Periferia
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Periferia

Kansainvälinen foorumi/ Rahvusvaheline foorum/ Internationellt forum
 
PääsivuPääsivu  GalleriaGalleria  Latest imagesLatest images  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

 

 Minun kotikaupunkini/ Minu kodulinn/ Min hemstad

Siirry alas 
+3
Klassmormor
Tauno Taunola
Alma
7 posters
Siirry sivulle : Edellinen  1, 2
KirjoittajaViesti
Sadeca

Sadeca


Viestien lukumäärä : 2488
Join date : 29.05.2009
Paikkakunta : Ruotsi

Minun kotikaupunkini/ Minu kodulinn/ Min hemstad - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Minun kotikaupunkini/ Minu kodulinn/ Min hemstad   Minun kotikaupunkini/ Minu kodulinn/ Min hemstad - Sivu 2 EmptySu Loka 11, 2009 5:36 pm

Olitpa mukavia filmejä löytänyt Klassmormor! Kyllä noita ihan mielenkiinnolla katseli.
Takaisin alkuun Siirry alas
Alma

Alma


Viestien lukumäärä : 3272
Join date : 29.05.2009
Paikkakunta : Suomi

Minun kotikaupunkini/ Minu kodulinn/ Min hemstad - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Rasismi kotikaupungissani   Minun kotikaupunkini/ Minu kodulinn/ Min hemstad - Sivu 2 EmptyMa Huhti 12, 2010 1:35 pm

Bussinkuljettaja Maris, hieman oliiviin vivahtavine ihoineen, nappaa kännykän ja astuu ulos kadulle. Hän juttelee hetken puhelimeen ja paikalle tulee toinen kuljettaja. He puhuvat keskenään suomea, ja hetken päästä Maris tulee takaisin autoon, joka on pysäköity lähtökuoppiinsa ihan liikennevalojen lähelle pysäkin perään. Kuljettaja katsoo meitä matkustajia anteeksipyytävästi hymyillen ja tiedottaa, että odottelemme vuoronvaihtoa ja seuraavaa kuljettajaa. Sitten Maris hypähtää takaisin ulos ja soittaa: "Missä olet.. ahaa, selvä. Olen tässä pysäkillä odottamassa jo.. niin.."
Matkustajisto koostuu miltei kokonaan eläkeikäisistä naisista, joista yksi: "Myöhässä ollaan kaksi minuuttia. Varmaan seuraava kuski on samanvärinen kuin tuokin.."

Kuluu hetki ja Maris touhottaa taas autoon: "Pieni viive vielä, pahoittelen. Toinen kuljettaja on myöhässä." Ja pari narisevaa ääntä bussista: "Niin tässä ollaan kaikki kohta myöhässä." Maris hyppää säikähtäneen näköisenä takaisin ulos ja jää sinne. Menee vielä hetki ja bussi on kuusi minuuttia myöhässä. Minä kuuntelen narinaa ja naureskelen itsekseni, koska kiirettä ei ole mihinkään: vauva sai asioinnin päälle velliä ja meillä oli paikka bussissa Very Happy
Sitten tapahtuu: paikalle ryntää punaposkinen naiskuljettaja tukka pörhöllään.. ja joku naisihminen päästää kuin vahingossa: "Tuoko se on.. ja vielä suomalainen!!" Voi sitä äimistelyä, kun suomalainen kuljettaja myöhästyi.. mutta itse kuuntelin tarkkaan mitä Maris ja nainen puhuivat: "Minulle soitettiin... olin juuri menossa toiseen vuoroon...", ja sitten uusi kuljettaja hyppäsi autoon anteeksipyydellen, mikä sai valtavan valitusryöpyn ilmoille.

Todennäköisesti joku kolmas kuljettaja oli kohdannut äkillisen esteen, ja nainen hälyytettiin viime tipassa paikallejostakin, mistä hän ei ehtinyt ajoissa. Se joku saattoi olla sairastunut, tai joutunut vaikka onnettomuuteen... mutta arvaatte varmaan, mitä tällä tarinalla halusin sanoa. Minä, joka joissakin tapauksissa suhtaudun hyvinkin epäluuloisesti vierasmaalaisiin Wink
Takaisin alkuun Siirry alas
Tauno Taunola

Tauno Taunola


Viestien lukumäärä : 1044
Join date : 29.05.2009
Paikkakunta : Norrköping Rootsi

Minun kotikaupunkini/ Minu kodulinn/ Min hemstad - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Minun kotikaupunkini/ Minu kodulinn/ Min hemstad   Minun kotikaupunkini/ Minu kodulinn/ Min hemstad - Sivu 2 EmptyMa Huhti 12, 2010 6:20 pm

