Periferia
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Periferia

Kansainvälinen foorumi/ Rahvusvaheline foorum/ Internationellt forum

PääsivuPääsivu  GalleriaGalleria  Latest imagesLatest images  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

Vyöhyketerapia

Siirry alas 
2 posters
KirjoittajaViesti
Sadeca

Sadeca

Viestien lukumäärä : 2488

Vyöhyketerapia Empty
ViestiAihe: Vyöhyketerapia   Vyöhyketerapia EmptyTi Kesä 09, 2009 9:13 pm

Tämä on Tauno Taunolan aloittama ketju.

Tauno Taunola kirjoitti:

- pelastus vai humpuukia?

On tässä elämän varrella kompastuttu yhteen sun toiseen kansanparantajaan. En pidä yleisesti terapioita mitenkään mahdottomina ja tiesihän kansa ennen vanhaan aika paljon. Mutta tällä alalla on myös aika paljon "lieveilmiöitä"... Tuli tässä päivänä muutamana juteltua vyöhyketerapiaan perehtyneen henkilön kanssa ja tiedä häntä itkeäkö vaiko nauraa.

Vyöhyketrapiahan on usko jonka mukaan kehon eri hermoradat päätyvät tiettyihin pisteisiin eri puolelle ruumista, muun muassa jalkapohjiin ja jalkapohjia hieromalla näistä pisteistä saadaan keho liikkeelle. Tämä terapeutti jonka kanssa juttelin on käynyt jonkin sortin kurssin ja uskoo vuorenvarmasti tähän menetelmäänsä.

Olin jonkin verran googlaillut vyöhyketerapiasta ja ruotsalainen wikipedia mm väittää että sitä käytetään tavallisimpien tautien lisäksi mm lapsettomuuden, allergioiden ja jopa AIDS:in parantamiseeen. Kun itse epäilin tätä oli terapeutti täysin vakuuttunut että tämä toimii. Tähän sanon itse vaan että EI HELKKARI! Ajatella jos joku vaikka uskoo...

Kun hän lisäksi kertoili vielä hieroneensa jonkun vanhan tädin jalkoja ja tädin navan kohdalle oli ilmestynyt aukko josta tuli joku sikiötä muistuttava olio esiin, oltiin muiden terapeuttien kanssa tultu siihen tulokseen että kyseessä oli tädin kaksonen joka oli koko tädin iän elänyt tämän ruumiissa ja tätiparka oli saanut kantaa koko ikänsä syntymättömän kaksossisaruksensa taakkoja ja siksi ollut sekä väsynyt että onneton...

Tämän kuultuaan alkoi Tauno katsella taakseen olisiko oviaukkolähellä että pääsisi äkkiä pakoon.

Mitäs tuohon sanotte rakkaat palstalaiset? Onko Tauno liian skeptinen? Vai olisiko joku toinen saanut Taunon vakuutetuksi? Vai oliko todella kyseessä tädin synytmätön kaksonen ja paraneeko aidsit ja allergiat kun vähän hieroskellaan jalkapohjia?

Urpo kirjoitti:

Tänä nykyisenä huuhaan kulta-aikana maailmaan ilmaantuu kaikenlaisia kuvittelijoita ja huijareita. Ihmiset ovat nykyisin melkoisen herkkiä vastaanottamaan kaikkea uutta, mutta uutta tulisi hyväksyä harkiten. Aina ei ole ollut lääkäreitä eikä koululääketiedettä. Silti sairaita ihmisiä osattiin (ainakin monissa sairauksissa) auttaa luonnonlääkinnällä. Kiinalaiset kaiketi olivat ja ovat edelleenkin kaikkein pätevöityneimpiä hoitamaan potilaita luonnon menetelmin. Useiden sairauksien syy on psyykkinen eli sairaudet ovat psykosomaattisia. Keho reagoi, kun mieli voi pahoin. Parantumisen ja parantamisen tulisi lähteä sieltä, missä varsinainen syy piilee. Tämän totuuden jotkut pätevät vaihtoehtolääketieteen taitajat tunnustavat. Ulkoiset oireet näkyvät selvemmin ja niitä sitten koululääketiede ryhtyy synteettisillä lääkkeillä poistamaan.

Tauno on käynyt kyllä todella pätevän vyöhyketerapeutin pakeilla. Totta kai hän pystyy parantamaan aidsin, luuvalon, syövän, kaljuuntumisen, impotenssin, ruokahaluttomuuden, katkenneet raajat, kuurouden ja älyllisen heikkolahjaisuuden. Minun intuitiivinen katseeni paljastaa kuitenkin, että tuo oletettu navan kohdalta kaksosen putkahtaminen oli kuitenkin väärinkäsitys. Kun terapeutti oli vastannut kännykkänsä tekstiviestiin, niin tuo potilas oli sillä välin kierähtänyt vatsalleen. Kun vyöhyketerapeutti jatkoi jalkapohjien hierontaa, niin potilas rentoutui ja navan seutuvilla olevaksi aukoksi kuviteltu reikä olikin peräaukko ja sieltä sitten tuo jo kauan muumioituneena ollut tummahipiäinen kaksonen putkahtikin kivuttomasti päivänvaloon. Päästi tullessaan jopa parkaisun.

Sadeca kirjoitti:

Hih Tauno! Tuskinpa sillä AIDS häviää eikä kai lapsettomuuskaan joten voisit olla paljolti oikeassa tuossa skeptisyydessäsi. Itse en ole vyöhyketerapiaa kokeillut enkä siihen muutenkaan tarkemmin perehtynyt joten en voi oikeastaan arvioida mitään vaikutuksia.

Siltikin minun on tunnustettava että olen itse takavuosina käynyt aika kummallisiakin kursseja. Useimmat niistä vaikuttivat toimivan ainakin määrätynlaisiin vaivoihin. Eräällä kurssilla testasimme eri ihmisiä missä järjestelmällisillä mutta oudoilla metodeilla kysyimme ihmisen keholta mikä sitä vaivasi ja jopa sen mitä se tarvitsi parantuakseen. Ääneen lausuttuja sanojakin käytettiin. Tuolle kurssille tuli eräs eläkkeelle jäänyt Sahlgrenskan yliopistollisen sairaalan ylilääkärikin.
Parin illan testien jälkeen hän sanoi henkilökohtaisesti kokevansa että nuo testit antoivat oikeita vastauksia ja oikean lääkitysohjeen.

Kun käy kummallisia kursseja niin tapaa paljon "kummallisia" ihmisiäkin. Lähes poikkeuksetta viisaan ja fiksun oloisia, kummallisia mutta kiehtovia juttuja kertovia. Yleensä olen kyllä mielelläni vaiti siitä mitä korvani ovat sattuneet polkuni varrella muistiini nappaamaan koska se vaikeneminen todennäköisesti on sitä kultaa, monestakin syystä.

Viimeinen muokkaaja, Sadeca pvm Ti Kesä 09, 2009 11:01 pm, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
Sadeca

Sadeca

Vyöhyketerapia Empty
ViestiAihe: Vs: Vyöhyketerapia   Vyöhyketerapia EmptyTi Kesä 09, 2009 9:15 pm

Alma Kirjoitti:

Äidilläni on vyöhyketerapeutin koulutus. Omakohtaiset kokemukset puhuvat ehdottomasti varteenotettavan vaihtoehtoisen hoidon puolesta. Apu löytyy niin päänsärkyyn, ummetukseen kuin selkävaivoihinkin.
Myös hermoratahierojalla olen käynyt, ja senkin vaikutuksen tunsin hoitoa seuranneena kolmena päivänä varsin voimakkaana. Nuo kolme päivää kärsin aivan jumalattoman huonosta olosta... Mutta.. Hoitaja sai avattua 2 tunnin hoidolla kehossani olleet energiatiet niin, että olin elämäni kunnossa seuraavat puoli vuotta

Akupunktiota en ole kokeillut. Pari tuttavaa on, ja heillä on todella positiiviset kokemukset. Siinä on kuulemma sama kuin hermoratahoidossakin, jos kyse on ns. korvanastoista: hoitoa seuraa ensin huono olo.

Tauno Taunola kirjoitti:

Urpo sai aamuni alkamaan erittäin positiivisesti! En yleensä naura ääneen aamuisin mutta nyt oli pakko.

Mitä Alman ja Sadecan positiivisiin kokemuksiin tule, en epäile lainkaan. Mutta kuten Urpokin toteaa, olen tavannut "tosi pätevän" yksilön.

Ongelma tässä onkin että kun näitä terapioita ei ole hyväksytty virallisen lääketitieteen piiriin, saa melkein kuka tahansa alkaa harjoittaa näitä vaihtoehtotieteitä ja silloin alalle eksyy niitä jotka haluavat vain rahastaa, ja niitä joiden pääkopasta löytyy tuota tosipätevyyttä vaikka muille jakaa. Luulisin että tämä tapaamani kuuluu tähän tosipätevään kategoriaan. Plus että juuri näillä yksilöillä tuntuu olevan erityinen kyky hakeutua juuri tähän maailmaan joka alkaa vyöhyketerapiasta ja jatkuu kahvinporojen merkkien viitoittaman unen kautta ufoon joka vie heidät ulkoavaruuteen josta löytävät sata vuotta sitten kuolleen astraaliruumiinsa.

Urpo kirjoitti:

Toivottavasti kukaan ei loukkaantunut tuosta arviostani. Läheskään kaikkia energioita, energiakenttiä, värähtelytaajuuksia ja ihmiskehon toiminoja ei tunneta. Kyllä niitä toimivia uusia hoitomuotoja ja päteviä hoitajiakin on ja uutta opitaan kaiken aikaa lisää. Tiedän tapauksia, joissa koululääketieteestä ei ole pitkienkään ja perusteellisten tutkimusten ja hoitojen jälkeen ollut mitään apua ja apu on sitten löytynyt koululääketieteen ulkopuolelta.

Ainahan uusien asioiden joukkoon eksyy onnenonkijoita ja kaikenlaisia kuvittelijoita, jotka ovat vakuuttuneita omista kyvyistään, vaikka eivät varsinaisesta "erikoisalastaan" juuri mitään ymmärtäisi. Eivätköhän tuollaiset pätevöityneet asiantuntijat sitten itsestään karsiudu vakavasti otettavien joukosta.

Tauno Taunola kirjoitti:

Pelkään pahoin että juuri nämä asiantunitjat aiheuttavat sen että koko nämä tieteet saavat hullun maineen ja niiden on vielä vaikeampaa tulla hyväksytyiksi "oikean" lääketieteen rinnalla.
Sadeca

Sadeca

Vyöhyketerapia Empty
ViestiAihe: Vs: Vyöhyketerapia   Vyöhyketerapia EmptyTi Kesä 09, 2009 9:17 pm

Sadeca kirjoitti:

Ensinnäkin se että minäkin nauroin niin että tuolilta meinasin tippua tuolle Urpon kommentille. Ei täällä kukaan muu moisia osaakaan kuin sinä Tauno ja Urpo!

Sitten tuohon että kuka tahansa saisi alkaa hoitamaan vaihtoehtoisilla keinoilla. Lain mukaan ei saa ainakaan rahastaa, ja tietääkseni firma on perustettava. Minulla oli tuollainen vaihtoehtoinen firma rekisteröitynä 80-luvulla. Tunsin itseni epävarmaksi juuri tuon koululääketieteellisen puutteeni johdosta ja koska oikeastaan halusin homeopaatiksi niin päätin lukea tuon koululääketieteellisen koulutuksenkin.

Sen lukeminen kesti 2 vuotta ja oli järjestetty siten että joka kolmas kuukausi oli viikon kestävät luennot missä opettajina olivat Sahlgrenskan yliopistollisen sairaalan alansa spesialistilääkärit. Kirurgi, korva- ja kurkkutautien erikoislääkäri, silmäprofessori, ihotautien spesialisti, psykiatri, yleislääkäri j n e.
Luentoviikoilla oli aina myös tentit edeltäneiden kolmen kuukauden opinnoista, sekä kirjalliset että suulliset ja tosi vaikeita kysymyksiä. Luin yhteensä yli 4000 sivua lääketieteellistä tekstiä ja kirjoineen tuo koulutus maksoi yli 120 000 kruunua silloin 80-luvun puolivälin jälkeen.
Koulutuksen taso oli mielestäni erittäin korkea ja valmiit sairaanhoitajatkin säästyivät vain ensimmäisen vuoden opinnoista jolloin opeteltiin ihmisen anatomia joka ikistä hermosysteemiä myöten ja latinankieliset nimet ja termit oli opittava.

Alle 12 vuotiaita ei vaihtoehtoishoitaja saa ylipäätäänkään hoitaa, on myös tauteja joita ei saa hoitaa, esimerkiksi syöpä on sellainen. Koskaan eikä missään nimessä saa kehottaa potilasta lopettamaan lääkärin määräämää lääkitystä ja ilman muuta on kehotettava potilasta menemään lääkärille vähänkin vakavammalta tuntuvan vaivan kanssa.
Siltikin on vaivoja missä näyttäisi olevan alkuperänä juuri psyykkiset traumat ja minulla on vahva käsitys siitä että ihmisellä on solumuisti joka laittaa ihmisruumiiseen ne sielulliset kokemukset ja pahat kokemukset voivat aiheuttaa sairauksia. Siinä alkaa silloin jo olla energioista nimenomaan kysymys.

Eräällä kurssilla huonetoverinani oli nuori nainen jolle oli tehty sydänsiirto. Hän kertoi olleensa aika nirso ruoan suhteen koko ikänsä. Roskaruokaa ei ollut syönyt lainkaan. Leikkauksesta toivuttuaan hän kertoi miten valtava himo hänelle tuli syödä hampurilaisia ja ranskalaisia perunoita. Hän ei ollut koskaan polttanut tupakkaa mutta tunsi täysin selviä abstinenssin oireita tupakan suhteen.

jatkuu myöhemmin.......

Alma kirjoitti:

Voi, en epäile yhtään sitä etteikö noilla markkinoilla pyörisi jos jonkinlaista huijaria, vaihtoehtohoidoissa kun pyörii rahaakin. Suomessa taitaa olla niin, että jos minä vaikka haluaisin nimittää itseäni seksuaaliterapeutiksi ja avata maksullisen palveluvastaanoton seksuaalisuutensa ongelmien kanssa painiville ihmisille, voisin sen tehdä. Miten olisi luontaisterapeutti, kun tuo Rautavaaran kirjakin sattuu kotoa löytymään? Entäs niveltenniksauttaja ja liikerataterapeutti? Aamuisin nuo Alman omat nivelet paukkuvat kuin popcorn ja joudun hieman niitä jumppaamaan

Tauno Taunola kirjoitti:

Avaa ihmeessä! Jos haluat ennen maksullista palvelua harjoitella, suostun koepotilaaksi...
Klassmormor

Klassmormor

Viestien lukumäärä : 449

Vyöhyketerapia Empty
ViestiAihe: Vyöhyke....   Vyöhyketerapia EmptySu Heinä 19, 2009 5:25 pm

Nyt alkaa olla minun alani keskustelua. On aika kauan kun kukaan on kirjoitellut joten aloitan tämän uudestaan.
Vyöhyketerapiasta olen ollut kiinnostunut monia vuosia mutta aina on tullut joku este kurssille menolle.

Sitten sain tilaisuuden kun jäin työttömaksi -06. Minut pistettiin "Trygghetsrådetin" kirjoihin (mikä lie suomeksi).
Heidän kauttaan sitten pääsin kurseille ensin opettelemaan työnhakemista Tukholmassa ja senjälkeen oman
toiveeni mukaan vyöhyketerapia kurssille tänne Göteborgiin Axelson institut, joka on paras koko Ruotsissa.
Se oli lyhyt, mutta tosi hyvä. Opettaja kun kysyi kuka tulee koekaniiniksi niin minä hyppäsin petille ja sitä ei olis pitänyt tehdä. Luulin olevani ihan terve, mutta kun opettaja paineli pisteitä jalkapohjissa niin tuli suomalaisia ärräpäitä ja kaikilla oli hauskaa.
Kyllä Taunon pitää uskoa että homma toimii vaikka ei nyt ihan kaikissa kivuissa. Jos on vanhoja vikoja niin ne puhkeavat uudelleen kuten ihottumat ja senjälkeen alkaa paraneminen mutta yksi kerta ei auta.
Nyt olen kysellyt kertauskurssia meille jotka kävimme -06 tai sitten jonkinlaista jatkoa siihen. Kuten Sadeca mainitsi niin
kaikkia sairauksia ei saa hoitaa sillä menetelmällä, kuten ei saa hieroakaan. Olen käynyt myös kurssin lasten hieronnasta, pidemmän hierojakurssin (klassinen hieronta) ja viimeisin oli kuppaus. Siihen olisi jatkoa mutta varat ei nyt salli. Kyllä hierontakurssillakin piti opetella anatomiaa ja tietenkin latinaksi. Ei ne meikäläisen päähän jääneet, mutta ei asiakkaat kysele mikä lihas on menossa.
Nuo muut kurssit on kustantanut "Trygghetsrådet".

Me Sadecan kanssa taidamme olla jotenkin samalla alalla vaikka hänellä on parempi koulutus. Minä en ole lukenut lääketiedettä muuta kuin Tohtori Tolosen terveysoppia. On minulla lääketieteen peruskurssi kirja mutta on jäänyt lukematta.
Niin hoidot maksavat kun eivät kuulu sairaanhoidon piiriin. Akupunktio kylläkin on hyväksytty. Olen kokeillut useammankin kerran ja on siitä ollut apua aina jonkin aikaa.

lol!
Sadeca

Sadeca

Vyöhyketerapia Empty
ViestiAihe: Vs: Vyöhyketerapia   Vyöhyketerapia EmptySu Heinä 19, 2009 8:19 pm

No mutta Klassmormor, sinullahan on ne potilaat valmiina siellä talossasi. Ei muuta kuin ostat yksinkertaisen käytetyn hierontapenkin sinne treenaushuoneen nurkkaan tai saunan eteiseen ja alat bisneshommiin.
Jos et jaksa firmaa perustaa ja verottajan kanssa vehdata niin kannellinen peltipurkki pöydälle viereen ja saavat maksaa vapaaehtoisen summan hoidoistasi. Kitupiikkejä voit sitten vaikka kovasti nipistellä aroista kohdista kun tulevat seuraavan kerran että oppivat vähän höylimmäksi Laughing

Kuppauskurssista toivoisin sinun kertovan vähän seikkaperäisemmin. Myivätkö "sarviakin" ja mihin sitä jatkokurssia oikein tarvitaan? Kuppasitteko jo toisianne ja tuliko mustaa pahaa verta ulos? Olisi mielenkiintoista kuulla enemmän kun minun tietoni siitä rajoittuu melkein Kalle Päätalon kirjoista luetun tasolle Wink .
Klassmormor

Klassmormor

Viestien lukumäärä : 449

Vyöhyketerapia Empty
ViestiAihe: Vyöhyke....   Vyöhyketerapia EmptySu Heinä 19, 2009 9:22 pm

Niin Sadeca voit lukea kuppauksesta enemmän kun laitat google hakuun "koppning".
Se jatkokurssi käsittelee lisää tekniikkaa ja anatomiaa. Se oli vain viikonloppukurssi. Toisiamme me käsiteltiin,
mutta ei siellä veri lentänyt se on sellaista suljettua. Kupit ovat kumia ja niitä on neljää eri kokoa.

Hierottavia on huononlaisesti omassa talossa, kun on niin monta sydänvikaista ja muitakin vakavampia tauteja.
Asuin aiemmin ykkösessä ja minulla oli penkki kellarissa, mutta tiedäthän tämän suomalaisten kateuden.
Siitä tuli sanomista että tienaan isoja rahoja kellarissa ja ettei sinne muut pääse koskaan. No onneksi se henkilö on hävinnyt talosta. Nyt minulla on kakkonen ja penkki on makuuhuoneessa. Sopii hyvin sinne. On minulla ollut
asiakkaita jo useita, pitää vain ottaa taas heihin yhteyttä, kun lonkkani alkaa olla kunnossa leikkauksen jälkeen.

Ei sinusta sitten homeopaattia tullutkaan vai???

confused
Sponsored content

Vyöhyketerapia Empty
ViestiAihe: Vs: Vyöhyketerapia   Vyöhyketerapia Empty

Vyöhyketerapia
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Periferia :: Asialinja/Asjalik vestlus/Saklig konversation :: Ihminen ja yhteiskunta/Inimene ja ühiskond/Människan och samhället-
Siirry: