Aloitan uuden keskustelun autoista.
Pojalleni sattui tosi inhottava juttu alkuviikosta.
Hänen autostaan oli mennyt iskunvaimentaja ja hän lattoi sen kuntoon mutta miten sitten kävikäänn....
Seuraavana aamuna poliisi soitti kl 5 ja sanoi että hänen autossaan nukkuu joku tyyppi.
Hän lähti autotalliin ja siellä olikin narkkari nukkumassa ja oli tehnyt tuhojaan. Oven lukko säretty, naarmuja
ovessa, virtalukko täysin hajalla ja auto romua täynnä. No kaveri jäi "rysänpäältä" kiinni.
Tyyppi oli murtautunut moneen autoon ja pakannut romut pojan autoon, mutta kun siinä on sellainen
virtasysteemi ettei sitä varaskopplata niin kiukuissaan on typpi sitten särkenyt paikkoja ja väsähtänyt.
Poikani soitti vakuutusyhtiöön. Virkailija kysyi onko sieltä hävinnyt tavaraa, niin poikani vastasi ettei oikein
tiedä kun siellä on enemmän kuin silloin kun hän jätti sen talliin.
Auto hinattiin sitten korjaamolle, mutta siellä eivät taida tehdä sille mitään on niin pahasti hajotettu joten
nyt on perhe sitten lomalla ilman autoa. Saivat vuokra-auton kolmeksi päiväksi mutta kohta on vietävä pois
ja minä lähden lasten vahdiksi.
Oli hyvä että poliisit soittivat hänelle ettei tarvinnut lähteä kauaksi korjaamolle kuten minulle kävi.....
Minulla oli siihen aikaan Volvo Amazon jota yritettiin varastaa monta kertaa ja sitten se kerran onnistui.
Se oli avotalissa minne pääsi kuka vain. Poliisi soitti minulle, että se oli toisella puolella kaupunkia
Mölndalissa Volvon korjaamolla. Se oli hinattu sinne. Se mikä oli hölmöä, niin se löytyi parinsadan metrin päästä
siitä missä asuin. Ei olleet poliisit silloin fiksuja. No lähdin sitten tutkimaan mitä siinä oli tehty. Siihen aikaan oli
autoissa vielä nnin sanottu tuuletusikkuna, se oli rikki ja virtalukkokin oli hyvin yksikertainen joten sekin oli helppo vaihtaa. En enää muista menikö se oman riskin piikkiin vai maksoinko itse.
Nykyään on tosi hyvin varustettuja autoja rattilukkoja ja irrallisia ratin lukitsijoita. Ei ole tuosta meidän tallista
hävinnyt mitään moneen vuoteen.