Suomalainen myöhästeli? Ei kai? Kyllä siinä varmaa jotain muuta verta oli...
Takaisin alkuun Siirry alas
Urpo

Urpo


Viestien lukumäärä : 3709
Join date : 29.05.2009

Minun kotikaupunkini/ Minu kodulinn/ Min hemstad - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Minun kotikaupunkini/ Minu kodulinn/ Min hemstad   Minun kotikaupunkini/ Minu kodulinn/ Min hemstad - Sivu 2 EmptyPe Loka 01, 2010 12:07 pm

Taloussanomat on pannut paremmuusjärjestykseen Suomen kuntia omien kriteeriensä perusteella: http://www.taloussanomat.fi/ihmiset/2010/10/01/70-asuinpaikkaa--katso-mika-on-paras/201013595/137 . Veikkaanpa, että nuo kriteerit on valittu lähinnä taloudellisten edellytysten näkökulmasta, eikä tuossa luokittelussa erityisemmin taida olla painoa pantu asukkaiden viihtyvyydelle ja onnellisuudelle tai muille ei-materiaalisille näkökohdille. Moni pienellä maaseutupaikkakunnalla asuva ei missään nimessä haluaisi muuttaa tuossa artikkelissa hyvin menestyneiksi mainituille paikkakunnille, vaan viihtyvät hyvin nykyisessä asuinkunnassaan. Minäkin viihdyn maalla yksinkertaisissa oloissa paremmin kuin Helsingissä. Tosin suurissa kaupungeissa on kulttuuritarjontaa enemmän, mutta minulle on jo nuoresta pitäen kirjallisuudella ollut suuri merkitys ja hyvät kirjat riittävät aika pitkälle tyydyttämään kulttuurinnälkää.

Uusimpien tutkimusten mukaan korkea palkkakaan ei ole tärkein asia työntekijöiden mielestä, vaan ohi on ajanut hyvä työilmapiiri ja työssä viihtyminen.


Viimeinen muokkaaja, Urpo pvm Pe Loka 01, 2010 9:45 pm, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
Sadeca

Sadeca


Viestien lukumäärä : 2488
Join date : 29.05.2009
Paikkakunta : Ruotsi

Minun kotikaupunkini/ Minu kodulinn/ Min hemstad - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Minun kotikaupunkini/ Minu kodulinn/ Min hemstad   Minun kotikaupunkini/ Minu kodulinn/ Min hemstad - Sivu 2 EmptyPe Loka 01, 2010 6:33 pm

Niin olisikohan noilla paikkakunnilla sitä työvoimapulaa että pitää noin mainostaa. Mielestäni juuri tuollaisten tutkimusten teossa menee rahatkin täysin hukkaan. Niilläkin voisi tehdä jotain hiukkasen mielekkäämpää.
Aivan kuin sanot Urpo, ei siinä mitään muita arvoja ole mitenkään huomioitu. "Hyvät kulkuyhteydet Helsinkiin Kauniaisista, hmmm."
30-vuotiaana liityin Ruotsin Veronmaksajien yhdistykseen. Ikuinen jäsenyys maksoi noin 5 vuoden jäsenyyden hinnan joten sen lättäsin sinne kerralla. Niinpä voisin mennä Tukholmaan kultaklubilaisena päivälliselle toden teolla isokenkäisten kanssa kerran vuodessa, kutsu tulee aina. Nykyisin ei ikuisen jäsenyyden ostaminen ole enää mahdollista. 6 numeroa heidän lehteään Sunt Förnuft saan myös joka vuosi.

Niissä lehdissä on juuri tuollaisilla mittapuilla tehtyjä vertailuja sekä kansainvälisiä että maan sisältä. "Poliittisesti puolueeton" lehti on niin ökyrikkaiden hyväksi toimiva että sitä ei välitetä edes peitellä. Vaikka ihan ällöttää toisinaan lukea sitä niin siltikään en suin surminkaan halua luopua ikuisesta jäsenyydestäni.
Aina kun meillä on porvarihallitus niin siitä lehdestä voi jo vuotta aikaisemmin lukea mitä toimia hallitukselta on odotettavissa tavisten kyykyttämiseksi, lähes yhtään ehdotusta kun eivät jätä toteuttamatta.
On niissä tosin joskus ihan järkevää tietouttakin jonkin verran mutta enimmäkseen ohjeita miten veroja voisi kiertää ja esim. mihin maahan kannattaisi eläkepäivien asunto hankkia ja missä maassa olla kirjoilla.
Takaisin alkuun Siirry alas
Alma

