| ?Seuraava kysymys? | |
|
+13krobbe Agnes pikkuMYY mirjamarja Klassmormor faari Olivia Urpo ich Frederiikka Tauno Taunola Sadeca Alma 17 posters |
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
pikkuMYY
Viestien lukumäärä : 108 Join date : 19.02.2010 Paikkakunta : Tallinn
| Aihe: Vs: ?Seuraava kysymys? La Tammi 22, 2011 2:48 pm | |
| Alma küsimusele jään vastuse võlgu, kuid panen siia enda oma: MIS ON "MIKROBETOON" | |
|
| |
Urpo
Viestien lukumäärä : 3709 Join date : 29.05.2009
| Aihe: Vs: ?Seuraava kysymys? La Tammi 22, 2011 5:40 pm | |
| See Alma vanaisa küsimus on tõesti raske. Aran, et vastus peitub venelaste ehitatud kasarmide hulka. Neid punasest telliskivist sojaväe jaoks ehitisi tehti veneajal üsna palju. Minu arvamus on, et kõige suurim kasarm on Hennalas, Lahtis
Aga see pikkuMYY küsimus võbolla on ka veneajalt. Tollal KGB kuulas salaja pealt eestlaste kodus ka. Eesti vana nali oli, et mikrobetoonis on osa mikrofone ja osa betooni.
Mitä tarkoittaa tölttääminen? | |
|
| |
Sadeca
Viestien lukumäärä : 2488 Join date : 29.05.2009 Paikkakunta : Ruotsi
| Aihe: Vs: ?Seuraava kysymys? La Tammi 22, 2011 6:14 pm | |
| Islanninhevosen erikoista kävelytyyliä. | |
|
| |
Urpo
| Aihe: Vs: ?Seuraava kysymys? La Tammi 22, 2011 6:35 pm | |
| Vastaus on niin oikein, että sinulla on oikeus esittää seuraava kysymys. Kyllä muutkin kuin islanninhevoset voivat töltätä ja minusta tölttääminen näyttää käynnin ja ravin välimuodolta. Lasten eestinhevosetkin tölttäävät mielellään ja ihan luonnostaan. | |
|
| |
Alma
Viestien lukumäärä : 3272 Join date : 29.05.2009 Paikkakunta : Suomi
| Aihe: Vs: ?Seuraava kysymys? La Tammi 22, 2011 7:02 pm | |
| Ukkini kysymykseen on varmasti vaikea vastata, mutta ehkä ukin vastaus omaan kysymykseensä herättää jotakin ajatuksia: Kursman kasarmi.
..minä en tiedä vieläkään missä se on... | |
|
| |
Sadeca
| Aihe: Vs: ?Seuraava kysymys? La Tammi 22, 2011 7:15 pm | |
| | |
|
| |
Urpo
| Aihe: Vs: ?Seuraava kysymys? La Tammi 22, 2011 9:57 pm | |
| Taitaa olla kyse sellaisesta pelosta, jota minä en pode. Kuolema on yhtä luonnollinen asia kuin syntymäkin, eikä siinäkään ole mitään pelkäämistä. Ennenaikainen kuolema tietysti pelottaa siinä mielessä, jos nämä asiat täällä oat vielä kesken. Vaikkapa sellaisessa tapauksessa, että omien lasten jalat eivät vielä kanna tarpeeksi hyvin. Tuo Alman ukin, lienee karjalainen, kysymys jäi edelleenkin askarruttamaan mieltäni. Saattaa olla kuitenkin kysymys Neuvostoliiton pystyttämästä tilapäisestä suomalaisten vangeiksi saatujen sotilaiden vankileiristä: http://www.klubi.biz/sotavangit/perus2.php?id=98 . Mikä on nykyisin uhanalainen ja ainoa Suomen endeeminen nisäkäs? | |
|
| |
Sadeca
| Aihe: Vs: ?Seuraava kysymys? La Tammi 22, 2011 10:02 pm | |
| En tiedä edes mitä endeeminen on mutta sen nisäkkään veikkaisin olevan liito-orava (heh koska en muista uhanalaisista Suomessa ole kuullutkaan). | |
|
| |
Urpo
| Aihe: Vs: ?Seuraava kysymys? La Tammi 22, 2011 10:04 pm | |
| Endeemisen voisi suomentaa kotoperäiseksi, sellaiseksi, joita muualla maailmassa ei ole. Liito-oravia on kyllä muuallakin kuin Suomessa. | |
|
| |
aliel
Viestien lukumäärä : 1247 Join date : 18.08.2010
| Aihe: Vs: ?Seuraava kysymys? La Tammi 22, 2011 10:12 pm | |
| Seuraava kysymys: Miksi Urpo haluat olla opettaja. | |
|
| |
Sadeca
| Aihe: Vs: ?Seuraava kysymys? La Tammi 22, 2011 10:12 pm | |
| No sitten ehdotan sitä Saimaan hyljettä, Norppa vai mikäs sen nimi nyt oli. Nisäkäshän sekin on. Eikö vieläkään tärpännyt? | |
|
| |
Urpo
| Aihe: Vs: ?Seuraava kysymys? La Tammi 22, 2011 10:23 pm | |
| Nyt tärppäsi. Enkä minä halua olla mikään opettaja, tai ehkä sittenkin, koska olen tuonne tittelikseni vai mikä se nyt lieneekin, valinnut harhaopettaja. Olen itse hiukan eksyksissä ja harhainen, mutta en suosittele muille harhailua. | |
|
| |
aliel
| Aihe: Vs: ?Seuraava kysymys? La Tammi 22, 2011 10:28 pm | |
| Niin sitä minäkin ajttelin. Mutta viestisi muille osoittavat tarvetta olla ope tai guru jotakin. | |
|
| |
Sadeca
| Aihe: Vs: ?Seuraava kysymys? La Tammi 22, 2011 10:32 pm | |
| Aliel kysyi puolestani ja kun vastasit oikein niin se on sinun hugi nyt keksiä kysymys taas Urpo! | |
|
| |
Urpo
| Aihe: Vs: ?Seuraava kysymys? La Tammi 22, 2011 10:46 pm | |
| Miksi kukaan voi ajatella, että minä pyrkisin opettamaan ketään millään tavoin? Olen pyrkinyt vain kertomaan omasta ajatusmaailmastani tai näkökulmistani asioihin tai herättämään keskustelua. | |
|
| |
aliel
| Aihe: Vs: ?Seuraava kysymys? La Tammi 22, 2011 10:50 pm | |
| Voi rakas ystävä. Minähän tunnen sinut. | |
|
| |
Agnes
Viestien lukumäärä : 869 Join date : 29.05.2009 Ikä : 59 Paikkakunta : Tallinn
| Aihe: Vs: ?Seuraava kysymys? La Tammi 22, 2011 11:01 pm | |
| No mina olen Urpo kirjutistest väga, väga palju targemaks saanud ja mul ei oleks kahju ka teda õpetajaks kutsuda kuigi sõna "õpetaja" on minu jaoks nagu liiga "kirikuõpetaja" tähendusega. Mina loen Urpo, sinu tekste suure huviga ja olen nii mõndagi ja palju tarka omale "kõrva taha" pannud. | |
|
| |
aliel
| Aihe: Vs: ?Seuraava kysymys? La Tammi 22, 2011 11:14 pm | |
| Niin Agnes, Me kõik siin proovime olla mitagi. Mulle tuli selline viga, et hakasin eraasiast rääkima. Vabandust, ma ei taha olla vaevaline. | |
|
| |
Alma
| Aihe: Vs: ?Seuraava kysymys? La Tammi 22, 2011 11:29 pm | |
| Minäpä kysyn sitten: kuinka suuri oli voitto- osuus Suomen Lotossa viime vuoden heinäkuussa, kun sain omalle rivilleni 4+1 oikein lisävoittoluokalla? | |
|
| |
Sadeca
| Aihe: Vs: ?Seuraava kysymys? Su Tammi 23, 2011 12:10 am | |
| No voi pirskatti Alma, kylläpä sinä vaikeita kyselet. Voin huomenna ehkä vastata kun käyn toiselta foorumilta kontrolloimassa, josko enää löydän sitä. Sen muistan että se ei toki mikä hyvänsä pikku voitto ollutkaan kun sillä sai ihan pari pussia kauraryynejä. | |
|
| |
Alma
| Aihe: Vs: ?Seuraava kysymys? Su Tammi 23, 2011 9:27 am | |
| Ihan oikeaan suuntaan meni veikkauksesi, joten ei sitä varmaan tarkistella tarvitse. Kauraryynejä tosiaan sai muutaman paketin, euron panoksella tuli 19,40e. Prosentuaalisestihan se on oikein hyvä voitto. | |
|
| |
Urpo
| Aihe: Vs: ?Seuraava kysymys? Su Tammi 23, 2011 12:46 pm | |
| Loton juuret yltävät 1400-luvun Italiaan. Genovan kapunginvaltuustoon valittiin tuolloin joka kuukausi 5 jäsentä 120:n henkilön joukosta. Valinta tapahtui siten, että nuo ehdokkaat numeroitiin ja numerolaput pantiin uurnaan, josta sitten arvottiin nuo 5 kaupunginvaltuuston jäsentä. Genovalaiset alkoivat lyödä vetoa siitä, mitkä numerot tulisivat valituiksi. Lotto ja vaalitapa ovat jonkin verran muuttuneet noista ajoista, mutta välillä tuntuu siltä, että tuollainen vaalitapa olisi paikallaan Suomessakin. Ja sitten kysymykseen. Kuka on tämän kuvan henkilö? . Pienenä vinkkinä voisin kertoa, että tuo henkilö on asunut Göreborgissakin ja Urpo on tehnyt muutaman työvuoron siellä tuon kyseisen henkilön kanssa. | |
|
| |
Tauno Taunola
Viestien lukumäärä : 1044 Join date : 29.05.2009 Paikkakunta : Norrköping Rootsi
| Aihe: Vs: ?Seuraava kysymys? Su Tammi 23, 2011 2:16 pm | |
| Muistaakseni henkilön nimi on Hilkka Kotamäki, Suomen ensimmäinen Lottotyttö. Muistan kun Lotto tuli Suomeen, olimme jo silloin muuttaneet Ruotsin puolelle mutta kesälomalla sitten ihmeteltiin tuota uutuutta joka muistutti veikkausta mutta sillä erolla että veikkauksessa piti tietää jalkapallosta joitain, Lotossa ei tarvinnut tietää yhtään mitään. Tuo Lottokyltti lottotytön etupuolella kai herättii hilpeyttä, sillä muistan tätini kotitekoisen mainoslauseen "Lottolappu luukun päällä".
Urpon yhteistyö lottotytön kanssa 70-luvun syntisessä Göteborgissa panee miettimään, sillä olen muistavinani että Hilkka Kotamäki esiintyi miestenlehdissäkin, valokuvissa jotka paljastivat enemmänkin itse luukkua kuin lottolappua...
Seuraava kysymys: Kun islanninhevosista oli puhe, mikä kielto pätee Islannissa joka koskee islanninhevosia? (Saattaa olla useampiakin, mutta täällä satun tuntemaan ihmisiä joilla on islannin hevosia, ja juuri näitä Ruotsissa asuvia hevosia kohtaan on olemaassa ainakin yksi kielto.)
| |
|
| |
Urpo
| Aihe: Vs: ?Seuraava kysymys? Su Tammi 23, 2011 2:41 pm | |
| Hilkka Kotamäki oli muutaman kerran tarjolijana (tarjoili lähinnä väkijuomia) töissä eräässä suomalaisten suosimassa ravintolassa Ullevin lähettyvillä. Minäkin kävin siellä 80-luvun alussa jonkun kerran tienaamassa taskurahoja. Lottotyttö oli minusta jo tuolloin hieman elähtäneenoloinen minua selvästi vanhempi elämää kokenut nainen.
Tuosta islanninponikysymyksestä en tiedä, mutta arvaan, että islanninponiori ei saa astua muita hevosia kuin islanninponitammoja. Toinen vaihtoehto on, että yli 200-kiloiset miehet eivät saa ratsastaa niillä. | |
|
| |
Sadeca
| Aihe: Vs: ?Seuraava kysymys? Su Tammi 23, 2011 3:51 pm | |
| Luulen tietäväni mikä kielto se on. Sellainen että yksikään islanninhevonen joka on Islannista lähtenyt ei koskaan enää saa tulla takaisin Islantiin! | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: ?Seuraava kysymys? | |
| |
|
| |
| ?Seuraava kysymys? | |
|