| Veikko vs Vaxholm | |
|
|
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
Sadeca
Viestien lukumäärä : 2488 Join date : 29.05.2009 Paikkakunta : Ruotsi
| Aihe: Veikko vs Vaxholm Ke Toukokuu 19, 2010 5:11 pm | |
| En tiedä onko Tauno Taunola tai Klassmormor jo avannut tästä aiheesta ketjun jonnekin täällä. Jos on, niin tämän voi ottaa pois. Viimeinen viikko on saanut meidät ruotsinsuomalaiset kerrankin kunnolla kuohuksiin. Tässä alla olevassa osoitteessa on se puhutteleva aihe: https://www.youtube.com/watch?v=bywXZcGXLUM&feature=channelSittemmin suomenkieliset Uutiset Ruotsin svt 1;llä on lähes päivittäin ottanut lähetyksessään ylös tämän aiheen. Monet ruotsalaiset katsovat tämän suomenkielisen uutislähetyksen koska se on tekstattu ruotsiksi. Facebookilla on "Veikko vs Vaxholm" niminen ryhmä jossa on jo 800 jäsentä. Suurimmaksi osaksi ruotsinkielistä kirjoitusta koska on tärkeää että ruotsalaiset pystyvät sitä lukemaan ja seuraamaan. Osa on kuitenkin kirjoittanut kannnanottonsa molemmilla kielillä. Vetoan siihen että periferialaiset välittäisivät Facebookilla oleville ystävilleen ja sukulaisilleen kehoituksen liittyä tähän Veikko vs Vaxholm ryhmään. http://ensistakamp.wordpress.com/Tuossa yllä vielä yksi osoite niille jotka eivät ole facebookilla. Kerrankin! Kerrankin me ruotsinsuomalaiset olemme yksimielisiä ja tämä Veikon asia voi olla meille alkusysäys muuhunkin yhteisasioiden hoitoon, että näkyisimme ja kuuluisimme. Olen jo kulissien takana ehdottanut kirjautumislistaa mistä tarpeen vaatiessa ruotsinsuomalaisia löytyisi. Tällä hetkellä meillä on kuitenkin sydänasiana vain tämä Veikko Virtanen, ja periksi ei kele anneta ennenkuin Veikolla on suomenkieliset ihmiset ympärillään. Tervetuloa olemaan hengessä mukana! | |
|
| |
Urpo
Viestien lukumäärä : 3709 Join date : 29.05.2009
| Aihe: Vs: Veikko vs Vaxholm Ke Toukokuu 19, 2010 7:04 pm | |
| Perkele!! Otti niin rajusti luonnon päälle, että lähetin viestin ja vetoomuksen Ilta-Sanomien keskustelupalstalle. Jos eivät viestiä julkaise siellä, niin oletan, että aihe ylittää ainakin uutiskynnyksen. Kiitos Sadeca! Asian on saatava julkisuutta ja jos sitä saadaan, niin Tarja Halonenkin varmasti älähtää. | |
|
| |
Sadeca
| Aihe: Vs: Veikko vs Vaxholm Ke Toukokuu 19, 2010 8:04 pm | |
| Kyllä tämä Suomessakin on esillä mediassa ollut mutta on hyvä vain jos ei pääse unohtumaan. Tiistaina viikon kuluttua on asia esillä Vaxholmin sosiaalilautakunnassa taas joten siihen mennessä olisi hyvä löytää mahdollisimman monta jäsentä tuohon Veikko vs Vaxholm ryhmään. Eikä kyllä tarvitse olla suomalainen siihen. Se on paisunut sellaista sadan hengen vauhtia päivässä tämän viimeisen viikon ajan. Jokaisella on omat nettituttunsa ja sitä ihmiseltä ihmiselle kautta tämä nopeimmin leviää ja jokainen mediajulkaisu on hyväksi.
Ryhmä ei tule hiljenemään ennenkuin sokea 90-vuotias sotaveteraani Veikko Virtanen viettää vanhuuden iltaansa omakielisten joukossa. Tällä kertaa ei anneta periksi ja mitä kuuluisammaksi asia tulee, sen parempi.
Haluamme myös että ihmiset lähettäisivät Veikolle postikortteja. Vaikka Veikko ei niitä näekään niin hänen mieltään lämmittää kun poikansa ne hänelle lukee ja tietää että häntä ajatellaan. Lämpöä se on pienikin muistaminen sille joka yksin on. Tässä olisi osoite:
Veikko Virtanen Ullbergs väg 1 B 185 34, Vaxholm Sverige. | |
|
| |
Tauno Taunola
Viestien lukumäärä : 1044 Join date : 29.05.2009 Paikkakunta : Norrköping Rootsi
| Aihe: Vs: Veikko vs Vaxholm Ke Toukokuu 19, 2010 9:11 pm | |
| Hyvä Sadeca! Ehdit ennen meikäpoikaa... | |
|
| |
Sadeca
| Aihe: Vs: Veikko vs Vaxholm Ke Toukokuu 19, 2010 9:14 pm | |
| Kävin puolestani avaamassa Helsingin Sanomien keskustelupalstalle Elämä osioon ketjun aiheesta ja lisäsin linkit. Kai sielläkin sen muutamat huomaavat. | |
|
| |
Tauno Taunola
Viestien lukumäärä : 1044 Join date : 29.05.2009 Paikkakunta : Norrköping Rootsi
| Aihe: Vs: Veikko vs Vaxholm Ke Toukokuu 19, 2010 9:15 pm | |
|
Viimeinen muokkaaja, Tauno Taunola pvm To Toukokuu 20, 2010 8:46 pm, muokattu 1 kertaa | |
|
| |
Sadeca
| Aihe: Vs: Veikko vs Vaxholm Ke Toukokuu 19, 2010 9:54 pm | |
|
Viimeinen muokkaaja, Sadeca pvm Ke Toukokuu 19, 2010 10:11 pm, muokattu 1 kertaa | |
|
| |
Agnes
Viestien lukumäärä : 869 Join date : 29.05.2009 Ikä : 59 Paikkakunta : Tallinn
| Aihe: Vs: Veikko vs Vaxholm To Toukokuu 20, 2010 10:17 am | |
| Mistä nyt on kyse? Rikotaanko jonkun ihmisoikeuksia jossain kommuunissa? Siis suomenkielisen eläkkeläisen oikeutta saada suomenkielistä palvelua Ruotsissa? Anteeks, kuin en ole selvillä ja ruotsia en osaa. | |
|
| |
Olivia
Viestien lukumäärä : 246 Join date : 02.11.2009
| Aihe: Vs: Veikko vs Vaxholm To Toukokuu 20, 2010 11:33 am | |
| Oikein hyvää asiaa, vaikka tapaus onkin surullinen. Toivottavasti julkisuus auttaa Veikkoa. Laitoin osaltani Facebookin ystävilleni kutsut liittyä ryhmään ja kantamaan myös kortensa kekoon. | |
|
| |
Klassmormor
Viestien lukumäärä : 449 Join date : 30.05.2009 Paikkakunta : Åhus, Ruotti
| Aihe: Veikko.... To Toukokuu 20, 2010 4:43 pm | |
| Laitoin heti kirjelmän sosiaalisihteeri Susannalle kun sain asiasta tietoa ja tänään tuli vastaus että kirjeeni on luettu. JIPPIII! | |
|
| |
Tauno Taunola
| Aihe: Vs: Veikko vs Vaxholm To Toukokuu 20, 2010 8:50 pm | |
| - Klassmormor kirjoitti:
- Laitoin heti kirjelmän sosiaalisihteeri Susannalle kun sain asiasta tietoa ja tänään
tuli vastaus että kirjeeni on luettu. JIPPIII!
Sain itse samanlaisen viestin Vaxholmin kunnalta. Viestini oli SAAPUNUT. Ei mitään muuta. Vastasin siihen siirin piirtein että: Olen myös vastaanottanut viestinne. Teistä poiketen luin myös minulle lähetetyn viestin. | |
|
| |
Sadeca
| Aihe: Vs: Veikko vs Vaxholm Ma Toukokuu 24, 2010 2:02 pm | |
| Viidessä päivässä jäsenmäärä ryhmässä on tuplaantunut ja nyt olemme jo yli 1600 jäsentä. MTV 3 uutisissa Suomessa Veikon tapauksesta kerrottiin ja sieltähän näitä uusia jäseniä äkkiä tulikin. Tänään on ruotsinkielisessä Vasabladetissa hieno artikkeli asiasta. http://www.vasabladet.fi/Story/?linkID=114092Presidentti Halonen on myös ulkosuomalaisparlamentin yhteydessä sanonut miten tärkeäksi ulkosuomalaisten vanhusten hoitokieli on käymässä. http://svt.se/2.80616/1.2013069/halonen_suomenkielisen_vanhainhoidon_puolesta?lid=puff_2013069&lpos=rubrikTässä asiassa ei ole kieliriitoja. Normaali ruotsalainenkin on ihan samaa mieltä kanssamme ja taitaa vain olla Vaxholmin kunnan jo 10 vuotta yksin vallankahvassa istuneet kokoomuslaiset päättäjät enää erimieltä. Huomenna olisi sosiaalilautakunnan kokous asiasta Vaxholmissa ja mielenosoittajat ovat menossa sinne. Ei ole tietoa heltyvätkö jo Veikon Suomikotiin päästämään vai evätäänkö se vieläkin. Varmaa on että kielteisen päätöksen tultua ryhmä sen kun paisuu ja pidetään huolta siitä että periksi ei anneta, ei. Julkisuuttakin siinä tapauksessa vain levitämme ja koko asiasta on kehittymässä pilottitapaus. On vaalivuosi Ruotsissa ja jos tämän asian päästävät tarpeeksi valloilleen niin arvelen että sillä voisi olla jopa äänien jakautumisen kannalta merkitystä parlamenttivaaleissa. Ruotsinsuomalaisia ja muita suomenkielentaitoisia on se 460 000 viimeisen kyselyn mukaan, siis 5% kansasta ja se on varteenotettava määrä. Agnes! Liity vain sinäkin ja kirjoita vaikka eestiksi logiviesti halutessasi. | |
|
| |
Urpo
| Aihe: Vs: Veikko vs Vaxholm Ma Toukokuu 24, 2010 2:46 pm | |
| Kirjoitin rautarouva Annickalle henkilökohtaisen sähköpostiviestin ruotsiksi. Eiköhän hän ole saanut jo kyllästymiseen asti viestejä, joissa häntä muistutetaan inhimillisistä arvoista ja laillisista oikeuksista, mutta yksi lisää ei liene pahitteeksi. Kyllä Veikko pääsee sinne haluamaansa Suomi-kotiin, olen varma siitä. Kiitos Sadecalle ja kaikille muillekin, joiden sydän ei ole Veikon tapauksessa jäänyt kylmäksi. On todella hienoa, että pienen ihmisen hätä saa kansat liikkeelle ja jos Veikko ei pääsisi toivomaansa laitokseen, niin asian tiimoilta nousisi oikein kansanliike. Kyse ei ole pelkästään suomalaisesta sotaveteraanista, vaan siitä, että kaikkien hädänalaisten ääntä on kuultava lakien ja asetusten edellyttämällä tavalla. | |
|
| |
Sadeca
| Aihe: Vs: Veikko vs Vaxholm Ma Toukokuu 24, 2010 4:07 pm | |
| Juuri niin Urpo! Merit Wager joka on toinen ryhmän vetäjistä, on Ruotsissa tunnettu hahmo. Hän kun omistautui takavuosina 100% vapaaehtoiseksi palkattomaksi pakolaisasiamieheksi laillisesti tulleiden pakolaisten puolesta Ruotsissa, niin hänet tunnetaan oikein hyvin ruotsalaistenkin parissa. Itseasiassa hän onkin äidinkieleltään ruotsalainen.
Meillä olisi myös suomalainen syrjintäasiamies, Katri Linna. Hän on koko Ruotsin virallinen virassa oleva syrjintäasiamies. Olen pistänyt merkille että hän ei ole ryhmässä. Luultavasti siinä virassa on oltava tarkkana ettei käsitetä puolueelliseksi yhtä väestönosaa kohtaan joten luultavasti siksi hän puuttuu. Ajattelen kuitenkin että hän voisi ilmoittaa olevansa tässä ryhmässä suomalaisena yksityishenkilönä ja ettei sekoita sitä virkaansa tähän.
Niin sitä kyllä käännetään maat ja taivaat ylösalaisin tässä asiassa jos ei myönteistä päätöstä ala ilmaantumaan.
Tauno Taunola! Se voi olla että jos asia paisuu niin voimme sillointällöin olla avuksi kääntämällä kannanottoja Meritille ja Mikolle apuna. Molemmille kielille. Heillä ei aika oikein riitä ja käy ajanmittaan raskaaksikin kun ei oikein ehdi. Itse käänsin jo hänelle ruotsiksi aamuisen Seppo Lepistön logikirjoituksen, sanoin että saa korjata itse mitä hyvänsä katsoo tarpeelliseksi. | |
|
| |
Tauno Taunola
| Aihe: Vs: Veikko vs Vaxholm Ma Toukokuu 24, 2010 6:11 pm | |
| - Sadeca kirjoitti:
Tauno Taunola! Se voi olla että jos asia paisuu niin voimme sillointällöin olla avuksi kääntämällä kannanottoja Meritille ja Mikolle apuna. Molemmille kielille. Heillä ei aika oikein riitä ja käy ajanmittaan raskaaksikin kun ei oikein ehdi. Itse käänsin jo hänelle ruotsiksi aamuisen Seppo Lepistön logikirjoituksen, sanoin että saa korjata itse mitä hyvänsä katsoo tarpeelliseksi. Olen hengessä mukana! | |
|
| |
Urpo
| Aihe: Vs: Veikko vs Vaxholm Ti Toukokuu 25, 2010 7:50 am | |
| | |
|
| |
Urpo
| Aihe: Vs: Veikko vs Vaxholm To Toukokuu 27, 2010 7:56 am | |
| Veikon tukijoiksi facebookille on liittynyt nyt jo uskomattomat 13 940 jäsentä. Pienen ihmisen hätä on saanut hämmästyttävän laajat joukot liikkeelle riippumatta kansallisuudesta tai äidinkielestä. Eihän tässä asiassa ole kyse pelkästään suomalaisen sotaveteraanin puolustamisesta, vaan siitä, että jokaisella ruotsalaisella on laillinen oikeus saada palvelua omalla äidinkielellään, jos tuolla kielellä on virallinen vähemmistökielen status. Euroopan unionin direktiivin johdosta viiden vähemmistökielen asema kirjattiin Ruotsissa lakiin 1999. Näitä kieliä ovat saame, meänkieli (suomen murre), suomi, romanikieli ja jiddiš, joilla on virallinen asema valtion virastoissa, oikeudessa, päiväkodeissa ja vanhainkodeissa tiettyjen kuntien alueella. Tämän vuoden alusta lakiuudistus velvoittaa myös muut Ruotsin kunnat kohtelemaan Veikon kaltaisia onnettomia toisin.
Kieliasia tässä Veikon tapauksessa on ihmisten liikkeellelähdön kannalta sivuseikka. Kyse on pikemminkin siitä, että ihmiset ovat tyrmistyneitä siitä, kuinka poliitikot voivat kohdella hädänalaista ihmistä. Läheltä politiikkaa seuranneena voin vakuuttaa, että suurin osa politiikoista ajattelee lähinnä itseään ja omaa etuaan. Valitettavasti. Ja kansa valitsee edustamaan itseään näitä paskiaisia yhä uudelleen. | |
|
| |
Sadeca
| Aihe: Vs: Veikko vs Vaxholm To Toukokuu 27, 2010 10:11 pm | |
| Ja tässä on erään Carolus Löfroosin avoin kirje Vaxholmin kunnalle. Samalla on todettava ettei minusta oikein ole käännöshommiin, se hänen ruotsiksi kirjoitettu alkuperäinen oli nasevampi jotenkin.
Avoin kirje Vaxholmin kunnalle!
Olen syntynyt Ruotsissa. Siitä lähtien olen ollut "ruotsalainen" ja kirjoilla täällä. Mutta äitini on Suomesta ja näin ollen olen suomalainen.
Onnekseni minulla on suuri suku Suomen puolella, sekä keski- että eteläisessä osassa maata. Siellä pienessä kylässä on sukuni asunut jo ennenkuin Suomesta tuli Suomi. Jo Venäjän vallan aikoihin ja vielä sitäkin paljon aiemmin, aikana jolloin Suomi oli sama kuin Ruotsi. Paikka ei ole kaukana saaristosta, se paikka josta minulla on parhaimmat muistoni lapsuudestani ja sen jälkeen. Edes lapsi ei voi välttyä ymmärtämästä millaista seutua se oli, täysin erilaista Ruotsiin verrattuna. Juoksuhautoja, pääkalloilla merkittyjä kylttejä, rapistuneita betonipunkkereita ja muita universaalista kieltä puhuvia merkkejä ympäriinsä.
Äidinäitini pienen vaatimattoman asumuksen ja paikallisen kioskin välillä on hautausmaa. Sen eräällä reunalla seisoo suuri kivi joka kohoaa moninkertaisesti muita kiviä ylemmäs, ja sen juurella rivi rivin jälkeen pienempiä, paljon vaatimattomampia hautakiviä. Se mikä kaikille näille kiville on yhteistä, on se että ne haudat ovat paljon runsaammin sytytetyin kynttilöin ja kukkasin koristeltuja kuin ne tavalliset, suuremmat ja hienommat hautausmaan kivet. Kaikkien näiden kivien alla makaavien kuolinvuosi on 1939-1945 vuosien välillä. Siellä minäkin sain heti kynnelle kyettyäni oppia kävelemään varovaisesti, sotaveteraanin päällä kun ei sovi astella miten vain.
Kun täytin 18 vuotta tuli minulle aika suorittaa asepalvelus Dragsvikin varuskunnassa, samoissa kasarneissa missä koko sukuni oli suorittanut omansa. Samoissa rakennuksissa joissa äidinäitini isä piti äidinisäni isää vankina sisällissodan aikana, aikana jolloin Dragsvik toimi keskitysleirinä. Prikaatin läheisyydessä olevassa metsässä on suuri, mutta mitäänsanomaton hiekkaläntti. Se on Suomen suurin joukkohauta missä ne lähes 3000 naista ja miestä jotka kuolivat Dragsvikissä, ovat haudattuina.
Sodan aikana kerättiin Suomessa kultaisia kihlasormuksia valtion kassan kohentamiseksi ja ne korvattiin rautasormuksilla. Sen muisto symboolisena esikuvana, meidät aliupseerikoulutuksessa olevat lähetettiin koputtelemaan ovia läheiseen kaupunkiin, löytääksemme sellaisia jotka haluaisivat lahjoittaa rahaa veteraaneille, sotavammaisille ja sotaleskille. Tai ainakin niille heistä jotka vielä olivat hengissä.
Vuosien varrella olen tavannut monta sotaveteraania ja huomannut että mitä enemmän aikaa on kulunut, sitä vaikeampaa minun on katsoa heitä silmiin. Kaikki se mitä he uhrasivat meille, tuleville sukupolville Suomessa, Pohjolassa tai ehkäpä jopa Euroopassa jos kokonaisuutta ajatellaan. Mitä he ovat saaneet siitä itse? Sodan jälkeen heidät nähtiin Neuvostoliiton painostaman hallituksen ja poliisivoimien taholta sotarikollisina ja sotasankarit kuten ritari Lauri Törni laitettiin vankilaan. Moni valitsi lähteä maasta jota he olivat niin suurella vakaumuksella puolustaneet, moni heistä Ruotsiin. Mitä he löysivät täältä? Puhtaan kokonaisen maan joka oli säilynyt ilman vaurioita, jos nyt ei lasketa harhautunutta V2 tai Liberatoria jotka iskeytyivät joillekin pelloille, mutta myös maan jossa ymmärrystä ei kaikkialta tippunut. Ne jotka tarttuivat pulloon, leimautuivat "sellaisiksi suomalaisiksi alkoholisteiksi", vähän huonommiksi kuin ne hienot ruotsalaiset.
Sitähän voisi kuvitella että asiat kehittyvät paremmiksi ajan kuluessa, mutta mitäs hittoa tässä nyt saakaan kuulla? Mikä piru teillä oikein on? Vanha mies, joka lyhyemmän ajan sisälle kuin mikä miesmuistiksi lasketaan, taisteli toisella puolen Itämerta jotta sekä minä että te saisimme elää vapaudessa ilman sortoa. Näinkö sitä kohdellaan sellaista miestä?
Herra Virtasella ei ole pitkää aikaa jäljellä ja sen hän varmasti tietää. Hän ei pyydä paljoa ja sen te tiedätte yhtä hyvin. Se ainoa mitä hän toivoo on saada tyytyväinen kotoinen loppuaika luultavasti kaikkea muuta kuin helpolle elämälleen, ja sen te yritätte häneltä evätä? Ja älkääkä helvetissä tulko sanomaan ettei ole rahaa, kun se on niin saatanan selvää että se mitä puuttuu on vain tahto. Te ette yksinkertaisesti viitsi välittää, ja se tekee teistä egoisteja joiden pitäisi ottaa rehellinen (jos tuo sana on tuttu) harkinta siitä oletteko oikeita henkilöitä työhönne.
Hänen kielensä on tunnustettu vähemmistökieli tässä maassa, eikä ole mitään hyväksyttävää syytä olla siirtämättä tätä miestä paikkaan jossa hän saa jakaa historiansa ja tunteensa omakielistensä kanssa viimeisinä päivinään. Mutta tietystihän se on teille kätevämpää antaa herra Virtasen virua yksinäisyydessään nekin päivät. Päivät joita ei enää voi olla paljoa jäljellä, ja se on asia minkä te hyvin tiedätte.
En tiedä millä pirun tavalla teidät on kasvatettu, mutta antakaa minun sanoa että sitä ei perhana kävellä sotaveteraanin päällä.
Se on ehkä vaikeaa selittää kaikkea tekemistänne tässä, enkä kyllä vaadikaan että selittäisitte minulle. Mutta yhteen kysymykseen haluan saada vastauksen: Kuinka minä pystyn katsomaan sotaveteraania silmiin huomenna? .... vaikka onhan se eri asia koska mies on sokea, niin ei tarvitse sitä tehdä.
Muistakaa nyt kuitenkin kun olette ulkoiluttamassa samperin koirianne, ratkotte ristisanatehtäviänne, luette niitä mitäänsanomattomia pokettikirjojanne ja hengitätte vapauden raikasta ilmaa, että yhdellä sängyllä istuu aivan yksin epätoivoinen vanha mies. Mies joka on maksanut paljon siitä että sen pystytte tekemään, ja että hän siellä istuu on hitto vie teidän syytänne.
C. Löfroos | |
|
| |
Klassmormor
| Aihe: Veikko.... Pe Toukokuu 28, 2010 9:36 am | |
| Kiitos Sadeca, ei sinun käänöksessäni varmaakaan ole mitään vikaa. Mistä tämä löytyy ruotsiksi? Voisin yhtyä tuon kaverin mielipiteeseen vielä sillä että mitä meille, jotka olemme tätä maata rakentaneet puoli vuosisataa ,on jäänyt jäljelle. Mahdollisimman pienet eläkkeet, että pääsemme verottamaan sosiaalin rahapussia. Niinhän tämä nykyinen hallitus on määrännyt. Jos sama hallitus jatkaa vaalien jälkeen pienenevät eläkkeet vielä lisää. Kun on itse jäänyt eläkkeelle , ei siis sairaseläkkeelle, niin ei saa edes asuntotukea ennekuin on täyttänyt 65. Tilanne on vain hyväksyttävä. | |
|
| |
Sadeca
| Aihe: Vs: Veikko vs Vaxholm Pe Toukokuu 28, 2010 6:11 pm | |
| Klassmormor! Sen Caroluksen tekstin löydät kun menet sinne Veikko vs Vaxholm sivulle niin siellä ihan ylhäällä näet painikkeen (vai mikä lie suomeksi ja mikä lie ruotsiksikin) missä lukee; Diskussioner, ja sinne laitoin käännöksenikin. Caroluksella on oikein naseva ja jotenkin älykäs tunteisiinkin vetoava tyyli kirjoittaa. Huomasin selvästi että jopa koko sanoma on vaarassa muuttua kun yrittää päkertää käännöstä. Kun tuli tuolle Sundsvallin kaverille luvattua että hänen tekstinsä käännetään, niin pakkohan se oli.
Minua ilahduttaa kovasti se miten fiksua joukkoa nuo nyt jo muutamaa vaille 16 000 ryhmäläistä ovat. Joku harva hullu siellä on kyllä esittänyt että ruotsalaiset pitäisi viedä saunan taakse ja muuta yhtä "älykästä", mutta muuten on kyllä todella mielenkiintoista todeta että järkevää ja sydämellistä porukkaa ovat. En olisi edes uskonut jos en itse näkisi..... | |
|
| |
Sadeca
| Aihe: Vs: Veikko vs Vaxholm Pe Kesä 04, 2010 10:33 pm | |
| Yli 19 000 jäsentä facebookin tukiryhmässä Veikko vs Vaxholm! Maanantaina Vaxholmissa käsitellään Veikon asia uudelleen ja onpa se ihme ja kumma jos ei Veikkoa päästetä jonoon Suomikotiin Tukholmassa.... veikkaan etteivät yksinkertaisesti uskalla olla myöntämättä, koska jäsenmäärähän taitaisi ihan räjähtää kasvuun vielä tuostakin huimasta määrästä. Poliitikkoja voisi syksyn vaaleja ajatellen alkaa jopa pelottaa.... Tämä on sitä minun vakaata optimismiani maanantain päätöstä miettiessäni | |
|
| |
Sadeca
| Aihe: Vs: Veikko vs Vaxholm Ma Kesä 07, 2010 5:43 pm | |
| Tänään sitten Vaxholmin kunta joutui taipumaan ja myönsi Veikolle paikan Suomikodissa! Nyt sitten vain odottamaan koska sieltä huone Veikolle vapautuu. Toivon mukaan tämä 19500 jäsenen ryhmä keksii pysyä koossa ja painokkaasti ajaa muidenkin ruotsinsuomalaisten oikeutta omakieliseen hoivaan siinä vaiheessa kun ilman sitä ei enää pärjää. Niin ja muidenkin vähemmistökielisten vanhusten puolesta. Myös monet ruotsalaiset vanhukset ovat lähes täysin yksin asunnoissaan jonottamassa hoivapaikkoihin pitkälti yli 90-vuotiaatkin. Tämä voisi paisua hienoksi ja hyvinkin laajaksi vanhusten puolesta painostusta harjoittavaksi ryhmäksi.... Hienoa tässä ryhmässä on ollutkin juuri se että kaikista skandinavian maista on jäseniä (ei islannista) ja täydessä yhteisymmärryksessä on keskustelu käynyt. Puolenkymmentä rasistista häirikköä vain, ja nämä ovat olleet sellaista tyyppiä jotka ovat uhkailleet hypätä ruotsinlaivaan kirves mukanaan lähteäkseen Vaxholmiin, tai vihjailleet saunan taakse viemisistä. Yksi tai kaksi henkilöä on jouduttu jäsenistöstä poistamaan, muut ovat ymmärtäneet järkipuhetta. Tämä on yksi nautinnon päivä! Aivan ihana kertakaikkiaan vesisateesta huolimatta! | |
|
| |
Tauno Taunola
| Aihe: Vs: Veikko vs Vaxholm Ma Kesä 07, 2010 6:03 pm | |
| Olen Sadecan kanssa samaa mieltä! Ilon päivä! Toivottavasti Veikolle pian vapautuu paikka. | |
|
| |
Klassmormor
| Aihe: Veikko.... Ma Kesä 07, 2010 10:18 pm | |
| Olipa ilouutinen. Nyt voimme sitten alkaa ajaa kaikkien vanhusten asiaa eli eläkkeiden korottamista vai mitä ystävät...? Kaikki poliitikkojen kimppuun on vaalivuosi. | |
|
| |
Sadeca
| Aihe: Vs: Veikko vs Vaxholm Pe Kesä 11, 2010 10:45 pm | |
| Nyt on sitten ilmaantunut kuvioon mukaan kolme keskitysleiriä läpikäynyt 90 vuotias juutalaisnainen "Sara". Myös hän kuuluu Ruotsissa erityisasemassa oleviin vähemmistöihin ja ehkäpä tässä kääritään taas hihansuut ylös. Minähän olen jo toisaalla kertonut että kuulun sionismia kovasti arvosteleviin ihmisiin, mutta kyllä minä toki ymmärrän ettei yhdeksänkymppinen mummo ole mikään ekonominen keinottelija ja että hänellä on oikeus uskonsa mukaiseen vanhuuteen. Ei muuta kuin Sara sydämiimme! | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: Veikko vs Vaxholm | |
| |
|
| |
| Veikko vs Vaxholm | |
|