Aihe: Runoja ja ajatelmia Su Syys 26, 2010 8:16 am
En löytänyt sopivaa ketjua, mutta jos sellainen on olemassa, niin tämän saa siirtää kaikin mokomin sinne.
Tämä runo tuli vastaani eilen, ja minusta se on niin koskettava ja kaunis, että haluan jakaa sen muillekin annettavaksi lohdutukseksi eteenpäin.
Runo Särkyneelle sydämelle
Kuolemaa ei ole. Olen vain livahtanut toiseen huoneeseen. Minä olen minä, Sinä olet sinä. Mitä me olimme toisillemme, olemme yhä. Kutsu minua tutulla nimelläni. Puhu minulle sillä luonnollisella tavalla, miten ennen puhuit. Älä käytä erilaista äänensävyä, älä pakota itseäsi juhlalliseen tai surulliseen puhetapaan. Naura kuten aina nauroimme pikku jutuille, joista nautimme yhdessä. Leiki, hymyile, ajattele minua, rukoile puolestani. Anna nimeni olla kotiväen puheissa, niin kuin se on aina ollut, puhukaa minusta ilman kliseitä, ilman varjojen häivää. Elämä tarkoittaa kaikkea. Se on sama mitä se on aina ollut, katkeamaton jatkuvuus. Miksi minun pitäisi olla poissa mielestäsi, vaikka olen poissa näkyvistäsi. Odotan sinua, välimatkan päässä, jossain hyvin lähellä, juuri kulman takana. Kaikki on hyvin.
~Tuntematon
aliel
Viestien lukumäärä : 1247 Join date : 18.08.2010
Aihe: Vs: Runoja ja ajatelmia Su Syys 26, 2010 12:58 pm
Siell' on lapsen lysti olla, tuonen herran vainiolla. kaitsea tuonelan karjaa.
siell' on lapsen lysti olla, illan tullen tuuditella helmassa tuonelan immen.
Onpa kullan lysti olla, kultakehdoss' kellahdella, kuullella kehrääjälintuu.
tuonen viita, rauhan viita! kaukana on vaino, riita, kaukana kavala maailma.
aleksis kivi: sydämeni laulu
Tämä teksti, vaikka vähän marginaalissa onkin, on meidän suomalaisten lohtu.
Vieraili Vierailija
Aihe: Vs: Runoja ja ajatelmia Su Syys 26, 2010 1:39 pm
Olivia kirjoitti:
En löytänyt sopivaa ketjua, mutta jos sellainen on olemassa, niin tämän saa siirtää kaikin mokomin sinne. Tämä runo tuli vastaani eilen, ja minusta se on niin koskettava ja kaunis, että haluan jakaa sen muillekin annettavaksi lohdutukseksi eteenpäin.
Ohoh! En ensin lukenut koko runoa koska eka ajatukseni oli..."jaa jaa mikä lie loru..." Nyt luin sen ja se kosketti minuakin. Luulen että runo puhuttelee jokaista jolla on jo vähän elämänkokemusta takanaan. Kiitoksia tästä postauksesta.
pikkuMYY
Viestien lukumäärä : 108 Join date : 19.02.2010 Paikkakunta : Tallinn
Aihe: Vs: Runoja ja ajatelmia Su Syys 26, 2010 4:43 pm
Põhimõte
Iga peeker põhjani juua olgu kibe või magus see sõõm. õnnekillust kaleidoskoop luua, et saaks tuhande kordseks su rõõm
käia kõikide Kolgata läbi, teades hästi kui magus on patt. kanda eneses põlgust ja häbi, hoida puhtust veel kiirgavat.
iga viimne kui võimalus võtta, kõige halvemast sõeluda head. ja kui tulebki minna sul sõtta, kanda lipuna enese pead!
See on üks killuke minu lemmikluuletaja, Dorid Kareva, loomingust.
Urpo
Viestien lukumäärä : 3709 Join date : 29.05.2009
Aihe: Vs: Runoja ja ajatelmia Ma Syys 27, 2010 9:51 am
"Jos asettuisimme toisten ihmisten tilalle, niin heitä kohtaan niin usein tuntemamme kateus ja viha lakkaisivat; jos taas asettaisimme toiset ihmiset tilallemme, niin ylpeytemme ja itserakkautemme suuresti vähenisivät."
Johann Wolfgang von Goethe
Vieraili Vierailija
Aihe: Vs: Runoja ja ajatelmia Ke Loka 27, 2010 7:32 pm
Tempaisinpas tuossa iloksenne pienen haiku-runon. Älkää arvostelko kovin kriittisesti. Se syntyi minuutissa.
Pimeyden syli sulki sisäänsä minut jäätävä syksy
Agnes
Viestien lukumäärä : 869 Join date : 29.05.2009 Ikä : 59 Paikkakunta : Tallinn
Aihe: Vs: Runoja ja ajatelmia To Loka 28, 2010 8:12 am
Väga ilus, Ramo! Just praeguse aja meeleolu!
Urpo
Viestien lukumäärä : 3709 Join date : 29.05.2009
Aihe: Vs: Runoja ja ajatelmia To Loka 28, 2010 9:56 am
Täpselt nii Agnes ja siiski veel ta on haiku. Tubli poiss!
Haiku:
Olivia
Viestien lukumäärä : 246 Join date : 02.11.2009
Aihe: Vs: Runoja ja ajatelmia Pe Loka 29, 2010 11:26 pm
Ei ole helppoa menettää sellaista mitä sinulla ei ole koskaan ollutkaan.
~Paulo Coelho
Minusta tämä ajatus iskee tarkasti suoraan sydämeen. Jollakin tasolla kuvittelemme omistavamme asioita, jopa elämämme ihmisiä, joka ajatus tarkemmin ajateltuna onkin vain illuusio omassa päässämme.
Sadeca
Viestien lukumäärä : 2488 Join date : 29.05.2009 Paikkakunta : Ruotsi
Aihe: Vs: Runoja ja ajatelmia Pe Maalis 11, 2011 11:11 pm
En tiedä pystyttekö näkemään tämän tänään Ruotsin televisiossa näytetyn dokumentäärin Pentti Saarikoskesta. Laitan se tänne kuitenkin.
Aihe: Vs: Runoja ja ajatelmia La Maalis 12, 2011 12:12 am
Kiitos Sadeca! Hyvin näkyy. Katselin dokumenttia niin kauan, kun jaksoin kunnolla pysytellä mukana. Herkkä olo tuli, mutta ajattelin katsoa sitten kaiken uudestaan, kun olen vähän virkumpi.