Kaupungilla ekalla omalla autolla pillurallia ajellessa amisviikset vipattaen soi taas tämä:
Naisen kanssa kun pääsin lähekkäin jäi noilta ajoilta mieleen tämä, "meidän biisi"
Olivia
Viestien lukumäärä : 246 Join date : 02.11.2009
Aihe: Vs: Muistojen musiikkia Pe Loka 29, 2010 11:18 pm
Tästä tykkäsin jo nuorena tyttönä ja vieläkin biisi saa hyviä fiboja aikaan kun joskus sattumalta kuulen radiosta.
...ja Abba säväyttää aina!
Agnes
Viestien lukumäärä : 869 Join date : 29.05.2009 Ikä : 59 Paikkakunta : Tallinn
Aihe: Vs: Muistojen musiikkia La Loka 30, 2010 8:40 pm
Kiitos KaidePuu tämän ketjun avaamisesta! Minulla musiikin kanssa paljon muistoja.. Täna vaid enne tulevast hingedepäeva 2.novembril, kui kogu Eestimaa mattub pimeduse varju ja akendel pannakse küünlad põlema, et kadunud hinged saaksid lähedasi vaatama tulla, siis mina mäletan selle lauluga oma kallist manalateele läinud meest. See laul oli tema lemmikugusid, mäletan, kui raadios see tuli, siis ta lausa tardus kuulama kuigi suur muusikasõber ta polnud. Aga nüüd tardun mina, kui seda kuulen ja ei saa pisaraid silmist...
aliel
Viestien lukumäärä : 1247 Join date : 18.08.2010
Aihe: Vs: Muistojen musiikkia Ti Marras 02, 2010 3:57 pm
Et just täna päeval on hingede päev. Minu lapselapsel on sünnipäev. Ta sai pool aastaseks. Olen hinges kaasa, ehk olen nii kaugel. Aga mäletuste muusikast. Nüü lõppuni soomekeelel. Police iski kovaa sydämeen silloin aikanaan ja ei ole väljähtynyt vielä ollenkaan. Seuraava näyte varsinkin saa sydämen vieläkin kutistumaan rusinaksi.
Aihe: Vs: Muistojen musiikkia Ti Marras 02, 2010 7:49 pm
Vaikka tämä esitys ei varsinaisesti tähän ketjuun kuuluukaan niin ihan pakko laittaa. Alicen police biisi sai muistamaan tämän loistavan version kyseisestä kappaleesta. Tämä kuuluisi sinne helmiketjuun mutta laitanpa nyt tähän. Taidenautinto. Harmi kun jää vähän kesken.
aliel
Aihe: Vs: Muistojen musiikkia Ti Marras 02, 2010 8:21 pm
Voi härregyyd, aivan järkyttävän ihana.
Olivia
Aihe: Vs: Muistojen musiikkia Ti Marras 02, 2010 10:23 pm
Agneksen Memory oli liikuttava, kiitos!
Tästä Hotel of California laulusta tulee mieleeni -70 luvun loppu. Olin opiskelijakavereita tapaamassa Uppsalassa ja porukka oli kovasti kansainvälistä. Istuimme iranilaisten kavereittemme kanssa jonkin soluasunnon lattialla jalat ristissä, söimme curryriisiä aidolla persialaisella matolla ja kuuntelimme tätä...ja maailma tuntui olevan avoinna joka suuntaan. Ihana tunne
Urpo
Viestien lukumäärä : 3709 Join date : 29.05.2009
Aihe: Vs: Muistojen musiikkia Ke Marras 03, 2010 9:51 pm
Tätä Genesiksksen Tresspass-albumia ja tätä nimenomaista kappaletta tuli nuorena kuunneltua melkein levy puhki. Tuo Knife oli minusta vaikuttavin ja Visions of Angelsia kuuntelin yhtä paljon. En minä yksin niitä kuunnellut.
Olivia
Aihe: Vs: Muistojen musiikkia Ma Marras 08, 2010 11:18 am
Huomenta!
Wau, tein aamulla varsinaisen löydön You Tubesta, siis tämän irlantilaisen laulun. Sain tähän sanat ja nuotit lukioaikoinani luokallani olleelta amerikkalaiselta vaihto-oppilaalta. En ole koskaan kuullut tätä kenenkään muitten kuin hänen esittämänään, vaikka itse olen lauleskellut tätä siitä saakka.
aliel
Aihe: Vs: Muistojen musiikkia La Joulu 04, 2010 9:18 pm
Lähetin aikanaan tänne eetteriin Pink Floydilta toisen kappaleen. Kertoi koulukiusaamisesta ja kyllä sen saattoi laajemminkin käsittää. Mutta te ette sitä noteeranneet. Tuli joku kommentti, että Pink Floyd on minulle tasan tarkkaan outo. Nyt tähän muistojen osastoon kuitenkin lisään vielä P.F:ää. On ihan erilainen, mutta pitkä. Jos jaksatte, niin saatte varmaan suuren nautintokokemuksen.
aliel
Aihe: Vs: Muistojen musiikkia La Joulu 04, 2010 9:19 pm
Aihe: Vs: Muistojen musiikkia Ma Joulu 13, 2010 3:28 pm
Ja taustoja soitteli Apelsin. Meidän ystävä tosiaan soitteli niitä taustoja. Heiki soitti tuossa Appelsiinissä. Tuli Suomeen, koska karkoitettiin neuvosto Virosta. Oli kuunnellut länsimaisia radiokanavia salaa. Hän sai kaksikymmentäneljä tuntia aikaa poistua maasta. Suomalaistui ja perusti perheen täällä. En enää uskalla soittaa hänen puhelimeensa, koska viimeksi nähdessä sairasti maksasyöpää. On ehkä jo aika jättänyt Heikistä.
Aihe: Vs: Muistojen musiikkia Ke Joulu 22, 2010 12:23 am
Tuoreella otteella tehtyä muistojen musiikkia:
Olivia
Aihe: Vs: Muistojen musiikkia Ke Joulu 22, 2010 7:35 am
Mukavaa että nuoret muistavat juuriansa ja innostuvat näistä perinteisistä sävelmistä. Mutta täytyy sanoa, ettei itsekritiikki ole kovin korkealla tällä kokoonpanolla, jos musiikillisesta ulosannista puhutaan. Lopputulos muistutti lähinnä keittiöaskareitten lomassa lallateltua laulua, jossa naapurin poika tavoitteli tahteja ulkomuistista naapurihuoneessa . Tulee mieleen Tiina Tiikeri Leevi and the Leavingseista, saahan sitä jokainen äänellään lauleskella vaikka vähän nuotin vierestäkin. Mutta kyllä tulee Raita Karpoa ikävä...
Vähän vanhempaa tuotantoa tähän jatkoksi.
Alma
Viestien lukumäärä : 3272 Join date : 29.05.2009 Paikkakunta : Suomi
Aihe: Vs: Muistojen musiikkia Ke Joulu 22, 2010 7:36 am
Kaunis, ihanan raikas ääni tuolla naislaulajalla. Muuten en versiosta erityisesti tykkää.
Tauno Taunola
Viestien lukumäärä : 1044 Join date : 29.05.2009 Paikkakunta : Norrköping Rootsi
Aihe: Vs: Muistojen musiikkia Ke Joulu 22, 2010 2:16 pm
Tuo Urpon Karjalareggae toi mieleen toisen, hieman klassisemman reggaen, jossa kulttuurit myös sekoittuivat edukseen, suomalainen Pedro´s Heavy Gentleman, ruotsalainen Peps Persson sekä jamaikkalainen reggae.
aliel
Aihe: Vs: Muistojen musiikkia To Joulu 23, 2010 5:46 pm
Tämän liittämistä kyllä odotin tuolla joulukalenterissa. Olen vain hidas ja uusi luukku tuli ennen minun juttuani. Ei tämän paikka kyllä olisi ollutkaan alkukuusta. Lähelle joulua tämä kuuluukin. Minulla on yksi veli. Aina, kun kuulen tämän kappaleen, ajattelen pikkuveljeäni. Minä isosiskona suojelin raukkaa lapsuudessa, koska oli pieni ja pelokas. Kyynel tirahtaa. Hän onneksi elää. Meidän välimme vain ovat huonot näinä päivinä. Siispä tänä vuonna se kyynel tirahtaa jotenkin oikeasti, koska olen tavallaan menettänyt hänet. En viikatemiehelle, mutta tässä elämässä emme enää ole niinkuin sisko ja sen veli.
Olivia
Aihe: Vs: Muistojen musiikkia To Joulu 23, 2010 10:57 pm
Tätä jouduin kuuntelemaan lapsena ihan liikaa -isäni lempilaulu.
Alielille toivon jouluenkelin tuovan jonkin pienen ihmeen tulessaan, että saisitte yhteytenne veljen kanssa takaisin.
aliel
Aihe: Vs: Muistojen musiikkia To Joulu 30, 2010 8:54 pm
Kiitos Olivia, Ehkä se viesti paremmasta maailmasta tuli, kun äiti kertoi veljen tytön olevan raskaana. Tyttö on ollut minulle aina rakas. Olen nähnyt hänessä jotain itsestäni. Nyt kuitenkin pikku Emilia saa serkun. Se on tulevaisuutta. Tässä kuitenkin vielä pikku-veljelle.
Urpo
Viestien lukumäärä : 3709 Join date : 29.05.2009
Aihe: Vs: Muistojen musiikkia Ti Tammi 11, 2011 5:46 pm
Jukeboxiin tuli teini-iässä laitettua kolikko tätäkin levyä kuunnellakseni:
Alma
Viestien lukumäärä : 3272 Join date : 29.05.2009 Paikkakunta : Suomi
Aihe: Vs: Muistojen musiikkia Ti Tammi 11, 2011 11:01 pm
Simon & Garfunkelista toiseen muistojen duoon:
Agnes
Aihe: Vs: Muistojen musiikkia Ke Tammi 12, 2011 5:52 pm
Simon ja Garfunkeli lugusid mäletan hästi ja nii nostalgiline tunne on neid kuulates. Alma Hall & Oates kuulen esimest korda, ehk polnud nõukogude aja lapsele kõik kättesaadav Siia veel ka oma keskkooliaja ja miks mitte siiani ühe suure lemmiku Urmas Alendri ja Ruja legendaarne lugu "Suudlus läbi jäätund klaasi", mille erinevaid versioone on laulnud Maarja ja eesti viimane superstaar Ott leppland. Aga mulle meeldib originaal oma eheduses ja sõnad on niivõrd ilusad:
Hetke vaid mõni mälestus kestab. Kuid on neid, mida minna ei lasta. Küllap siis on meil väga neid vaja, sest nad leiavad aja, külastavad meid taas Hetke vaid mõni mälestus kestab, kuid on neid, mida minna ei lasta. Küllap siis meie vajame neid, sest nad tulevad taas, kas sa ootad või ei. 1. Sajab akna taga laia valget lund veel õhtu eel. Ja ma äkki läbi jäätunud klaasi siis su silmi näen. Sina surud vastu külma klaasi suu ja mina ka. Nii jäälilled kõik me aknaklaasil siis sulavad. Nii jäälilled kõik me aknaklaasil siis sulavad.
refr:.. 2. Sellest päevast saab nüüd õige mitu lund ja muudki veel. Tundub nagu oleks toona näinud und ma õhtu eel. Nüüd mu akna taga ulub jäine tuul ja kurb on meel, kuigi aken on just nõnda nagu siis lilledes, kuigi aken on just nõnda nagu siis lilledes.
Agnes
Aihe: Vs: Muistojen musiikkia La Tammi 29, 2011 12:54 am
Tähän laitan yhden kappaleen taas muistoista mun lapsuudesta. Oikeastaan, en tiennyt oikein tähän asti, kuka sitä laulua lauloi. Tänään jostain syystä isästäni ajattellen tuli muistiin yks hänen suosikki lauluista silloin kuin joku synttärijuhla kotona oli loppunut, vieraat mennyt ja äitin kanssa siivoimme ja tiskimme. Ja isä laittoi vanhalle nauhasoittimelle (lintmagnetofon?) nauha"levyn" sen kappaleen ties mistä silloin neukkuaikana radiosta tai telkkarista "nauhoitettu. "I can´t stop loving you" oli sen nimi ja sitä hän kuunteli pää käsien välillä juovuksissa muutamia kertoja. Ihmettelin, miksi hän kuuntelee sitä ja aina vain sitä kuin koko illan soittanut haitarilla vanhoja saksalaisia merimieslauluja ja laulanu virolaisia hauskoja "lorilaule". Tänään ma muistin jotenkin ne illat ja sen laulun ja heitin youtubesse sen laulun nimen ja hei, kiitos maailman "väkevaan" tietokone aikakausille - siin ta on või oli : Ray Charles ja vana spirituaal.
aliel
Aihe: Vs: Muistojen musiikkia La Tammi 29, 2011 2:50 am
Sinu isal oli väga hea muusikamaitse. Siin tuleb veel dzass muusikat. Usun, et paljudele teist meeldib tema ka.