Periferia
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Periferia

Kansainvälinen foorumi/ Rahvusvaheline foorum/ Internationellt forum
 
PääsivuPääsivu  GalleriaGalleria  Latest imagesLatest images  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

 

 Päivän ilot

Siirry alas 
+7
Olivia
Klassmormor
Urpo
Tauno Taunola
Agnes
Sadeca
Alma
11 posters
Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Seuraava
KirjoittajaViesti
Vieraili
Vierailija




Päivän ilot - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Päivän ilot   Päivän ilot - Sivu 2 EmptyMa Syys 07, 2009 11:53 am

Kiukunpurkausketjusta suoraan ilon purkauksiin. Vesisäiliön varaosat löytyivät ensimmäisestä rautakaupasta. Hitsaussauma piti. Eipä ole ikinä tiski- ja pyykkikoneen hurina kuullostanut näin ihanalta. Nyt veden lotraukseen. Veden paineet kuin Helsingissä. Tänään saunaan ja pitkään, pitkään suihkusessioon.
Takaisin alkuun Siirry alas
Alma

Alma


Viestien lukumäärä : 3272
Join date : 29.05.2009
Paikkakunta : Suomi

Päivän ilot - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Päivän ilot   Päivän ilot - Sivu 2 EmptyKe Syys 16, 2009 7:14 am

Pian, ihan pian nyt aamusella saapuu äitini sen touhukkaan koiranpennun kanssa meille vieraisille Very Happy Heidän on tarkoitus jatkaa vierailua vielä vauvan synnyttyä. Nyt voin alkaa itse liikkumaan ja touhuamaan hieman vapaammin, kun äitini on täällä siltä varalta että synnytykseni käynnistyy yllättävän nopeasti. Entinen mieheni tarjoaa ystävällisesti kyydin heille, mistä olen luonnollisesti kiitollinen!
Äidillä oli muuten juuri 60 v- syntymäpäivä. Meillä on pari lahjaa odottamassa, mm. lahjakortti, eli "rasittavan" vierailunsa päätteeksi mummi pääsee halutessaan johonkin hemmotteluhoitoon Wink
Takaisin alkuun Siirry alas
Urpo

Urpo


Viestien lukumäärä : 3709
Join date : 29.05.2009

Päivän ilot - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Päivän ilot   Päivän ilot - Sivu 2 EmptyKe Syys 16, 2009 8:03 am

Hienoa, että äidilläsi on mahdollisuus tulla sinun tueksesi ja avuksesi ja kuljetuskin on järjestynyt mukavasti. Nyt voit sitten levätä paremmin ja koota voimia itse sitä tärkeätä H-hetkeä varten. Lapsen maailmaan syntyminen on aina uusi ihme. Jos laskettu aika osuu suunnilleen kohdalle, niin saattaa käydä siten, että muitakin suurmiehiä on syntynyt tuona päivänä, esimerkiksi Aleksis Kivi.

Minulla oli muinoin liikunnan ja terveysopin opettajana älyllisesti lahjaton mies, Juha Jokinen, se TV:n urheiluselostaja. Hän kertoi syntyneensä toisen nurmijärveläisen suurmiehen kanssa samana päivänä 10.10. Vielä hauskempaa meillä oli, kun hän kertoi terveysopin tunnilla isorokosta ja päätti esitelmänsä loihemalla lausumaan: "Onneksi isorokko on historiaa, sillä se on niin vakava tauti, että siihen yleensä joko kuolee tai tulee mielenvikaiseksi; minä olen muuten sairastanut isorokon lapsena". Röhönauruhan siitä seurasi.
Takaisin alkuun Siirry alas
Klassmormor

Klassmormor


Viestien lukumäärä : 449
Join date : 30.05.2009
Paikkakunta : Åhus, Ruotti

Päivän ilot - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Päivän....   Päivän ilot - Sivu 2 EmptyKe Syys 23, 2009 8:19 pm

Hei kaikki kivat foorumilaiset.
Minun päivän iloni oli tänään kun käytiin pesemässä taloa painepesurilla.
Nyt on keittiön puoleinen parveke niin puhdas että voisi
vaikka syödä lattialta.
Täällä Göteborgissa kun on niin suolainen ja kostea ilmasto niin
talojen seinät ovat paksussa vihreässä levässä.
Ei sen puoleen ei tätä oltu kuuteen vuoteen pestykään.
Mulla on yks kukka joka kiipeää verkkoa pitkin ylös niin setä otti
varovasti eikä kukka tuhoutunut. Jippiii!

cheers
Takaisin alkuun Siirry alas
Alma

Alma


Viestien lukumäärä : 3272
Join date : 29.05.2009
Paikkakunta : Suomi

Päivän ilot - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Päivän ilot   Päivän ilot - Sivu 2 EmptyLa Syys 26, 2009 7:22 am

Äitini kävi kotonaan viime viikonloppuna. Ajattelimme "levon" tekevän hänelle hyvää, ja olihan hän vain puhelinsoiton ja reilun 1,5 tunnin ajomatkan päässä. Hän toi suuren kimpun auringonkukkia. Ne pölyttävät kovasti ja ovat siis parvekkeella, mutta näkyvät sisälle ja ovat tosi kauniita!
Takaisin alkuun Siirry alas
Sadeca

Sadeca


Viestien lukumäärä : 2488
Join date : 29.05.2009
Paikkakunta : Ruotsi

Päivän ilot - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Päivän ilot   Päivän ilot - Sivu 2 EmptyLa Syys 26, 2009 12:41 pm

Onko äidilläsi koira mukana, minulla on mennyt jotenkin ohi jos olet Alma kertonut? Ajattelen näitä lapsiasi, heillehän se olisi suuri ilo seurustella sen rasavilli-iässä olevan hauvelin kanssa.
Takaisin alkuun Siirry alas
Alma

Alma


Viestien lukumäärä : 3272
Join date : 29.05.2009
Paikkakunta : Suomi

Päivän ilot - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Päivän ilot   Päivän ilot - Sivu 2 EmptyLa Syys 26, 2009 3:04 pm

Kyllä, Sadeca. Äidillä on koira mukana, koska miehensä on viikot muualla töissä eikä voi koirasta huolehtia kimppakämpässä. Lisäksi automatkaa tulee kahteen suuntaan sen verran, että se olisi koiralle aika rankkaa.
Kaikki osapuolet ovat tyytyväisiä, tosin itse olin jo unohtanut sen hiekka- ja karvamäärän, mikä koiran mukana tulee. Mutta onhan meitä siivoojia Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
Vieraili
Vierailija




Päivän ilot - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Päivän ilot   Päivän ilot - Sivu 2 EmptyTi Loka 27, 2009 6:54 pm

Kerron tapauksen joka kuuluisi normaalisi kiukunpurkausketjuun. Sattuneesta syystä se kuuluukin tällä kertaa tänne päivän ilojen joukkoon. Ehkä se nyt ei ilo ollut mutta ainakin sai minut jälkeenpäin virnistelemään älyttömästi. Very Happy Tullessani töistä kotiin seisoi naapuri kotirappuni edessä pimeällä pihamaalla paitasillaan. Se sama naapuri joka kesällä piti sitä valitusta nuorison skootteriajeluista. Oli tullut tällä kertaa kirjoittamaan parvekkeen alla seisovien mopojen rekkareita ylös. Ajelevat kuulemma jatkuvasti "minun parvekkeeni" alta. Virnistelin sisäänpäin ja myöntelin..."on ne nuoret hirveitä..." Very Happy

Äijä lähti varmaan laatimaan vihaista valituskirjettä isännöitsijälle. Ei arvannut että asunnon irtisanomisilmoitukseni on jo sisällä. Alle kuukauden sisään paksukainen pääsee meidän häirikkösakista eroon. Mikä parasta, myös me hänestä. Smile

Joiltain todellakin tuntuu puuttuvan se elämä.
Takaisin alkuun Siirry alas
Alma

Alma


Viestien lukumäärä : 3272
Join date : 29.05.2009
Paikkakunta : Suomi

Päivän ilot - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Päivän ilot   Päivän ilot - Sivu 2 EmptyKe Marras 25, 2009 10:19 am

Jihhuhhuhhuu! Olen mielettömän iloinen, kun sain vakuutusyhtiöltä korvauspäätöksen pesukoneen korjauskuluista: lopulta itselle jäi maksettavaa vain 20e. Meille oli kertynyt vahingottomista vuosista etuja, jotka peittivät 126e normaalista 130e:n omavastuusta. Joulu ei olekaan niin tiukka kuin pelkäsin Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
Agnes

Agnes


Viestien lukumäärä : 869
Join date : 29.05.2009
Ikä : 59
Paikkakunta : Tallinn

Päivän ilot - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Päivän ilot   Päivän ilot - Sivu 2 EmptyKe Marras 25, 2009 10:37 pm

Palju õnne Alma! Kuigi ma ei saanud õieti aru, mille üle rõõmustad. No vähemalt jõulud ei tule nii kokkuhoidlikud.. vist? Rolling Eyes
Takaisin alkuun Siirry alas
Alma

Alma


Viestien lukumäärä : 3272
Join date : 29.05.2009
Paikkakunta : Suomi

Päivän ilot - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Päivän ilot   Päivän ilot - Sivu 2 EmptyTo Marras 26, 2009 8:36 am

Agnes kirjoitti:
Palju õnne Alma! Kuigi ma ei saanud õieti aru, mille üle rõõmustad. No vähemalt jõulud ei tule nii kokkuhoidlikud.. vist? Rolling Eyes

Joulu ei olekaan taloudellisesti niin tiukka, kuin pelkäsin sen olevan. Olin maksanut suoraan sen pesukoneen korjauslaskun, mutta nyt saan vakuutuksesta melkein koko summan takaisin.
Olen kiroillut noita vakuutusmaksuja, mutta nyt huomaan vakuutuksen hyödyllisyyden. Todennäköisesti mikä tahansa kodinkone tai sähkölaite korvattaisiin samasta vakuutuksesta, en vain ollut aiemmin hakenut mitään kun ei sellaisia suurempia kuluja ole tullut.
Takaisin alkuun Siirry alas
Vieraili
Vierailija




Päivän ilot - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Päivän ilot   Päivän ilot - Sivu 2 EmptyLa Marras 28, 2009 6:37 pm

Oletteko ikinä kuullet, että joku ihminen sanoo jotain tällaista.
Huolehdi minu paskastani. Ja se toinen ihminen oikeasti huolehtii. Kastelee sitä kuin kauneinta kukkaa.
tällaista olen kuulut tapahtuvan.
Kyllä maailma on outo.
Takaisin alkuun Siirry alas
Olivia

Olivia


Viestien lukumäärä : 246
Join date : 02.11.2009

Päivän ilot - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Päivän ilot   Päivän ilot - Sivu 2 EmptyLa Marras 28, 2009 6:48 pm

Siis mitä? Aliel, tarkoititko siis konkreettisesti paskaa? Vai enkö nyt ymmärrä jotain oleellista....
Kuulostaa ihan järjettömältä.
Takaisin alkuun Siirry alas
faari

faari


Viestien lukumäärä : 119
Join date : 08.11.2009
Paikkakunta : Länsiturunmaa tai Mazarron

Päivän ilot - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: olisko maria?   Päivän ilot - Sivu 2 EmptySu Marras 29, 2009 9:50 pm

Marihuanan lempinimiä:
aasin paska, afga, ali hassan, amsterdamilainen, biisoni, biitti, blooseri, blosanderi, blosis, blosse, blossi, blousa, bluntti, budi, bumi, chocklate, damilainen, eki, erkki, erno, fytska, ganja, ganza, gugu, harri, hasa, hassiba, hassu, hassutupakka, hatsi, hauska, haza, hazardi, heinä, hursti, huume, hymy, höffö, höpöheinä, höpöhöpöheinä, höpösuklaa, hötsyntötsyn, iloinen, ilotupakka, imu, jaaro, jackpot, jazztupakka, jointti, jone, joonas, jumi, jumihasa, jumilätkä, jumitus, juttu, jymppä, järkäle, jööti, kama, kamelin paska, kasvi, kaytskorde, kengänpohja, kronikka, kroonikko, kukka, käry, köllö, laatta, ladan takakumi, lentävä, hollantilainen, liisteri, loossi, loosterit, lätkä, maijauna, mari, marihuana, marihunaja, marijuana, mato, muheva, myty, möyhy, möyhä, möyhö, möykky, naurunortti, naurutupakka, nebulaattori, neppi, nippendaali, nippi, notkee, nurmikko, nurtsi, oravannahka, paasio, paavo lipponen, paja, pajautus, paki, pala, papanjaaro, pasi, paska, paukku, pauser, perinteinen, perl, pertsa, pertti, perus, peruslätkä, piissi, pikku-spiidi, pilvi, pl, pläyrä, politiikka, pot, potikka, potti, pumi, purukumi, pöjö, pörinä, pöffö, pössis, pössy, pöyhy, pöyhö, reggaetupakka, rehu, rocktupakka, rocco, ruoho, savu, sauhu, shaitti, shitti, sihautus, sihinä, skank, soininvaara, spliffi, standardi, suklaa, sätkä, tihi, toffee, traktorin sisäkumi, tuhero, tupakka, tymi, tymppä, töde, törky, törö, tötsy, viheriäinen, vihree, väinämöiset, yrtti, älykäs
Takaisin alkuun Siirry alas
faari

faari


Viestien lukumäärä : 119
Join date : 08.11.2009
Paikkakunta : Länsiturunmaa tai Mazarron

Päivän ilot - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Päivän ilot   Päivän ilot - Sivu 2 EmptyTo Joulu 24, 2009 7:07 pm

Päivän ilot saa irti vähästäkin
talvikuvia
Takaisin alkuun Siirry alas
Klassmormor

Klassmormor


Viestien lukumäärä : 449
Join date : 30.05.2009
Paikkakunta : Åhus, Ruotti

Päivän ilot - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Päivän....   Päivän ilot - Sivu 2 EmptyTi Tammi 19, 2010 5:47 pm

Oi faari miten upeita talvikuvia!

Katselin tuolta Googlelta missä päin Espanjaa asustelet.
Olen itsekin käynyt pari kertaa aika lähellä nimittäin La Marinassa joka
on siinä Torreviejan vieressä. Eräillä tuttavillani oli siellä talo.
Lento Alicanteen ja siitä sitten bussilla. Siinä oli huono puoli että
oli pitkä matka rannalle ja eka kerralla oli uima-allas remontissa.
Toisella kerralla olin yksin pari viikkoa siinä isossa talossa.

Murciasta kenkätehtaalta olen ostanut lenkkikengät.

sunny
Takaisin alkuun Siirry alas
Alma

Alma


Viestien lukumäärä : 3272
Join date : 29.05.2009
Paikkakunta : Suomi

Päivän ilot - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Päivän ilot   Päivän ilot - Sivu 2 EmptyTo Helmi 11, 2010 9:16 pm

Tänään minua ilahdutti kovasti muutamakin asia, mutta sain ensimmäistä kertaa elämässäni kosketella käsin aitoa muhulaista käsityön taidonnäytettä, ja se oli elämys Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
faari

faari


Viestien lukumäärä : 119
Join date : 08.11.2009
Paikkakunta : Länsiturunmaa tai Mazarron

Päivän ilot - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Päivän ilot   Päivän ilot - Sivu 2 EmptyPe Helmi 12, 2010 12:29 pm

Alma kirjoitti:
aitoa muhulaista käsityön taidonnäytettä Very Happy
??? Päivän ilot - Sivu 2 841945
Takaisin alkuun Siirry alas
Tauno Taunola

Tauno Taunola


Viestien lukumäärä : 1044
Join date : 29.05.2009
Paikkakunta : Norrköping Rootsi

Päivän ilot - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Päivän ilot   Päivän ilot - Sivu 2 EmptyPe Helmi 12, 2010 5:17 pm

faari kirjoitti:
Alma kirjoitti:
aitoa muhulaista käsityön taidonnäytettä Very Happy
??? Päivän ilot - Sivu 2 841945

Nuo faarin kysymysmerkit asettavat kyllä minunkin mielessäni muhulaisen käsityön taidonnäytteet aivan uuteen valoon.
Takaisin alkuun Siirry alas
Klassmormor

Klassmormor


Viestien lukumäärä : 449
Join date : 30.05.2009
Paikkakunta : Åhus, Ruotti

Päivän ilot - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Päivän....   Päivän ilot - Sivu 2 EmptyPe Helmi 12, 2010 5:42 pm

Päivän iloihin kuuluu meidän pienimmän tapaaminen tänään. On oikea touhutäti.

Ei ole minullakaan tietoa tuosta Alman käsityöstä on kai Tampereen murretta.

Question
Takaisin alkuun Siirry alas
Vieraili
Vierailija




Päivän ilot - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Päivän ilot   Päivän ilot - Sivu 2 EmptyPe Helmi 12, 2010 6:03 pm

Mikäli kyse on sanasta "muhulainen" niin en usko sen olevan Tampereen murretta. Alma puhuu käsittääkseni Virosta Muhun saarelta peräisin olevasta käsityöstä. En nyt tiedä oliko tämä edes jollekin epäselvää. Tulipahan vain mieleen.
Takaisin alkuun Siirry alas
Alma

Alma


Viestien lukumäärä : 3272
Join date : 29.05.2009
Paikkakunta : Suomi

Päivän ilot - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Päivän ilot   Päivän ilot - Sivu 2 EmptyPe Helmi 12, 2010 6:12 pm

Ramon uskomus on paikkansapitävä: kyseessä on Muhun saarelta kotoisin oleva käsityötaito, josta sain näytteen ystävältä saadun lahjan myötä. Kirjailut on tehty todella taidokkaasti perinteitä kunnioittaen ja jokainen neulanpisto lienee varsin tarkkaan harkittu.
Takaisin alkuun Siirry alas
Klassmormor

Klassmormor


Viestien lukumäärä : 449
Join date : 30.05.2009
Paikkakunta : Åhus, Ruotti

Päivän ilot - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Päivän....   Päivän ilot - Sivu 2 EmptyPe Helmi 12, 2010 6:22 pm

Olisko mahdollista saada kuva kun olen käsityö immeinen.
Kudon juuri mekkoa vanhimmalle pojan tytölle.

Hyvää ystävän päivää kaikille!

cheers
Takaisin alkuun Siirry alas
Alma

Alma


Viestien lukumäärä : 3272
Join date : 29.05.2009
Paikkakunta : Suomi

Päivän ilot - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Päivän ilot   Päivän ilot - Sivu 2 EmptyPe Helmi 12, 2010 8:49 pm

Minä näppään kuvan ja laitan tulemaan tässä viikonlopun aikana sähköpostiisi, jos sopii? Foorumille en osaa vieläkään laittaa kuvia.
Takaisin alkuun Siirry alas
Agnes

Agnes


Viestien lukumäärä : 869
Join date : 29.05.2009
Ikä : 59
Paikkakunta : Tallinn

Päivän ilot - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Päivän ilot   Päivän ilot - Sivu 2 EmptyPe Helmi 12, 2010 8:59 pm

Vähän selvennystä asiaan. Tämän Muhun käsityötaidonnäytö on peräisin mun Saarenmaalaiselta äidilta, joka valmistaa harrastuksena "muhu tikandit" kirjottuja neuletyynyja, jonka lähetin Almalle myöhästyneena joululahjana, mutta tuli se nyt perille Ystävänpäivän merkeissä. Embarassed
Mun äiti harrastaa muuten juuri sitä Muhu "tikandit" -kirjoa http://www.muhutikand.ee/galerii/muhu-vana-tikand ja valmistaa eniten "Muhu pätte" - http://www.laat.ee/?page=toode&id=452 tämä on oikein kaunis käsityö, jota joskus yritän äidilta opetella ja eläkkeläisena harrastaa itsekin. Minullekin hän on tehnyt parin niitä muhu pätte ja aina kuin menen johonkiin kylään, ne on mukana, sellaiset lämmit, kauniit ja sydämmenläheiset. Tässä löysin jotain youtubesta Muhu saaresta https://www.youtube.com/watch?v=A2Peh-ej1BM&NR=1 .
No Muhu on pikku saari manteren Viron ja Saarenmaan välillä ja niin kuin muhulaiset itse sanovat, et "eks see Muhu üks saarlaste jalamatt ole.." Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Päivän ilot - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Päivän ilot   Päivän ilot - Sivu 2 Empty

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Päivän ilot
Takaisin alkuun 
Sivu 2 / 10Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Seuraava
 Similar topics
-
» Kiukunpurkausketju

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Periferia :: Vapaa keskustelu/ Vaba vestlus/ Fri konversation :: Vapaat aiheet/ Vabad teemad/ Fria teman-
Siirry: