Viestien lukumäärä : 869 Join date : 29.05.2009 Ikä : 59 Paikkakunta : Tallinn
Aihe: Vs: Musiikkilinkkejä ja muuta keskustelua musiikista Pe Syys 04, 2009 7:32 pm
Kiitos Aliel kiinnostavasta linkistä, kyllä tiesin että tämä muinastulede öö oli, mutta että sellainen linkkikin löytyy.. Taas ottivat virolaiset esimerkkia Suomesta, kuin täällä tämä tapa oli jo unohtunu. Se tulee vielä toisen "juhannuksen" juhlaamiseksi Virossa. Me ollaaan nii entusiasteja, kaikesta hyvästa otetaan kiinni! Klassmormor, jos virität täältä jotain 6 ketjua alaspäin, niin näet sellaista kuin "Ühes hingamine" ketjua, siellä on aika monta linkkia siitä isosta juhlasta Virossa, mikä täällä kesällä oli. Meidän Helekene osallistui tanssijuhlissa ja minä innokkaaana katsojana ja kuulijana
Agnes
Viestien lukumäärä : 869 Join date : 29.05.2009 Ikä : 59 Paikkakunta : Tallinn
Aihe: Vs: Musiikkilinkkejä ja muuta keskustelua musiikista Pe Syys 04, 2009 7:56 pm
Siin meie "eurolauliku" Urban Symphony" ja Sandra Nurmsalun viimane hitt "Päikese poole", sellega soovin kõigile meie kallitele foorumlastele kaunist, kena ja veel viimseni sooja suve lõppu ja ikka püüdlemist päikese, soojuse ja valguse poole!!! https://www.youtube.com/watch?v=31teD-5v31M Kuin katsote samalla youtubessa tämän laulajan toisia lauluja, niin ehkä löydätte vielä jotain "hingele" (miten se viimeksi nyt suomeksi, sielulleko vai?)
Vieraili Vierailija
Aihe: Vs: Musiikkilinkkejä ja muuta keskustelua musiikista Ma Syys 07, 2009 4:38 pm
Kuka muistaa vielä näitä poikia? Olin noin 10 - 14 vuotias kun bändi oli Suomessa kova sana. Siis muutama vuosi ennen tuon punk aikakauden alkua. Musiikki oli minulle ja ystävilleni varsin tärkeää tuossa iässä. Kerran pidimme äänestyksen kolmen suositun bändin kohdalla siitä, mikä on maailman kovin bändi. Näiden kolmen jälkeenhän oli pitkästi tyhjää ennenkuin tuli se neljäs, joten enempää bändejä ei äänestykseen tarvittu. Muistan vielä oman silloisen mielipiteeni. Tämä bändi sai minulla sijan numero kaksi maailman kovimpien bändien listalla. Täytyy tunnustaa että tällä hetkellä sillä tuskin olisi asiaa top kolmeen sataan. Minusta on tainnut tulla kolmessakymmenessä vuodessa takinkääntäjä.
Viestien lukumäärä : 1044 Join date : 29.05.2009 Paikkakunta : Norrköping Rootsi
Aihe: Vs: Musiikkilinkkejä ja muuta keskustelua musiikista Ma Syys 07, 2009 6:17 pm
Kunnioitan sinua Ramo. Vaatii todellista sivilirohkeutta tunnustaa että on joksus maailmassa pitänyt Bay City Rollerseja "kovana" bändinä...
Täytyy vissiin minunkin kaivaa esiin luurankoja kaapista... Olin pienenä Osmondsien konsertissa... Mutta älkää puhuko kellekään.
Vieraili Vierailija
Aihe: Vs: Musiikkilinkkejä ja muuta keskustelua musiikista Ma Syys 07, 2009 6:29 pm
Kun nyt tunnustusten linjalle lähdettiin niin otetaanpa vielä yksi luuranko musiikillisesta kaapistani. Tämäkin bändi oli Bay city rollersin aikaan vähintään siellä top kympissä. Nykyisin tuon katsominen ja kuuntelu tuo enää pienen vaivautuneen hymyn kasvoilleni ja ehkäpä pienen punan poskipäihin jos minut yllätetään tätä kuuntelemassa. Ei kylläkään ole sitä pelkoa ollut pitkiin aikoihin. Olen siis jättänyt nämä luurangot jo aikoja taakseni ja pystyn elämään niiden kanssa.
Viestien lukumäärä : 1044 Join date : 29.05.2009 Paikkakunta : Norrköping Rootsi
Aihe: Vs: Musiikkilinkkejä ja muuta keskustelua musiikista Ma Syys 07, 2009 6:51 pm
Kyllä minä punastelen... Olin viisitoista ja Suzy Quattro oli kovimmillaan. Kertoi haastatteluissa ettei sen nahkapuvun alla ollut alusvaatteita. Ja sitten se kerto vielä että se käytti samaa pukuhuonetta kun sen muu bändi. Oli pakko alkaa soittaa kitaraa ja toivoa että mä saisin joskus maailmassa bändiini tyttöbasistin...
Tauno Taunola
Aihe: Vs: Musiikkilinkkejä ja muuta keskustelua musiikista Ma Syys 07, 2009 6:54 pm
Aihe: Vs: Musiikkilinkkejä ja muuta keskustelua musiikista Ma Syys 07, 2009 7:02 pm
Tauno Taunola kirjoitti:
Kyllä minä punastelen... Olin viisitoista ja Suzy Quattro oli kovimmillaan. Kertoi haastatteluissa ettei sen nahkapuvun alla ollut alusvaatteita. Ja sitten se kerto vielä että se käytti samaa pukuhuonetta kun sen muu bändi. Oli pakko alkaa soittaa kitaraa ja toivoa että mä saisin joskus maailmassa bändiini tyttöbasistin...
Tämän takiahan se Ian Kilmisterkin sanoi aloittaneensa basson soiton. Basson soittajat saavat kuulemma paljon... ablodeja.
Tauno Taunola
Aihe: Vs: Musiikkilinkkejä ja muuta keskustelua musiikista Ma Syys 07, 2009 7:03 pm
Niin Ramo, en tiedä paraniko tämän ketjun laatu yhtään siitä että siirsit onnettomat sanaleikkimme toiseen ketjuun...
Vieraili Vierailija
Aihe: Vs: Musiikkilinkkejä ja muuta keskustelua musiikista Ma Syys 07, 2009 7:07 pm
Tauno Taunola kirjoitti:
Niin Ramo, en tiedä paraniko tämän ketjun laatu yhtään siitä että siirsit onnettomat sanaleikkimme toiseen ketjuun...
No jos laatu ei vieläkään päätä huimaa niin nyt ainakin puhutaan musiikista. Tai en ole ihan varma puhutaanko sittenkään. Pakko myöntää että vallan hirveitä bändejä sinäkin olet diggaillut. Mitä tulee sanaleikkeihin eiväthän ne nyt niin onnettomia olleet. Siellä toisessa ketjussa voi hyvin jatkaa.
Tauno Taunola
Aihe: Vs: Musiikkilinkkejä ja muuta keskustelua musiikista Ma Syys 07, 2009 7:11 pm
Ramo kirjoitti:
Siellä toisessa ketjussa voi hyvin jatkaa.
Mitä luultavimmin jatketaankin...
Alma
Viestien lukumäärä : 3272 Join date : 29.05.2009 Paikkakunta : Suomi
Aihe: Vs: Musiikkilinkkejä ja muuta keskustelua musiikista Ma Syys 07, 2009 7:36 pm
Heh! Vanhemmat serkkupoikani diggailivat BCR:ia, Osmondseja ja yllätys: Suzy Quattroa. Tulipa niitä sitten kuunneltua 70- luvun keskivaiheilla. Jätkät antoivat sitten oman innostuksensa laannuttua vanhat julisteensa pois ja niillä tuli kuorrutettua oman huoneen seinät.
Alma
Viestien lukumäärä : 3272 Join date : 29.05.2009 Paikkakunta : Suomi
Aihe: Vs: Musiikkilinkkejä ja muuta keskustelua musiikista Ma Syys 07, 2009 7:41 pm
Ai niin, ja tyttönä mun suosikkini oli tietysti Donny Osmond. Tässä nyky- Osmondseja, jos joku sattuisi muistamaan..
Tauno Taunola
Aihe: Vs: Musiikkilinkkejä ja muuta keskustelua musiikista Ti Syys 08, 2009 12:23 am
Tämä kuuluu ketjuun. Tosin nyt sanoudun irti luurankokeskustelusta sillä pidin tätä idioottimaisena jo silloin kun se ilmestyi. Kuuluisi oikeastaan musikaalisten ohilyöntien joukkoon, mutta puolustaa juuri tässä osaa ketjua paikkaansa.
Aihe: Vs: Musiikkilinkkejä ja muuta keskustelua musiikista Ti Syys 08, 2009 10:38 am
Näiden esitysten jälkeen lienee aika vähän nostaa ketjun tasoa. Tämä rouva on tai ainakin aikoinaan oli varsin kova rock´n rollin tykittäjä. Minulle hän ei mikään kovin suuri suosikki ole ollut mutta rautainen ammattilainen ilman muuta. Hän on kuulemma joskus sanonut että tekee musiikkia siksi koska se on niin helppoa ja hauskaa. "En voi ymmärtää miksi useammat ihmiset eivät tee sitä."
Ehkä Grace Slickistä vieläkin enemmän. Jefferson Aeroplanessahan soitteli kitaraa myöskin suomalaista sukujuurta oleva Jorma Kaukonen, joka sittemmin perusti yhtyeen Hot Tuna
Näistä naisista eniten pidän ehkä Flora Purimista, joka sittemmin ryhtyi tekemään paljon yhteistyötä Airto Moreiran kanssa
Vieraili Vierailija
Aihe: Musiikkilinkkejä To Syys 10, 2009 5:10 pm
Kiitos Urpo. Jos joku haluaa kuulla kaipauksesta ( tässä tapauksessa Sorrentoon) niin laitan kolme linkkiä. Oopperaa vierastavat henkilöt älköön vaivautuko. Itse asuin kyseisessä paikassa yhden talven ja kaipaus on loputon.
Siis sama kappale mutta eri esittäjät. Kuka teidän mielestä paras. Kertokaa, jos vaivaudutte kuuntelemaan.
Vieraili Vierailija
Aihe: Vs: Musiikkilinkkejä ja muuta keskustelua musiikista To Syys 10, 2009 5:20 pm
aliel kirjoitti:
Siis sama kappale mutta eri esittäjät. Kuka teidän mielestä paras. Kertokaa, jos vaivaudutte kuuntelemaan.
Tunnustan suoraan että en tunne oopperaa enkä siitä mitään ymmärräkään. Vilkaisin silti nuo läpi. Taidan ymmärtää oopperaa vieläkin heikommin kuin kuvittelin. En huomannut esittäjien välillä yhtikäs mitään eroa....
Vieraili Vierailija
Aihe: Musiikkia kansalle To Syys 10, 2009 5:24 pm
Voi että ihminen osaakin mokata. Tuli sama biisi kolmeen kertaan. Älkää nyt hermostuko. Täällä vain yks tosi torvelo.
Vieraili Vierailija
Aihe: Vs: Musiikkilinkkejä ja muuta keskustelua musiikista To Syys 10, 2009 5:59 pm
No niin aliel, tehtiin aika iso työ noiden linkkien kanssa mutta nyt se on kunnossa. Nyt näyttää siltä että Ramo sekoili tuossa alussa. Ei kerrota kellekään mikä duuni ja keskustelu tässä oli taustalla.
Sponsored content
Aihe: Vs: Musiikkilinkkejä ja muuta keskustelua musiikista