hoitaa asian kuntoon ennen lauantaiaamua. Sillekin rahalle olisi parempaakin käyttöä.

Nälkäiset metsäkauriit ovat syöneet suuren osan hevosten ulkosalla olevista heinäpaaleista, joten heiniäkin täytyy kesälaitumille pääsyä odotellessa ostaa lisää. Eihän minua se kiukuta, että kaurislaumallakin on ollut syötävää, mutta täytyyhän tuokin asia hoitaa. Kyllä Saarenmaalla myytävää heinää riittää ja pääasia on se, että nuo kauniit ja jollain tavalla jalon tuntuiset eläimet selviävät talven yli.
Klassmormor

Klassmormor

ViestiAihe: Kiukunpurkauksia   Kiukunpurkausketju - Sivu 5 EmptyKe Helmi 17, 2010 9:29 pm

Tuosta Urpon autojutusta tuli mieleeni melkein samanlainen juttu.
Yksi sunnuntai poikani tuli hakemaan, piti mennä ostoksille.
Hän odotti autossa ja kun tulin parkkipaikalle hän oli nokkapellin alla ja
tokaisi ettei auto lähde käyntiin. Siinä sitten tutkittiin sulakkeita ja hän
kurkisteli auton alle, mutta ei vaan ymmärretty missä vika. Epäilimme bensapumppua.

Luntakin alkoi sataa ja otti todella aivoon. Mun kauppareissuni ei niin tärkeä ollut,
mutta hänellä oli taas töihin lähtö vapaa viikon jälkeen.

No ei siinä muu auttanut kuin soittaa hinaaja paikalle ja sekin kesti vaikka kuinka kauan.
Kävin välillä keittämässä pojalle kahvit termokseen. Siinä sitten mietittiin minne auto on
paras hinata. No tulihan se hinuri sitten ja kaveri sanoi että auto viedään toiselle puolelle
kaupunkia.

Epäilyksemme osui oikeaan, bensapumppu oli tehnyt lakon. Siitä tuli aika kallis juttu.

Sellaista se on vanhojen autojen kanssa. Tämä auto on toinen sen varkausjutun jälkeen,
josta kerroin aikaisemmin.
Minä kuljen vain yleisillä kulkuneuvoilla, vaikka ei niihinkään aina voi luottaa, ja varsinkaan
tänä talvena. Autoni myin pois kaksi vuotta sitten.

Evil or Very Mad
Klassmormor

Klassmormor

ViestiAihe: Kiukunpurkauksia   Kiukunpurkausketju - Sivu 5 EmptySu Helmi 21, 2010 10:37 am

Pieni oli ilo ja nyt ottaa päähän. Lunta tulee taas ja kova tuuli, joten ei tullut hiihtoilmaa.

bläää-blää-blää v- voittoinen sana!!

Evil or Very Mad
Olivia

Olivia

ViestiAihe: Vs: Kiukunpurkausketju   Kiukunpurkausketju - Sivu 5 EmptySu Helmi 21, 2010 2:07 pm

Klassmormor!

Laughing Luinkin juuri ilakointiasi pakkasen jälkeisestä auringonpaisteesta kirjoittaessani itse tätä kohmeisin sormin. Tuntuu että täällä töissä on aina kylmä. Ajattelin että no juu, tuleehan se auringonpaiste sieltä joskus ja menin kiukuttelemaan toiseen ketjuun. Mukavaa tavata sinut täällä jo samoissa tunnelmissa. HRRRR Mad !
Klassmormor

Klassmormor

ViestiAihe: Kiukunpurkauksia   Kiukunpurkausketju - Sivu 5 EmptySu Helmi 21, 2010 3:00 pm

Niin Olivia en oikein tänään tiedä kiukuttelenko vai iloitsenko, kun tuo ilma on niin kummallinen.
Välillä paistaa ja sataa yhtaikaa ja sitten taas tuulee ja pyryttää.
Yks asia ainakin kiukuttaa noi kamalat lumipenkat, kun ei meinannut päästä bussiin.

Eilen aamulla ennen lumipyryä kävin lapioimassa ( lumilapio on jäljellä autoajoista)
käytävät bussipysäkille, mutta nyt ei näkynyt jälkeäkään mun töistäni, päinvastoin
olivat aivan tukossa ja meidän ulko-ovelle tulee pieni käytävä seinän vieressä.
Tuuli pyörittää kaikki lumet just meidän oven eteen.
Yks mies tästä talosta (töissä käyvä) lapioi eilen, mutta ei näköjään ole jaksanut lapioida
kuin metrin levyisen käytävän.
Taloyhtiön miehet kun ei tee töitä pyhisin , eikä paljon muulloinkaan.
Eilen filmasin sen pahimman myräkän aikana kun putsasivat traktoreilla pihaa,
mutta ei nykyään lapioita käytetä. Niissä on kai "kettingi" varret.

confused No
Sponsored content

ViestiAihe: Vs: Kiukunpurkausketju   Kiukunpurkausketju - Sivu 5 Empty

Kiukunpurkausketju
Takaisin alkuun 
Sivu 5 / 15Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10 ... 15  Seuraava

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Periferia :: Vapaa keskustelu/ Vaba vestlus/ Fri konversation :: Vapaat aiheet/ Vabad teemad/ Fria teman-
Siirry: