Viestien lukumäärä : 449 Join date : 30.05.2009 Paikkakunta : Åhus, Ruotti
Aihe: musiikki... Ke Marras 04, 2009 9:00 am
No onhan meitä muitakin sinun ikäluokkaasi joten muistellaan vaan nuoruutta.
Minun panokseni unelmoitiin
Urpo
Viestien lukumäärä : 3709 Join date : 29.05.2009
Aihe: Vs: Musiikkilinkkejä ja muuta keskustelua musiikista La Marras 07, 2009 5:46 pm
Tässä näyte erään kaikkien aikojen parhaimman suomenkielisen rock-lyyrikon tuotannosta:
Klassmormor
Aihe: musiikki... La Marras 07, 2009 6:37 pm
Lauantai-illan ratoksi
...tällaista se on nykyäänkin....
Tauno Taunola
Viestien lukumäärä : 1044 Join date : 29.05.2009 Paikkakunta : Norrköping Rootsi
Aihe: Vs: Musiikkilinkkejä ja muuta keskustelua musiikista La Marras 07, 2009 6:37 pm
Olen samaa mieltä tuosta Urpon linkittämästä Ismo Alangon biisistä, haluan vain vielä täydentää että LP-levyn kansikuva ei voi tästä parantua:
Sääli ettei myös taka- ja sisäkantta löydy googlesta, takakannessa on muistaakseni kumoon ajettu Lada ja halkopino, sisäkannessa noin 100-kiloinen karajalaismies (luulisin) kyläkaupassa, poseeraamassa turkissa ja karvalakissa keskikaljakoripinon edessä. Sen aidompaa suomikuvaa on vaikea tavoittaa...
Ei tehdä enää kunnon levykansia, CD-formaatti on siihen aivan liian vähäpätöinen.
Klassmormor
Aihe: musiikki... La Marras 07, 2009 6:46 pm
Tuo äskeinen linkittämäni kappale kuuluisi oikeastaan helmiin vai mitä Tauno? Pitäis aina kuunella ekas ennekuin liittää niitä tänne.
Muistellaanpa menneitä....
Tauno Taunola
Viestien lukumäärä : 1044 Join date : 29.05.2009 Paikkakunta : Norrköping Rootsi
Aihe: Vs: Musiikkilinkkejä ja muuta keskustelua musiikista La Marras 07, 2009 7:06 pm
Klassmormor kirjoitti:
Tuo äskeinen linkittämäni kappale kuuluisi oikeastaan helmiin vai mitä Tauno? Pitäis aina kuunella ekas ennekuin liittää niitä tänne.
Kyllä tuo rumpusoolo ilmiselvä helmi on! Ihan käy kateeksi kun en itse löytänyt... Päivän nauru, mutta hyväntahtoinen ja toivon että rumpalipoika jatkaa samaan tyyliin.
Alma
Viestien lukumäärä : 3272 Join date : 29.05.2009 Paikkakunta : Suomi
Aihe: Vs: Musiikkilinkkejä ja muuta keskustelua musiikista Ma Marras 09, 2009 6:19 pm
Agnesille:
Agnes
Viestien lukumäärä : 869 Join date : 29.05.2009 Ikä : 59 Paikkakunta : Tallinn
Aihe: Vs: Musiikkilinkkejä ja muuta keskustelua musiikista Ma Marras 09, 2009 6:38 pm
Voi kiitos Alma! Olen seda lugu mõned korrad kuulnud ja see paneb mind alati nutma, lihtsalt silmad lähevad niiskeks, nii paljutähenduslik on see laul... Sa oskad tabada mu "nõrka" kohta
Alma
Aihe: Vs: Musiikkilinkkejä ja muuta keskustelua musiikista Ma Marras 09, 2009 8:42 pm
Tulit mulle mieleen tänään juuri Jukka Kuoppamäestä. En "fanita" häntä itse, mutta hänellä on muutamia minuunkin vetoavia kauniita kappaleita. Kuoppamäki on tehnyt paljon kappaleita toisillekin artisteille.
Agnes
Aihe: Vs: Musiikkilinkkejä ja muuta keskustelua musiikista Ma Marras 09, 2009 9:22 pm
Klassmormor kirjoitti:
Kuulsin enne Alma loo ja nüüd alles trummisoolo, Klassmormor, se on tosi hyvä löytö, sain ne päivänaurut niin kuin teillä sanotaan, lisää vielä, kiitos
Alma
Aihe: Vs: Musiikkilinkkejä ja muuta keskustelua musiikista Pe Marras 13, 2009 11:59 am
Aihe: Vs: Musiikkilinkkejä ja muuta keskustelua musiikista Su Marras 15, 2009 4:43 pm
Tämä Wigwamin albumi julkaistiin jo 1970. Tuo bändi olisi kyllä kykyjensä puolesta voinut esiintyä maailman turuillakin, mutta tuohon aikaan suomen kevyt musiikki oli tuntematonta eikä sitä osattu myydä. Yhtyeen kokoonpano oli tuolloin: Jukka Gustavson - Vocals, Keyboards Jim Pembroke - Vocals, Pekka Pohjola - Bass, Ronnie Österberg - Drums
Agnes
Aihe: Vs: Musiikkilinkkejä ja muuta keskustelua musiikista Ma Marras 16, 2009 8:29 pm
Olen küll noor ja noorena end tunnen, aga vana hea vanamoeline muusika läheb mulle väga peale. Näiteks Frank Sinatra töötlus:
Selle võiks hoopis "helmeste" ketti panna.
Olivia
Viestien lukumäärä : 246 Join date : 02.11.2009
Aihe: Vs: Musiikkilinkkejä ja muuta keskustelua musiikista Ti Marras 17, 2009 12:06 am
Tänään televisio on hemmotellut hyvillä ohjelmilla. Dave Lindholmin keikka oli varsin nautittavaa kuunneltavaa.
Tästä tykkään erityisesti, jouset taustalla tuovat esitykseen herkkää syvyyttä:
Vanhemmista biiseistä "Joo- joo- joo, mä rakastan sua.." on jäänyt mieleen.
Sinatrasta puolestaan on ihanat muistot, toisesta samanlaisesta haaveilijasta kuin minäkin. Ei se tavallinen elämä mitään glamouria ole eikä tarvitse, mutta hyvä musiikki ja tanssi kirkastavat kummasti
Agnes
Aihe: Vs: Musiikkilinkkejä ja muuta keskustelua musiikista Pe Marras 20, 2009 8:06 pm
Dave Lindholm mulle täitsa meeldis!
Siin nüüd klipp eesti noore põlve muusikast, mis mulle ka peale läheb. Näiteks Shanon:
Urpo
Viestien lukumäärä : 3709 Join date : 29.05.2009
Aihe: Vs: Musiikkilinkkejä ja muuta keskustelua musiikista Su Marras 22, 2009 7:52 pm
vähän oopperaa tähän väliin
Agnes
Aihe: Vs: Musiikkilinkkejä ja muuta keskustelua musiikista Ti Marras 24, 2009 9:02 pm
Eesti otsib superstaari niminen ohjelma on Viron TV-ssa käynnissa ja yks favoriitidest on järjekordne Birgit, seekord Varjuni perenimega. Mulle ta ka meeldib ja loodan, et ta võidab.
Aihe: Vs: Musiikkilinkkejä ja muuta keskustelua musiikista Ti Marras 24, 2009 11:19 pm
Jatkaen edellistä teemaa, niin vaikeaa on juhlapyhien järjestäminen ainakin nykykoulussa. Tämmöisenkin adventtitilaisuuden tekemiseen on tietyt sääntönsä. Uskonnottomat ja muu-uskoiset pitää olla jossain muualla, etteivät vaan kuule sanaa Jeesus. Joulukirkko järjestetään johonkin kummalliseen aikaan samasta syystä. Itse muistan kouluajoilta, että kirkkoon mentiin juuri ennen joulujuhlia. Nyt mennään, kun muille uskontokunnille sopii. Enkeli taivaan lausui näin ei enää kaiu koulujen joulujuhlissa. Siellä taas puhutaan Jeesuksesta ja enkeleistä. Eikä paljon mitään muutakaan saa joulujuhlassa puhua - ainakaan jouluun liittyvää. Pidettiin oikein opettajainkokous missä poistettiin "vaaralliset" sanat Uskonnottomuus ja muut uskonnot ovat ihan asiallisia, mutta suomalaista perinnettä ei sovi tuoda esille. Ja niin sanoi... joku
Vieraili Vierailija
Aihe: Vs: Musiikkilinkkejä ja muuta keskustelua musiikista Ke Marras 25, 2009 12:41 pm
aliel kirjoitti:
Enkeli taivaan lausui näin ei enää kaiu koulujen joulujuhlissa. Siellä taas puhutaan Jeesuksesta ja enkeleistä. Eikä paljon mitään muutakaan saa joulujuhlassa puhua - ainakaan jouluun liittyvää. Pidettiin oikein opettajainkokous missä poistettiin "vaaralliset" sanat Uskonnottomuus ja muut uskonnot ovat ihan asiallisia, mutta suomalaista perinnettä ei sovi tuoda esille. Ja niin sanoi... joku
Voi vain ihmetellä miksi me suomalaiset olemme tällaista nöyristelevää nössökansaa. Läpi historiamme olemme yrittäneet pitää pään pensaassa ja olla ettei meitä vain huomattaisi. Aina on kumarrettu jotain isompaa auktoriteettia. Joskus se oli Ruotsin kuningas myöhemmin Venäjän tsaari. Sitten kummarreltiin Saksan suuntaan jonka jälkeen oli vuorossa bolshevikit ja Neuvostoliitto. Nykyisin se on Euroopan Unioni ja jopa nämä maahamme muualta muuttaneet eri kulttuurien edustajat.
Pidämmekö me suomalaiset todellakin omaa suomalaista kulttuuriamme niin vähäpätöisenä ja mitättömänä että suostumme vetämään sen piiloon maton alle? Vain siitä syystä ettei kukaan vain vahingossakaan loukkaantuisi.
Perkele minä olen sitä mieltä että eikun vain Jesse reilusti takaisin suomen koulujen joulujuhliin. Saman tien pitäisi palauttaa myös tiernapojat näytelmä yms. Lopetetaan kerralla tämä kyyristely ja oman kulttuurin häpeäminen. Omassa maassamme vieläpä, herranen aika nähköön! Aletaan lopultakin seisoa omilla jaloillamme ja pitämään päämme pystyssä. Muiden kulttuurien edustajien ei ole pakko osallistua jos tuntuu vastenmieliseltä. Suomihan on vapaa maa. Mikään ei estä pitämästä omia joulujuhliaan omalla tyylillä. Mikä se sitten sattuu olemaankaan. Tai olla pitämättä.
Olivia
Viestien lukumäärä : 246 Join date : 02.11.2009
Aihe: Vs: Musiikkilinkkejä ja muuta keskustelua musiikista Ke Marras 25, 2009 3:08 pm
Tämä on niin kaunis!!
Muutenkin Loiri on ihan uskomaton tulkitsija. Aivan kuin hänen tulkintansa vain paranisi vuosi vuodelta. Vuodet eivät ole kohdelleet hänen ulkonäköään kovin hellällä kädellä, mutta ehkäpä juuri siksi huomio hänen vähäeleisissä esityksissään kiinnittyykin niin helposti juuri olennaiseen-eli musiikkiin.
Tuo koulujen joulujuhla-asia on tosiaan otettu ihan liian vakavasti. Minusta juhlaa ei tarvitsisi ajatellakaan uskonnollisesta näkökannasta katsottuna minkäänlaisena virallisena julkisena kannanottona. Se liittyy meidän kristilliseen perinteeseemme ja lapsille on hyvä tuntea oma kulttuuriperintönsä. Tuo riiittää syyksi joulujuhlaan. Jokainen muodostaa uskonasioista oman mielipiteensä, oli sitten joulunäytelmä tai ei. Nykyajan lapset ja nuoret eivät ole enää näissä asioissa kovin määrättävissä, he haluavat itse valita omat uskomuksensa. Mutta jokainen (tai ainakin joka toinen) lapsi todennäköisesti luistaisi joulujuhlasta vain silkkaa laiskuuttaan, jotta pääsisi nopsemmin kotiin joululomalle. Kyllä Hoosiannat ovat jouluna ihan paikallaan, ja ne joiden uskonnonvapauttta se mukamas loukkaa, olkoon osallistumatta. Pöh!
Agnes
Aihe: Vs: Musiikkilinkkejä ja muuta keskustelua musiikista Ke Marras 25, 2009 10:23 pm
Kas meil on juba Jõulud? Jah, esimene advent on pühapäeval, aga jõululaule on natuke vara laulda või õigemini see on minu arvamus, aga ma ei taha ühtki jõululaulu enne jõule kuulata, isegi mitte hoosiannat või mida iganes. Ei tea, kas mõjub pime ja hall sügisilm stressavalt, aga jõulud on minu jaoks nii kaugel veel ja ehk parem ongi. Mitä koskee traditioihiin, niin se on jokaisen maan jokaisen kansalaisen oman tekemä, miten joku hyväksyy tai ei hyväksyy ne maan tavat. Esimerkiksi vaikka sana "neekeri" luetaan rassistiseksi ja ei saa käyttää julkissa, ei virolaiset välitä siitä, sana "neeger" on mustaihoisen ihmistä kuvitteleva sana viroksi ja sillä ei ole mitään rassistista tarkoitusta. Ajatelkoon ne ulkomaalaiset mitä ajattelevat, hällä välia. Sama koskee tapoja, venäläisilla on omat kirkot ja omat pyhät, muslimilla omat, juutalaisille myös omat koulut ja pyhäpaikat, antakaa heidän rauhassa olla ja me elämme jokainen omaa elämää omissa uskonnoissa ja tavoissa, niin on Virossa tavaksi ja niin se jää! Aamen! Anteeks, jos ketään loukkasin! P.S. tämä ei ole nyt oikea ketju, mitäs jos siirrettään se sinne uskontoihin ja filosofian ketjuun?
Vieraili Vierailija
Aihe: Vs: Musiikkilinkkejä ja muuta keskustelua musiikista To Marras 26, 2009 9:32 pm
Palataan vielä sieltä joulusta takaisin - ja kauas. Karl Madis on tehnyt joitain haikean ihania biisejä. Tässä yksi minun lemmik. Joskus tuntuu tuolta, mutta aina vaan harvemmin nykyään.