Alma


Viestien lukumäärä : 3272
Join date : 29.05.2009
Paikkakunta : Suomi

Minun kotikaupunkini/ Minu kodulinn/ Min hemstad - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Minun kotikaupunkini/ Minu kodulinn/ Min hemstad   Minun kotikaupunkini/ Minu kodulinn/ Min hemstad - Sivu 2 EmptyKe Marras 24, 2010 8:08 pm

Varhain maanantaiaamuna 22.11. 2010 syttyi Tampereen keskustassa tuhoisa tulipalo, jossa kuoli kolme ihmistä ja vahingoittui neljä. Kymmenet ihmiset ovat kodittomina ja osa ei pääse koteihinsa ilmeisesti kuukausiin.

Tutkinnassa on selvinnyt, että palo sai alkunsa etnisessä omistuksessa olevasta pizzeriasta. Tuohon jo suulaimmat (kuten Päivi Lipponen) ehtivät heittää rasismikorttia esiin ja alkaa järjestää marsseja maahanmuuttajien puolesta, mutta tutkinta ei viittaa sellaiseen. Asiat näyttävät poliisin niukasta tiedottamisesta huolimatta siltä, että kyseessä on joko etnisten ryhmien keskinäiset kahinat, tai vakuutuspetoksen yritys ravintolan omistajan toimesta. Aika kova hinta, kun kolme suomalaista sai surmansa. Tampere ei ole muukalaisvihamielinen kaupunki, täällä on alle sataa eri kansallisuutta, mutta rasistisia rikoksia ei poliisin mukaan esiinny.
Takaisin alkuun Siirry alas
Alma

Alma


Viestien lukumäärä : 3272
Join date : 29.05.2009
Paikkakunta : Suomi

Minun kotikaupunkini/ Minu kodulinn/ Min hemstad - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Minun kotikaupunkini/ Minu kodulinn/ Min hemstad   Minun kotikaupunkini/ Minu kodulinn/ Min hemstad - Sivu 2 EmptyPe Marras 26, 2010 4:59 pm

Tänään on vangittu pizzerian omistaja, tämän veli ja kaksi muuta miestä. He kaikki ovat etnistä alkuperää, kurdeja. Vakuutuspetos alkaa vahvistua motiiviksi. Rahanhimossa ei väliä, jos muutama suomalainen kuolee, muutaman muun tuhoutuneen ravintolan yrittäjät työntekijöineen jäävät työttömiksi ja kymmenet ihmiset kodittomiksi, ainakin tilapäisesti.
Takaisin alkuun Siirry alas
Klassmormor

Klassmormor


Viestien lukumäärä : 449
Join date : 30.05.2009
Paikkakunta : Åhus, Ruotti

Minun kotikaupunkini/ Minu kodulinn/ Min hemstad - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: minun koti.....   Minun kotikaupunkini/ Minu kodulinn/ Min hemstad - Sivu 2 EmptyLa Joulu 25, 2010 9:43 pm

Kylläpä oli ikävä juttu siellä Tampereella.
Meillä ei ihan noin pahasti ole vielä käynyt mutta väkivalta rikokset ovat lisääntyneet
huimasti. Vanhuksia ryöstetään ja jopa Tukholmassa linnan edessä olevat kaksi
vartijaa ryöstettiin. Tontuiksi pukeutuneet olivat asialla.

Olen alkanut harkita täältä muuttoa jonnekin pienempään paikkaan, missä ei ole
paljoa ulkomaalaisia, Tässä alkaa vähin erin tulla vihamieliseksi eräitä heimoja kohtaan.

Kun tulin tänne 60-luvun lopussa, oli täällä jo ulkomaalaisia, jugoslaaveja, kreikkalaisia,
italialaisia ja tietenkin meikäläisä aika paljon, mutta ei tuollaista väkivaltaa silloin ollut.

Me kaikki tulimmekin tänne töihin. Emme pakolaisina. Nyt sitten kannamme hedelmiä
siitä hyvinvoinnista mitä rakensimme näinä vuosina eli eläkkeitä pudotetaan, sairaat
patistetaan töihin ja meidän verorahamme menevät sociaaliapuna muun maalaisille
suurperheille. Jippii eläköön Ruotsin porvarihallitus!!!

cheers
Takaisin alkuun Siirry alas
Alma

Alma


Viestien lukumäärä : 3272
Join date : 29.05.2009
Paikkakunta : Suomi

Minun kotikaupunkini/ Minu kodulinn/ Min hemstad - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Minun kotikaupunkini/ Minu kodulinn/ Min hemstad   Minun kotikaupunkini/ Minu kodulinn/ Min hemstad - Sivu 2 EmptyMa Helmi 07, 2011 7:57 am

Niitä ikäviä juttuja tulee nyt oikein kovasti, nimittäin en muista tällaista rikosaaltoa ennen olleen: maahanmuuttajat tekevät nyt oikein urakalla tappoja ja niiden yrityksiä.
Pari viikkoa sitten irakilaispoika surmasi suomalaisen 17- vuotiaan tytön asunnossaan, ja tappoi sen jälkeen itsensä naapurikunnan koskelle.
Eilen puolestaan keskustan ravintolassa maahanmuuttaja ampui toista maahanmuuttajaa usealla laukauksella tappotarkoituksessa. Epäilty on tiedossa, mutta tavoittamattomissa.

Lainaus :
Ravintolassa Tampereen Hämeenkadulla sunnuntaina ammuskellutta miestä etsitään edelleen.Rikoskomisario Joni Länsipuro kertoo, että epäiltyä on haettu yön aikana useiden poliisipartioiden voimin.

– Kiinniottoja emme ole yöllä tehneet, Länsipuro sanoo.

Hänen mukaansa poliisilla on kuitenkin syytä olettaa, että epäilty oleilisi edelleen Tampereen seudulla.

– On syytä olettaa, että hän on yhä Tampereella.

Poliisi tarkastaa nyt kohteita, joissa epäilty saattaa mahdollisesti olla.

Ammuskelussa loukkaantui yksi mies. Länsipuron viimeisimpien tietojen mukaan hänellä ei ole välitöntä hengenvaaraa.

Tapauksen motiivia tutkitaan.

Ravintolassa jopa 50 ihmistä Ampumavälikohtaus tapahtui Hämeenkatu viidessä sijaitsevassa Ale Bar -ravintolassa sunnuntaina illalla puoli seitsemän aikaan.

Epäilty ampui ravintolasalissa useita laukauksia. Ravintolassa oli rikoskomisario Länsipuron mukaan tapahtumahetkellä jopa 50 ihmistä.

Laukaukset osuivat yhteen henkilöön.

Tekijä poistui paikalta ja häntä ei ole tavoitettu.


Tällaiset uutiset ovat todella ikäviä muutenkin, saati vähällä ajalla useampi peräkkäin. Jo tuo Hämeenkadun tuhopoltto kolmella uhrilla oli liikaa Crying or Very sad Maahanmuuttokriittisyys olisi vieläkin enemmän suotavaa, sillä väkivaltaa meillä on omasta takaa ihan riittävästi.
Takaisin alkuun Siirry alas
Tauno Taunola

Tauno Taunola


Viestien lukumäärä : 1044
Join date : 29.05.2009
Paikkakunta : Norrköping Rootsi

Minun kotikaupunkini/ Minu kodulinn/ Min hemstad - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Minun kotikaupunkini/ Minu kodulinn/ Min hemstad   Minun kotikaupunkini/ Minu kodulinn/ Min hemstad - Sivu 2 EmptyLa Maalis 26, 2011 7:21 pm

Kotikaupunkiini on ilmestynyt uusi raitiovaunu. Tällainen:

Minun kotikaupunkini/ Minu kodulinn/ Min hemstad - Sivu 2 Imagescahoko5i

Vikana on vain se, että se saa ajella ympäriinsä juuri tämän värisenä ilman että viranomaiset reagoivat. Hävytöntä! Norrköpingiläiseen identiteettiin kuuluu nimittäin raitiovaunut hyvin oleellisena osana ja niiden on oltava täsmälleen oikealla lailla keltaisia. Siis tällaisia:

Minun kotikaupunkini/ Minu kodulinn/ Min hemstad - Sivu 2 Imagesca2vht65

Ulkopaikkakuntalainen saattaa sanoa että ”eihän noi oo kun oransseja” mutta siinä ollaan väärässä. Keltaisia ne ovat. Niiden lempinimi ”Gula faran” eli ”Keltainen vaara” on ollut voimassa jo usemman sukupolven ajan.

Kun olin tekemässä isoa ulkoilmanäytöstä reilut kymmenen vuotta sitten, oli siinä mukana muun muassa lentävä raitiovaunu, joka kulki kahden tehdaskaton välillä noin 100 metriä vaijeria pitkin. Jotta saimme siihen oikean värin, kävin eräänkin kerran ratikatalleilla lavastajan kanssa jossa ekspertit auttoivat meitä saamaan esiin tuon oikean norrköpinginkeltaisen värin. Sillä oli jopa oma nimensä, en muista tarkkaan, mutta lyhenne joka alkoi M-kirjaimella ja perässä numerosarja, joka ilmoitti miten paljon punaista sekoitetaan keltaiseen ja niin edespäin. Näytöksen loi ja ohjasi taiteilija Tuomo Haapala, joka samana vuonna teki myös Helsingin telakalle samantyyppisen performanssin.

Nyt on ollut lehdissä suhtkoht hiljaista mutta kun noin 15 sitten liikenteeseen tuli PUNAINEN ratikka, nousi asiasta todellinen keskustelu lehtien lukijanpalstoille. Mutta kai tuo kirkkaan keltainen ratikkakin pikkuhiljaa saa oikean värin sillä näin ei voi jatkua!

Takaisin alkuun Siirry alas
Sadeca

Sadeca


Viestien lukumäärä : 2488
Join date : 29.05.2009
Paikkakunta : Ruotsi

Minun kotikaupunkini/ Minu kodulinn/ Min hemstad - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Minun kotikaupunkini/ Minu kodulinn/ Min hemstad   Minun kotikaupunkini/ Minu kodulinn/ Min hemstad - Sivu 2 EmptyLa Maalis 26, 2011 8:18 pm

Olen ihan aidosti samaa mieltä Uittoneuvoksen kanssa. Ikävää jos eivät maalaa tuota uutta raitiovaunua yhtä hienon keltaiseksi kuin nuo muut. Minusta nuo vanhat ovat oikein mahtavan värisiä, mutta se uusi ei! Ihmettelen miksi se ei jo alunperin ole maalattu oikean keltaiseksi. Mad Tuollainen kalpea mahataudin jätösten värinen haamu mistä lähes pelti läpi kuultaa, pthyi.

Göteborgin ratikat olivat aikoinaan tummemman sinisiä ja mielestäni se uusi vaaleampi harmaansininen on onnistuneempi väri siellä.
Oletko Uittoneuvos harkinnut naamakirjaan Vastustamme värin vaihtoa Norrköpingin ratikoissa-ryhmän perustamista? Siihen voisi moni liittyä. Wink
Takaisin alkuun Siirry alas
Tauno Taunola

Tauno Taunola


Viestien lukumäärä : 1044
Join date : 29.05.2009
Paikkakunta : Norrköping Rootsi

Minun kotikaupunkini/ Minu kodulinn/ Min hemstad - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Minun kotikaupunkini/ Minu kodulinn/ Min hemstad   Minun kotikaupunkini/ Minu kodulinn/ Min hemstad - Sivu 2 EmptyLa Maalis 26, 2011 9:10 pm

Pitääpä harkita, kiitos vihjeestä Sadeca!
Takaisin alkuun Siirry alas
Alma

Alma


Viestien lukumäärä : 3272
Join date : 29.05.2009
Paikkakunta : Suomi

Minun kotikaupunkini/ Minu kodulinn/ Min hemstad - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Minun kotikaupunkini/ Minu kodulinn/ Min hemstad   Minun kotikaupunkini/ Minu kodulinn/ Min hemstad - Sivu 2 EmptySu Maalis 27, 2011 10:00 am

Hävytöntä tosiaan, kamala väri tuossa uusimmassa ratikassa! Voisin lisätä nimeni johonkin listaan vain siksi, että kuvan vilkaiseminen aiheutti välittömän päänsäryn Wink
Takaisin alkuun Siirry alas
Alma

Alma


Viestien lukumäärä : 3272
Join date : 29.05.2009
Paikkakunta : Suomi

Minun kotikaupunkini/ Minu kodulinn/ Min hemstad - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Työtaistelu ateriapalvelussa   Minun kotikaupunkini/ Minu kodulinn/ Min hemstad - Sivu 2 EmptyTi Marras 22, 2011 8:14 am

Tampereen Ateria jättää tänään n. 35 000 ihmistä ilman ruokaa, mukaanlukien koululaiset. Kaupungin ateriapalvelu hoitaa siis mm. koulut, vanhainkodit ja kaupungin työpaikkaruokalat. Työntekijöiden mielenilmaus johtuu Tampereen kaupungin suunnitelmasta ulkoistaa työpaikkaruokailut. Tiedä sitten onko se hyvä vai paha.. mutta ainakaan meidän lapset eivät ole vuosiin olleet tyytyväisiä kouluruokaan. Kumiperunoita, hapanta maitoa, kylmiä kastikkeita, ja huippuna se, ettei listalla olevaa ruokaa aina riitä kaikille.
Ennen noissa paikallisissa alakouluissa oli oma keittiö, jossa ruoka tehtiin. Muutama vuosi sitten ruokien valmistus siirtyi keskuskeittiöihin, joista tulleet keitetyt perunatkin vain lämmitetään paikanpäällä.

Lapset laittoivat eväät itselleen täksi päiväksi. Niinhän sitä ennen tehtiin, ja tehdään jossakin vielä nykyisin Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Urpo

Urpo


Viestien lukumäärä : 3709
Join date : 29.05.2009

Minun kotikaupunkini/ Minu kodulinn/ Min hemstad - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Minun kotikaupunkini/ Minu kodulinn/ Min hemstad   Minun kotikaupunkini/ Minu kodulinn/ Min hemstad - Sivu 2 EmptyTi Marras 29, 2011 3:14 pm

Brittilehti The Telegraph mainostaa Helsingin seksikatuja http://omakaupunki.hs.fi/helsinki/uutiset/brittilehti_varoittaa_vaasankadusta/ . Nuo molemmat kadut sijaitsevat "pahamaineisessa" Kallion kaupunginosassa. Aleksis Kivenkatu on iltaisin ja öisin varsin hiljainen ja eloton syrjäkuja, eikä Vaasankadullakaan ole mitään ihmeempää trafiikkia. Onhan siellä niitä thaihieromalaitoksia, mutta aika hiljaisilta nekin vaikuttavat. En tiedä kyllä, millaisia nuo paikat ovat sisältä, mutta ulkopäin ne vaikuttavat varsin pieniltä.

Telegrafin matkailuartikkelin tarkoitus lienee ollut pitää brittituristit pois noilta seuduilta, mutta minun kokemusteni mukaan monet matkailevat "brittiaristokraattimiehet" nimenomaan hakeutuvat tuollaisiin paikkoihin. Kalliossa "gentlemanneille" riittää myös kapakoita, joissa he voivat nauttia voimajuomia rohkaistuakseen ja vahvistaakseen mieskuntoaan.

Stockmannin hinnat eivät nyt niin kovin paljon poikkea muidenkaan tavaratalojen hinnoista ja varakkaat brittituristit voivat päinvastoin tuon artikkelin tarkoitusta mennä itse tarkistamaan hinnat tavaratalosta, joka hintojen perusteella he mieltävät Stockmannin varmaankin laatutavarataloksi.
Takaisin alkuun Siirry alas
aliel

aliel


Viestien lukumäärä : 1247
Join date : 18.08.2010

Minun kotikaupunkini/ Minu kodulinn/ Min hemstad - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Minun kotikaupunkini/ Minu kodulinn/ Min hemstad   Minun kotikaupunkini/ Minu kodulinn/ Min hemstad - Sivu 2 EmptyPe Joulu 02, 2011 12:30 pm

Niin siellä ne seksikadut ovat - jossain tosi kaukana täältä katsottuna.
Vaikka sinne kävelisi vain viistoista minuuttia, niin silti siirrytään toiseen paikkaan.
Minun kotipaikkani on rauhallinen ja arvokas vanhan Helsingin alue. Täällä saa olla rauhassa kuten pieni oravainen sammalvuoteellaan.
Ainoa ongelma on, että ei ole parkkipaikkoja. Taistelen joka päivä jonkun ääliön kanssa onko tämä sinun vai minun kohtani. Yleensä voitan, koska olen niin hirveä.
Olen vähän suunnitellut aloittavani pyöräilyn. Ostan jonkun hienon maasturin ja hurautan sillä Paloheinään alta aika yksikön.
Takaisin alkuun Siirry alas
Sadeca

Sadeca


Viestien lukumäärä : 2488
Join date : 29.05.2009
Paikkakunta : Ruotsi

Minun kotikaupunkini/ Minu kodulinn/ Min hemstad - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Minun kotikaupunkini/ Minu kodulinn/ Min hemstad   Minun kotikaupunkini/ Minu kodulinn/ Min hemstad - Sivu 2 EmptyTi Maalis 13, 2012 3:34 pm

Nyt kyllä haluaisin mielelläni lukea miten Klassmormor viihtyy uudessa kotipaikassaan. Muutti tässä kuun vaihteessa tuonne vielä eteläisempään Ruotsiin, missä ei tietääkseni ole ennen asunut. Se on rohkeasti tehty eläkeläiseltä ja arvelen että mielen piristykseksi oikein hyödyllistäkin vaihtaa maisemia koska uusia virikkeitähän siitä helposti saa.
Sitten kun olet Klassmormor saanut hynttyyt kunnolla paikoilleen ja kiertänyt vähän ympäristöäkin, niin kerrohan meillekin miltä tuntuu nyt! Laughing
Takaisin alkuun Siirry alas
Klassmormor

Klassmormor


Viestien lukumäärä : 449
Join date : 30.05.2009
Paikkakunta : Åhus, Ruotti

Minun kotikaupunkini/ Minu kodulinn/ Min hemstad - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: kotikaupunkini...   Minun kotikaupunkini/ Minu kodulinn/ Min hemstad - Sivu 2 EmptyMa Maalis 19, 2012 7:13 pm

No niin terve vaan periferialaiset. Onpas aika ehtinyt kulua kun viimeksi olen täällä ollut.
Sadeca jo tietääkin kuulumisia kun on muita yhteyksiä, myös Alma on tietoinen.

Jätin siis Göteborgin taakseni 10 maaliskuuta. Päätös muutosta kypsyi pikku hiljaa, tarkoitus oli
lähteä jo viime kesänä mutta poikani osti silloin talon ja jäin odottamaan heidän sopeutumistaan.
Hyvin ovat kotiutuneet kauas maalle. Syy muuttooni oli etupäässä että Göteborgista on tullut liian
väkivaltainen, kun ei iltaisin enää uskaltanut lähteä minnekään. Liian pitkä matka kaupunkiin,
elokuviin ja teattereihin ja näytökset aina myöhään iltaisin, sitten ratikka ja bussimatka kotiin.
Ihmisiä ammuttiin ja ryösteltiin aivan lähinurkissa.

Miksi Skåneen, juu tunnen tämän maan jo aika hyvin muualta mutta Skåne on vielä tuntematon.
Tästä on myös helppo lähteä Eurooppaan. Pyöräilykin onnistuu hyvin kun on vaan kaaheen laakeeta
aakeeta ja sitten nuo meren rannnat. Tämähän on Ruotsin rivieeraa.
En muista kerroinko aikaisemmin että myin kissani pois allergian takia, mutta nyt kun olen maatasolla
niin sain toisen takaisin ja on oppinut hyvin kulkemaan ulkona. Allergia oireita ei ainakaan vielä ole ollut.


sunny
Takaisin alkuun Siirry alas
Sadeca

Sadeca


Viestien lukumäärä : 2488
Join date : 29.05.2009
Paikkakunta : Ruotsi

Minun kotikaupunkini/ Minu kodulinn/ Min hemstad - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Minun kotikaupunkini/ Minu kodulinn/ Min hemstad   Minun kotikaupunkini/ Minu kodulinn/ Min hemstad - Sivu 2 EmptyMa Maalis 19, 2012 7:44 pm

Hienoa Klassmormor! Laitahan vielä niitä kuviakin tänne myös, mielestäni ovat oikein kotoisen näköisiä! sunny
Takaisin alkuun Siirry alas
Klassmormor

Klassmormor


Viestien lukumäärä : 449
Join date : 30.05.2009
Paikkakunta : Åhus, Ruotti

Minun kotikaupunkini/ Minu kodulinn/ Min hemstad - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: kotikaupunkini...   Minun kotikaupunkini/ Minu kodulinn/ Min hemstad - Sivu 2 EmptyMa Maalis 19, 2012 7:48 pm

En enää muista miten ne laitettiin, laita sinä Sadeca kun osaat.
Takaisin alkuun Siirry alas
Sadeca

Sadeca


Viestien lukumäärä : 2488
Join date : 29.05.2009
Paikkakunta : Ruotsi

Minun kotikaupunkini/ Minu kodulinn/ Min hemstad - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Minun kotikaupunkini/ Minu kodulinn/ Min hemstad   Minun kotikaupunkini/ Minu kodulinn/ Min hemstad - Sivu 2 EmptyTi Maalis 20, 2012 2:46 pm

Olipa hyvä että Tauno Taunola jo toisaalle laittoi ne kuvat!

Niin on Göteborgikin käymässä väkivaltaiseksi eikä tosiaan ihan huolettomana voi iltaisin yksin liikkua siellä oikein missään kun kaikenlaista tapahtuu. Ympäristönvaihdoksen luulen myös olevan aika terveellistä ja piristävää, sehän on mukavaa tutkia mitä kaikkea siellä ympäristössä oikein on ja tosiaan lyhyet matkatkin nyt sieltä vaikka minne manner-Eurooppaan tehdä vaikkapa ihan bussimatkoja. Sylin täydeltä onnea uuden elämän johdosta! Laughing
Takaisin alkuun Siirry alas
Alma

Alma


Viestien lukumäärä : 3272
Join date : 29.05.2009
Paikkakunta : Suomi

Minun kotikaupunkini/ Minu kodulinn/ Min hemstad - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Minun kotikaupunkini/ Minu kodulinn/ Min hemstad   Minun kotikaupunkini/ Minu kodulinn/ Min hemstad - Sivu 2 EmptyKe Maalis 21, 2012 2:22 pm

Hienolta kuulostaa (ja näyttää tuolla kotoisissa kuvissakin) Klassmormorin "uusi elämä", aivan mahtava kuulla, että tuntuu jo kotoisalta. Nyt voikin olla kissan kanssa helpompaa, ja pystyt sen kanssa elämään, kun se pääsee olemaan osan aikaa ulkona. Opetat vain, ettei yksinänsä kuljeskele naapurustossa Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
aliel

aliel


Viestien lukumäärä : 1247
Join date : 18.08.2010

Minun kotikaupunkini/ Minu kodulinn/ Min hemstad - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Minun kotikaupunkini/ Minu kodulinn/ Min hemstad   Minun kotikaupunkini/ Minu kodulinn/ Min hemstad - Sivu 2 EmptyTo Maalis 22, 2012 11:56 pm

http://tinypic.com/view.php?pic=244s9ro&s=5
En oikesastaan tiedä mitä tuli, mutta todennäköisesti jotain kaunista kuvaa Helsingistä, minun kotikaupungista.
Takaisin alkuun Siirry alas
Urpo

Urpo


Viestien lukumäärä : 3709
Join date : 29.05.2009

Minun kotikaupunkini/ Minu kodulinn/ Min hemstad - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Minun kotikaupunkini/ Minu kodulinn/ Min hemstad   Minun kotikaupunkini/ Minu kodulinn/ Min hemstad - Sivu 2 EmptyPe Maalis 23, 2012 12:00 am

aliel kirjoitti:
http://tinypic.com/view.php?pic=244s9ro&s=5
En oikesastaan tiedä mitä tuli, mutta todennäköisesti jotain kaunista kuvaa Helsingistä, minun kotikaupungista.

Tuo kuva oli kerran aikaisemminkin täällä viestissäsi ihan kuvana, mutta se viesti oli jostakin syystä kadonnut. Mahdoitko itse poistaa taannoisen viestisi? Voinhan sen liittää tähän ihan sellaisenaankin. Mahtaako kyseessä olla Mariankatu Kruunuhaassa?

Minun kotikaupunkini/ Minu kodulinn/ Min hemstad - Sivu 2 244s9ro


Viimeinen muokkaaja, Urpo pvm Pe Maalis 23, 2012 12:03 am, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
aliel

aliel


Viestien lukumäärä : 1247
Join date : 18.08.2010

Minun kotikaupunkini/ Minu kodulinn/ Min hemstad - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Minun kotikaupunkini/ Minu kodulinn/ Min hemstad   Minun kotikaupunkini/ Minu kodulinn/ Min hemstad - Sivu 2 EmptyPe Maalis 23, 2012 12:27 am

Tuossa on minun kotikatuni. Sen verran erikoisesta näkökulmasta, että ei edes Paikalliset ymmärrä.
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Minun kotikaupunkini/ Minu kodulinn/ Min hemstad - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Minun kotikaupunkini/ Minu kodulinn/ Min hemstad   Minun kotikaupunkini/ Minu kodulinn/ Min hemstad - Sivu 2 Empty

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Minun kotikaupunkini/ Minu kodulinn/ Min hemstad
Takaisin alkuun 
Sivu 2 / 2Siirry sivulle : Edellinen  1, 2

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Periferia :: Vapaa keskustelu/ Vaba vestlus/ Fri konversation :: Vapaat aiheet/ Vabad teemad/ Fria teman-
Siirry: