Periferia
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Periferia

Kansainvälinen foorumi/ Rahvusvaheline foorum/ Internationellt forum

PääsivuPääsivu  GalleriaGalleria  Latest imagesLatest images  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

Tanssiharrastus

Siirry alas 
+2
Tauno Taunola
Admin
6 posters
KirjoittajaViesti
Admin
Admin
Admin

Viestien lukumäärä : 53

Tanssiharrastus Empty
ViestiAihe: Tanssiharrastus   Tanssiharrastus EmptyKe Syys 02, 2009 12:55 pm

Tässä ketjussa voivat avautua kaikki foorumimme parkettien partaveitset ja miksei höylätkin. Olkoon menneeksi, myös parkettien heinäseipäät ja rautakanget saavat vapaasti kommentoida. Let´s dance again...
Takaisin alkuun Siirry alas
https://periferia1.palstani.com
Tauno Taunola

Tauno Taunola

Viestien lukumäärä : 1044

Tanssiharrastus Empty
ViestiAihe: Vs: Tanssiharrastus   Tanssiharrastus EmptyKe Syys 02, 2009 6:14 pm

Admin kirjoitti:
Olkoon menneeksi, myös parkettien heinäseipäät ja rautakanget saavat vapaasti kommentoida. .

Hyvä että minäkin saan puhua. Olen nimittäin täysin kauhea tanssipartneri. Olisi tyhmää väittää etten olisi musikaalinen, ja rytmitajuakin on mutta tanssiminen vaan ei ole meikäpoijjaan heiniä. Voisin siteerata M.A. Nummmista joka kirjassaan "Tango on intohimoni" kertoo Virtasesta joka polkee tangoa. Hän ei siis tanssi vaan polkee. Ja juuri sitä minä harrastan. Yks kaks kol nel-jä, Yks kaks kol nel-jä, raahaan jalkoja perässäni sekä myös kavaljeeriani jos muistan kun yritän laskea Yks kaks kol nel-jä ja pysyä tahdissa. Tanssi on meikäläiselle tarkkaa peliä ettei sekoa laskuista ja pane oikeaa jalkaa vasemman eteen väärässä kohtaa, ilmiö joka kylläkin tapahtuu aina kun vähiten arvaa.

Jos nainen on viehättävä tai yrittää jutella kanssani samaan aikaan menen täysin sekaisin. Hermostun enkä muista laskea, kompastun, yritän uudestaan, änkytän jotain naiselle vastaukseksi kysymykseen jota en edes ole kuullut mutta sanon vamuudeksi aina "En, tai, no, jos-kus", ja samalla kun sanon sen yritän laskea Yks kaks kol nel-jä. Oletan nimittäin että nainen on juuri kysynyt käynkö useinkin siellä.
Vieraili
Vierailija

Tanssiharrastus Empty
ViestiAihe: Vs: Tanssiharrastus   Tanssiharrastus EmptyKe Syys 02, 2009 7:04 pm

Tauno, sinähän tunnut olevan tanssijana aivan kuin kopio minusta itsestäni. Minä nautin myös kovasti hyvästä musiikista. Musiikki saa jalan vippaamaan ja tekee mieli jammailla joskus innostuessaan jopa laulaakin. Mutta se tanssi. Kun ei niin ei. Siinä pystyn kyllä samaan kuin sinäkin. Tiedän nimittäin sen verran että tangossa on neljä iskua tahtia kohti. Näin se juuri menee yks-kaks-kolme-neljä. Tarkemmin sanoen vieläpä pitkä-pitkä-lyhyt-lyhyt. Valssissa noita iskuja on tahtia kohden kolme. Yks-kaks-kolm.

Mistä tämän kaiken tiedän? No olen tietenkin käynyt tanssikurssilla. Tanssikurssi kokokoontui kerran viikossa keskiviikko iltaisin. Kuljin siellä puoli vuotta mutta havaitsin homman toivottomaksi. Minulle tanssi oli juuri sitä askelkuvion orjallista seuraamista. Musiikkia en osannut tanssiessa kuunnella. Osasin vain laskea askelia. Minulle voidaan laittaa ihan hyvin tango soimaan ja minä voin tanssia sen valssina. Itse musiikki kun ei sano korvalleni yhtään mitään.

Tanssimiseni menee siis pääpiirteissään näin: Joku kertoo minulle, nyt alkaa tango. Siitä muistan tangon nelitahtisen askelkuvion ja lähden sitä vetämään. Saatan hyvinkin herkästi polkea tanssipartnerini varpaita. Tässä kuitenkin muillekin tanssitaidottomille pieni lohdun sana. Tanssikurssini opettaja nimittäin kertoi että jos mies polkee tanssiessa naisen varpaat niin vika on naisessa. Mitäs on niin hidas että jättää jalkansa alle, olisi vetänyt ajoissa pois. Wink
Agnes

Agnes

Viestien lukumäärä : 869
Ikä : 59

Tanssiharrastus Empty
ViestiAihe: Vs: Tanssiharrastus   Tanssiharrastus EmptyKe Syys 02, 2009 7:52 pm

Mina alustasin line-tantsu harrastust ja väga meeldib mulle. Mõnus muusika ja mõnus liigutamine ja partnerit ei peagi olema, lihtsalt tantsid ja tunned teistega koos tantsurõõmu sunny Ehk sobiks teilegi härrased?
Siin väike näide:
https://www.youtube.com/watch?v=rs5f8CYyLBo

Tõesti Good Time!!!
Tauno Taunola

Tauno Taunola

Tanssiharrastus Empty
ViestiAihe: Vs: Tanssiharrastus   Tanssiharrastus EmptyKe Syys 02, 2009 7:55 pm

Countrybändin basistina on kyllä tullut harrastettua linedancea, kylläkin sen tanssilavan toiselta puolelta. Kunniakseni täytyy kai sanoa että olen luultavasti soittanut oikein kun kukaan tanssija ei ole toistaiseksi loukannut itseään...

Onko Agnes Eestissä linedance kovinkin suosittua?
Vieraili
Vierailija

Tanssiharrastus Empty
ViestiAihe: Vs: Tanssiharrastus   Tanssiharrastus EmptyKe Syys 02, 2009 7:56 pm

Agnes kirjoitti:
Ehk sobiks teilegi härrased?

Niin...kyllähän tuollainen rivissä tai laumassa tanssiminen joitakin tanssitaidottoman ongelmia ratkaisee. Siinä mielessä varmaan ihan mukavaa. Toisaalta tuota videota katsoessa näyttivät ainakin nuo askelkuviot sikavaikeilta. Aika kiivas tempo ja vaikeita askeleita. Miten olis valssia laumassa, näin aluksi? Very Happy
Agnes

Agnes

Tanssiharrastus Empty
ViestiAihe: Vs: Tanssiharrastus   Tanssiharrastus EmptyKe Syys 02, 2009 8:24 pm

No aluksi opetellaan vähän kevyimpia askeleita. Niin kuin minäkin menin ja eka tanssi oli aivan kuin vain paikalla askeleminen, mutta kun kolme tanssia opeteltiin ja kuin sitä viimeista tanssimme, niin ensimmäinen oli jo unohtunut Rolling Eyes No alettiin taas yhdessä ja tanssittiin kaikki kome tanssia ja heti kui saapuin kotiin, niin kirjoitin ne askeleet omalle paperille, ettei unohdu ensi kerraksi ja harjoittelen kuin aikaa.
Tauno, Eestissa on hyvinkin suositeltu tämä harrastus, kuin naiset tykkäävät tanssista ja tämä on ainoa tanssilaji, joka ei vaatii miestä. Tässä kotisivukin meidän "klubista".

http://www.estonianlinedance.com/
Vieraili
Vierailija

Tanssiharrastus Empty
ViestiAihe: Vs: Tanssiharrastus   Tanssiharrastus EmptyKe Syys 02, 2009 8:31 pm

Agnes kirjoitti:

Eestissa on hyvinkin suositeltu tämä harrastus, kuin naiset tykkäävät tanssista ja tämä on ainoa tanssilaji, joka ei vaatii miestä.

Heh, mitä tämä kertookaan virolaisten miesten tanssitaidoista ja varsinkin haluista. Very Happy
Agnes

Agnes

Tanssiharrastus Empty
ViestiAihe: Vs: Tanssiharrastus   Tanssiharrastus EmptyKe Syys 02, 2009 8:34 pm

No suoraan sanoen viron miehet ovat kas juoppoja tai mitmenaisepidajad Evil or Very Mad
Vieraili
Vierailija

Tanssiharrastus Empty
ViestiAihe: Vs: Tanssiharrastus   Tanssiharrastus EmptyKe Syys 02, 2009 8:50 pm

Minä en ole juoppo mutta tanssimaan minusta ei ole. Raittiudesta ei kuitenkaan ole naismaailmassa mitään hyötyä jos ei osaa tanssia. Tanssitaitoiset juopot vievät naiset. Seuraavaksi ovat jonossa tanssitaidottomat juopot. Vasta sen jälkeen on tanssitaidottomien raittiiden vuoro.
Tauno Taunola

Tauno Taunola

Tanssiharrastus Empty
ViestiAihe: Vs: Tanssiharrastus   Tanssiharrastus EmptyKe Syys 02, 2009 8:51 pm

Kas sa Agnes olet pildikettis?
Urpo

Urpo

Viestien lukumäärä : 3709

Tanssiharrastus Empty
ViestiAihe: Vs: Tanssiharrastus   Tanssiharrastus EmptyKe Syys 02, 2009 9:24 pm

En malta olla laittamatta tähän ketjuun tätä tanssikoulun pitäjän Åke Blomqvistin 1970-luvulla nauhoitettua diskotanssin opetuspätkää. Ehkä osa teistä on sen jo nähnytkin, mutta minusta tämä on niin huvittava, että sitä kelpaa katsella toisenkin kerran:

https://www.youtube.com/watch?v=VakjZqso8Ik
Tauno Taunola

Tauno Taunola

Tanssiharrastus Empty
ViestiAihe: Vs: Tanssiharrastus   Tanssiharrastus EmptyKe Syys 02, 2009 9:40 pm

Urpo kirjoitti:
En malta olla laittamatta tähän ketjuun tätä tanssikoulun pitäjän Åke Blomqvistin 1970-luvulla nauhoitettua diskotanssin opetuspätkää. Ehkä osa teistä on sen jo nähnytkin, mutta minusta tämä on niin huvittava, että sitä kelpaa katsella toisenkin kerran:

https://www.youtube.com/watch?v=VakjZqso8Ik

Oi Urpo kun tietäisitkin kuinka paljon olen joutunut häpeämään suomalaisuuttani täällä ulukomailla tuon tanssiparin takia...
Urpo

Urpo

Viestien lukumäärä : 3709

Tanssiharrastus Empty
ViestiAihe: Vs: Tanssiharrastus   Tanssiharrastus EmptyKe Syys 02, 2009 10:06 pm

Jos siellä Ruotsinmaalla sinua vielä solvataan suomalaisuudesta Åke Blomqvistin takia, niin kerro heille, että tämän opetusneuvoksen ja diplomitanssinopettajan esi-isät tulivat Ruotsista ja kerro lisäksi, ettei meillä suomalaisilla omasta takaa noin päteviä tanssinopettajia löydy. Olemme puujalkoja kaikki tyynni paitsi Jorma Uotinen.
Vieraili
Vierailija

Tanssiharrastus Empty
ViestiAihe: Tanssiharrastus   Tanssiharrastus EmptyTo Syys 03, 2009 3:49 pm

Yritin aiemmin liittää tätä tanssikohtausta johonkin muualle, mutta tämähän on oikea osasto tälle linkille:

https://www.youtube.com/watch?v=sV5bxaLDG-w
Olivia

Olivia

Viestien lukumäärä : 246

Tanssiharrastus Empty
ViestiAihe: Vs: Tanssiharrastus   Tanssiharrastus EmptyTi Marras 17, 2009 12:31 am

Haha, olipas järkky video Very Happy . Mutta hei, tanssiminen on hauskaa, eikä sitä opi opettelematta. Minua ei tässä elämässä ole siunattu tanssitaitoisella tai -kauhuttomalla kumppanilla ja olen jo toivoni heittänyt sen suhteen tyytyen kohtalooni. Mutta joskus sattumalta on tilaisuus tanssia ja se on tarpeeksi. Tanssitaidon puutekaan ei ole tanssipartnerissa niin kamalaa kuin joutua itseään täynnä olevan kilpatanssijan kynsiin. Nuo kyynärpäät edellä parkettia viistävät hikiselkäiset shemeikat ovat tanssiravintolojen kauhistus!

Rivitanssi on hauskaa myös, olen sitä joskun tanssinut, mutta on hiton vaikeaa muistaa niitä askelkuvioita.

Voihan sitä hitaita hiihtää askeleita laskemattakin, Ramo, älä vielä vaivu epätoivoon siellä Very Happy .
Alma

Alma

Viestien lukumäärä : 3272

Tanssiharrastus Empty
ViestiAihe: Vs: Tanssiharrastus   Tanssiharrastus EmptyTi Marras 17, 2009 8:16 am

aliel kirjoitti:
Yritin aiemmin liittää tätä tanssikohtausta johonkin muualle, mutta tämähän on oikea osasto tälle linkille:

https://www.youtube.com/watch?v=sV5bxaLDG-w

Voi aliel, aivan ihana video! Papukaijalla on todella hyvä rytmitaju ja mahtava svengi päällä. Ei kai tuo teidän lemmikki ole?
Vieraili
Vierailija

Tanssiharrastus Empty
ViestiAihe: Vs: Tanssiharrastus   Tanssiharrastus EmptyPe Marras 20, 2009 2:46 pm

Ei, Alma, ollut meidän höpötti. Kakadu-lajia edusti kyseinen Snowball. Mutta papukaijoille on kyllä tyypillistä loistava rytmitaju. Meidänkin hömppä tulee ihan raivopäisen onnelliseksi, kun soitan musiikkia kovalla ja jammailen ihan omaksi riemukseni. Tämähän yhtyy ilonpitoon riemunvislauksilla ja koko pikkuinen keho heiluu rytmissä pää tehden omia papukaijakoukeroitaan.
Sponsored content

Tanssiharrastus Empty
ViestiAihe: Vs: Tanssiharrastus   Tanssiharrastus Empty

Tanssiharrastus
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Periferia :: Asialinja/Asjalik vestlus/Saklig konversation :: Ihminen ja yhteiskunta/Inimene ja ühiskond/Människan och samhället-
Siirry: