Periferia
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Periferia

Kansainvälinen foorumi/ Rahvusvaheline foorum/ Internationellt forum

PääsivuPääsivu  GalleriaGalleria  Latest imagesLatest images  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

Nettiostokset

Siirry alas 
4 posters
KirjoittajaViesti
Sadeca

Sadeca

Viestien lukumäärä : 2488

Nettiostokset Empty
ViestiAihe: Nettiostokset   Nettiostokset EmptyKe Heinä 29, 2009 7:43 pm

Minua on aina kiukuttanut nämä mainoslehtiset missä on houkuttelevan hintaista elektroniikkaa. Vaikka olisit lähes ensimmäisten joukossa kaupassa niin; "se on päässyt loppumaan mutta tässä olisi 1000 kr (110 ekua) kallimmalla tämä mikä on vieläkin parempi." Olenhan jo netillä tavaraa tutkittuani todennut että juuri se halvempi riittäisi meidän tarpeisiin....

Niinpä olemme siirtyneet aikalailla nettiostoksiin. Ei tuhlaudu aikaa eikä bensaa kaupoissa juoksemiseen ja valheiden kuunteluun. Että onkos siitä sitten hyvät kokemukset? Vielä mitä, toisinaan se on lähetettävä korjattavaksi kun ei toimi. Niin kävi skannerille pari vuotta sitten ja niin käy uudelle läppärillemmekin joka on HPn supportin kanssa käydyn kirjeenvaihdon jälkeen nyt lähetettävä 4-5 viikon "matkalle." Jos olisi ainut koneemme niin ottaisi päähän melkoisesti, mutta kun tämä kiinteäkin on niin ei kovin suurta surua tule.
Se ei ole mikään halpa kone jos ei toki mikään lyxkonekaan joten odotimme sen toimivan moitteetta. Vikana siinä on starttivaikeudet. No he lähettävät fraktisetelin ja pakkauksen joten lähes vähemmällä pääsee siinäkin kun ei tarvitse lähteä kuskaamaan sitä liikkeeseen vaan voi viedä kylämme postipisteeseen.

Siltikin minua ihmetyttää miten uusi skanneri voi olla niin viallinen että korjaamisen sijaan firma lähettää täysin uuden ja uutta laatuläppäriä ei saa käyntiin kuin itkun ja hammastenkiristysten kanssa. Tämä liikkeestä ostettu kiinteä tietokonekin on sellainen minkä saimme kun se ensimmäinen oli ja pysyi mustana, ei puhettakaan että olisi lähtenyt käyntiin. Että eiköhän sitä enää mitään vehkeitä testata tehtaalla lainkaan.
Hiiri minkä tilasimme läppärin mukaan oli täysin kelvoton mutta kun se maksoi vain 100 kruunua niin ei sitä jaksanut alkaa riitelemään ja lähettelemään sitä minnekään, vaikka oikeastaan olisi pitänyt.

Onhan sieltä netiltä tullut ostettua virheetöntä ja hyvää tavaraakin ja usein siinä säästää sekä aikaa että rahaa kun ostaa netiltä.
Millaiset on muiden kokemukset nettikaupoista?
Takaisin alkuun Siirry alas
Klassmormor

Klassmormor

Viestien lukumäärä : 449

Nettiostokset Empty
ViestiAihe: Nettiostokset   Nettiostokset EmptyLa Elo 01, 2009 8:34 am

Mitään isompaa en ole netiltä ostanut, mutta tarkistan hintoja sieltä jos jotain pitää hankkia.
Viimeinen ostos oli scanneri ja se toimii kyllä ihan moitteettomasti. Aloitin sukututkimuksen johon
tarvin scannerin että saa vanhat kuvat sinne. Tarkistin sen hinnan netiltä ja hain Sibalta oli muuten
viimeinen kappale joten mulla oli tuuria, muuten olis pitänyt mennä muualle.
Kun menen kauppaan niin en kuuntele myyjien jaarituksia, jos tavaraa ei ole siellä niin menen muualle.

Viime viikolla tilasin käyntikortteja, joita en ole vielä saanut, mutta väripatruunat hain eilen postista.

Laughing
Sadeca

Sadeca

Nettiostokset Empty
ViestiAihe: Vs: Nettiostokset   Nettiostokset EmptyKe Elo 19, 2009 6:42 pm

Läppärimme kävi mutkan korjauksessa eikä se viikkoa kauempaa kestänytkään ja mitäs nämä "huoltomiehet" sitten tekivät. Joo, ajoivat koneen systeemin palautuksen läpi ja kertoivat että hyvin toimii. Se pirullinen siinä hommassa oli se ettei starttivaikeudet olleet mihinkään hävinneet. Oululainen oli jo sitäpaitsi tehnyt saman homman ja monta muuta ohjelmaa käytyään kirjeenvaihtoa HPn supportin kanssa viikon verran ennen sitä.

Tänään on sitten taas keskusteltu yli puoli päivää näiden experttien kanssa ja ajettu ohjelmia läpi. "Expertit" ovat keskenäänkin lyöneet älykkäitä päitään yhteen sinä aikana kun oululainen on odotellut puhelimessa. Aina kun he palasivat ehdotuksineen mitä keinoa vielä pitäisi kokeilla, pystyi oululainen kertomaan että se oli jo hänen omasta toimestaan tehty. Lopultakin joku siellä oli samaa mieltä oululaisen kanssa siitä että operatiivisysteemissä sen vian on oltava ja lupasi lähettää taas fraktisetelin ja lähetyslaatikon. Uusi "lääkärikierros" on siis koneella tiedossa. Tällä kertaa sinne lähetyslaatikkoon tulee kyllä mukaan seikkaperäinen selostus siitä mitä tosiaan on jo tehty.... sanelijana oululainen ja sihteerinä Sadeca omien pienten lisäysten kera .

Se jännä homma tuolla supportin puolella on se että ei millään pääse sen juttusille jonka kanssa edellisen kerran puhui vaan saa aina uuden ja jokaiselle kertoa erikseen mitä viimeksi pyydettiin tekemään ja kun se ei auttanut niin tässä taas soitetaan kuten kehoitettiin. Onneksi oululaisella on tuota sietokykyä, minulla olisi jo vene kaatunut aikaa sitten. Laughing Eipä silti, en kyllä olisi niistä pyydetyistä toimenpiteistä selvinnytkään. Sääli siis kaikkia tietokonetoheloita jotka ostavat viallisen koneen netiltä.

Eilen tuli taas tilattua netiltä, kirjatavaraa tällä kertaa.
Klassmormor

Klassmormor

Nettiostokset Empty
ViestiAihe: talous...   Nettiostokset EmptyKe Elo 19, 2009 7:04 pm

No onpa Sadecalla huono tuuri. Ei ne aparaatit aina ole kunnollisia kaupasta ostettunakaan.
Minulla on jo neljäs video menossa. Onneksi olen aina saanut uuden tilalle, ei ole jäänyt korjattavaksi.

Toi supportti toiminta on aika kummallista, vaikuttaa että sinne otetaan ihan minkälaisia tolloja vaan.
Samaa hommaa on Comhemillakin (meidän laajakaista-puhelin ja TV yhtiö) jos sinne soittaa jostain viasta niin
sieltä vaan lähetetään uusia johtoja ja antennijohtoja joilla ei tee yhtään mitään.
Supporterit eivät osaa neuvoa kuin että ota irti virtajohto anna olla pari minuuttia, laita takaisin j.n.e
usein he pitävät meitä asiakkaita ihan tyhminä.
Olen mejlannut heille monta kertaa mutta vastauksia saa odottaa joskus jopa viikkoja.

Sadeca vaatikaa heiltä uusi kone kun kerran on niin paljon vikoja.

confused
Sadeca

Sadeca

Nettiostokset Empty
ViestiAihe: Vs: Nettiostokset   Nettiostokset EmptyKe Elo 19, 2009 7:33 pm

Hih Klassmormor, mutta kun oululainen nimenomaan haluaa tämän koneen takaisin sellaisena että startti toimii moitteettomasti Laughing . Taitaa pelätä että seuraavassa olisi joku toinen vika ja tykkää että kone muuten toimii niin mainiosti. Joo on sitä kuultu com.hemistäkin juttuja. Miksihän kaikki on niin takkuisen takana tässä nykymaailmassa? Ei vain nuo tekniset jutut vaan aasta ööhön kaikki yhteiskunnan eri toimintoja myöten Crying or Very sad .

Kaipa olet tilannut hyvää korvessakävelysäätä jonnekin ensiviikon puoliväliin mormor?
Klassmormor

Klassmormor

Nettiostokset Empty
ViestiAihe: talous...   Nettiostokset EmptyKe Elo 19, 2009 9:39 pm

No olen kyllä lähettänyt pyyntöjä tonne pilvien päälle että pysyvät muualla niinä päivinä.
Tietenkin juuri nyt kun huomenna ja perjantaina on aurinkoa niin mun pitää istua sisällä,
menen nimittäin "statistiksi" konserttitalolle, uuden elokuvan filmaukseen.
Ei kai siitä saa muuta korvausta kuin ruoan ja kuulee hyvää musaa.

bounce
Sadeca

Sadeca

Nettiostokset Empty
ViestiAihe: Vs: Nettiostokset   Nettiostokset EmptySu Syys 27, 2009 12:17 pm

Eikä tuo kannettava sen kummemmaksi muuttunut toisen kierroksen tehtyäänkään. Tällä kertaa kirjoitimme seikkaperäisesti mitä kaikkia toimenpiteitä oululainen on yrittänyt. Se on HPn kone ja sieltä tuli aiemmin galluppikysely missä sai vastata kuinka tyytyväinen oli ollut koneen huoltoon. Saivat skaalassa 0-10 kaksi pistettä minulta siitä edestakaisen kuljetuksen nopeudesta. Sitten kerroin omin sanoin kokemuksistamme. Tämän toisen kierroksen jälkeen sieltä HPn mies oli soittanut omintakeisesti ja kysynyt miten tyytyväisiä nyt olemme.

Oululaisen kerrottua miten edes kirjallisesti esitettyä toivomusta ei ollut noudatettu sen vian toteamiseksi ja kaikki mitä oli sen suhteen jo yrittänyt experttien ohjeiden myötä tehdä totesi HPn mies että kysymyksessä on oltava koneen fyysinen vika minkä oli sanonut olevan vaikeaa löytää. Saas nähdä, taas on laatikko tulossa koneen lähettämistä varten.
Koneessa on starttivika. Jos se on seisonut sammutettuna kolmisen tuntia niin se ei starttaa kunnolla vaan starttiohjelma pysähtyy kesken kaiken ja jää siihen jumiin. Näin se on ollut ensimmäisestä starttauksesta asti.

Noissa korjaustoimenpiteissä mitä ilmeisimmin kone startataan jollain muulla tavalla (ehkä kytketään suoraan johonkin vehkeeseen) ja starttaa silloin kunnolla joten tuota vikaa ei löydetä. Oululainen oli nimittäin viime korjauskierroksen jälkeen lokikirjasta todennut että kukaan ei ollut käynyt koneella koko vian etsimisen aikana vaikka olimme kertoneet miten se vika on löydettävissä. Oppia ikä kaikki, ainakin näyttää siltä että HP ehdottomasti haluaa että meistä ei tulisi tyytymättömiä asiakkaita jotka alkavat experttisivuilla morkkaamaan huonoa asiakaspalvelua. Sellaista mainosta ei toki haluta. Ongelmana on että nämä soittajat ymmärtävät asian mutta se ei näytä sinne itse huoltopaikalle menevän perille edes selkeällä ruotsinkielellä kirjallisesti selostettuna.
Vieraili
Vierailija

Nettiostokset Empty
ViestiAihe: Vs: Nettiostokset   Nettiostokset EmptySu Syys 27, 2009 12:26 pm

Nuo tietokoneiden huollot ovat joskus mielenkiintoisia. Itsekin olen jonkin verran asioinut HP:n huollon kanssa. Omistin aikoinaan HP:n kannettavan tietokoneen josta hajosi emolevy kerran vuodessa. Koneella oli kahden vuoden takuu joten takuu aikana se vaihdettiin kaksi kertaa. Seuraavana vuonna se hajosi taas, piippailu vain kuului kun koneen yritti käynnistää. Hintaa tuolla emolevyllä on niin paljon että se kone menikin kolmannen tapauksen jälkeen kierrätykseen ja ostin uuden. Uusi on Acerin jokin halpismalli. Tätä mallia on nettipalstoilla nörtit kovasti haukkuneet mutta minulla se on toiminut toistaiseksi ilman murheita.

Tuossa HP:n huollossa minua närästi hitaus. Joka kerta täytyi kone laittaa postissa Espooseen saakka. Tietäähän tuon miten siellä aikaa venähtää kun huoltavat kaiketi kaikki Suomen HP kannettavat samassa paikassa. Sitten ne vielä kadottivat hyvän alkuperäisen pakkauslaatikon jossa oli niin kätevä se kone lähettää. Takaisin palasi jossain muodottomassa pahvivirityksessä. Heitin sen pakkauksen saman tien roskiin ja käytin jatkossa postin omia paketteja.
Sadeca

Sadeca

Nettiostokset Empty
ViestiAihe: Vs: Nettiostokset   Nettiostokset EmptySu Syys 27, 2009 1:23 pm

Mielenkiintoista Ramo. Nämä lähettävät täällä aina uuden laatikon fraktiseteleineen vaikka oikeastaan tarvitsisimme vain sen setelin koska niitä hyviä lähetyslaatikoita on jo kaksi navetalla ennestään. Kun niihin pakkaa sen koneen ohjeen mukaan niin se kone ei taatusti liikahda milliäkään normaalissa postin käsittelyssä.

Yksi ainoa huoltopaikka lienee täälläkin mutta kummallakin kerralla kone on tullut jo viikon sisällä takaisin. Saisivat pitää kaksikin viikkoa mielellään kun löytäisivät sen vian Laughing .
Koska tämä kiinteä koneemme on HP ja toiminut moitteettomasti vuosikausia niin hairahduimme ostamaan tuon kannettavankin samaa merkkiä. Tosin olimme lukeneet kritiikkiä niistäkin mutta luotimme tuuriimme. Maksoi euroissa noin 850 erikoistarjouksessa nettifirmalla joten ei halpa eikä kallis. Nuo expertit palstoilla kyllä väittävät että vasta 1200 - 1800 euron koneilta voi alkaa laatua odottamaan, mutta minusta sellaiset hinnat ovat normaalikäyttäjille ihan liikaa kun ei niitä kaikkia hienouksia tarvitse.

Ihmiset ostavat niinkin halvalla kuin 450 euroa aivan toimivia hyviä läppäreitä. Merkillistä mielestäni tuo että juuri emolevy meni niin usein. Sehän kertoo siitä että se oli jotenkin huonoa laatua ja aina vain samanlainen laitettiin korjauksessa. Itseasiassa luulen että juuri tietokonenörtit ovat väkeä joiden kesken sana kulkee ja keskustelevat paljon keskenään, eikä näillä eri merkeillä ole varaa saada sitä huonon koneen mainetta. Emme ole vaatineet mitään uutta konetta tuon sijasta vielä koska se muuten toimii nopeasti ja hyvin, mutta ehkä sekin tulee ajankohtaiseksi jos tätä menoa jatkuu.
Klassmormor

Klassmormor

Nettiostokset Empty
ViestiAihe: Nettiostokset   Nettiostokset EmptySu Syys 27, 2009 3:18 pm

Tänään sain mainoslehtisiä vaikka on postilaatikossa lappu ettei mainoksia, mutta kun nää tollot ei osaa lukea.
Tai johtuneeko siitä että mulla on kaksi laatikkoa ja se oikea vastapäisellä seinällä joten tyyppi oli
yrittänyt kai työtää siihen toiseen ja kun ei mennyt niin oli laittanut mainosnipun oven alta. Mulla kun on
näet yksi väliovi tossa käytävällä. Edelliset asukkaat ovat laittaneet uuden laatikon kai siksi että sinne meni vettä
sateella.

No sitten niihin mainoksiin siellä myytiin jo lämppäriä alle kolmentonnin siis n. 300 E joten ei ole enää hinnalla
pilattu. Kalliimmat olivat sellaista 600-700 E.

En vielä toistaiseksi tarvi lämppäriä mutta sitten kun hinta on tonnin niin voin hankkia.
Packard Bellin koneet ovat aivan luotettavia. Mulla on HP kirjoittaja ollut jo 9 vuotta ja toimii moitteettomasti
myös valokuvissa.

Ohjelmista voin mainita että Windows Vista on saanut paljon moitteita. Minulla on Windows XP Home, hyvä ohjelma.
Sadeca

Sadeca

Nettiostokset Empty
ViestiAihe: Vs: Nettiostokset   Nettiostokset EmptySu Syys 27, 2009 3:36 pm

Niin Windows Vista tuossa läppärissä meillä on ja onhan siinä omat puolensa oululaisen mielestäkin. Tässä on alkuperäisenä se XP Home myös, mutta oululainen otti tähän Windows 7 vielä lisäksi. Saa siis valita kumpaa haluaa milloinkin käyttää jo kirjautuessaan koneelle. Minä haluan aina tänne XPn puolelle koska kaikki suosikkini ovat täällä ja oululainen menee aina sinne seiskalle koska pitää sitä niin hyvänä ohjelmana mahdollisuuksineen. Minulle riittää tämä, kun en niiden toisten päälle juuri mitään ymmärräkään. Laughing
Sadeca

Sadeca

Nettiostokset Empty
ViestiAihe: Vs: Nettiostokset   Nettiostokset EmptyPe Loka 09, 2009 8:43 pm

No hah hahhaa, nyt tässä koneessa on sitten Linuksen Ubundu vaihteeksi, ollut jo viikon verran. Minun on haettava xp-operaattorini oululaisen ohjeella. Sanokaahan te muut jos tiedätte että miten on mahdollista että yli viiskymppisestä äijän käppyrästä tulee tuollainen tietokoneohjelmistoista kiinnostunut yksilö vaikkei kolme vuotta sitten tiennyt tuon taivaallista mistään?

Tänään hain taas HP läppärin huollosta. Tuuletin oli vaihdettu ja muuten ei muka mitään vikaa. Oululaiselle ilmoitin että minun mittani on jo täysi, että nyt saa kone olla kuin on, minä en jaksa enää. Jos olisin eläkeläinen niin kyllä jaksaisin. Oululainen hymyili, joo, niin tuo ketale teki. Ymmärtäväisesti? Ei, vaan sanoinkin ilmaisi ettei hän oikeastaan muuta haluakaan kuin sen kanssasyyllisyyteni koko epelin tilaukseen à 850 euroa. No mitäpäs tässä jäljelle jäisi muuta kuin nyökytellä ja myöntää että hän on se joka näiden koneiden päälle jotain ymmärtääkin. Oululaista kiinnostaa itse kone ja sen mahdollisuudet, oman älykkyytensä haasteet, foorumit jotka keskustelevat näistä datajutuista ja sitten vielä Sadecakin, kumma kyllä.

En kyllä suoraan sanottuna tiedä miten olen tämän oululaiseni ansainnut. Älyttömän herkkä kaveri jolla jalat on kuitenkin topakasti maassa. Mysteeriot elävät!
Alma

Alma

Viestien lukumäärä : 3272

Nettiostokset Empty
ViestiAihe: Vs: Nettiostokset   Nettiostokset EmptyPe Loka 09, 2009 9:12 pm

Et sinä varmaan ole ilman ansioita tuota aarretta saanut Very Happy
Klassmormor

Klassmormor

Nettiostokset Empty
ViestiAihe: Nettiostokset   Nettiostokset EmptyLa Loka 10, 2009 8:35 am

Niin Sadeca nää koneet on sellasia olioita että salaa ottavat aivot haltuunsa jos ei pidä
varaansa. Niin se on täytynyt käydä myös sinun armaallesi ja jos on vähänkin tekniikasta
kiinnostunut. Minä olen aina ollut kiinostunut kaikenlaisista aparaateista olenpa korjaillut
omaa autoanikin silloin kun se vielä oli olemassa. Nyt kun ei omaa enää ole niin olen
katsomassa kun poikani hommaa auton kanssa.

bounce
Sadeca

Sadeca

Nettiostokset Empty
ViestiAihe: Vs: Nettiostokset   Nettiostokset EmptyLa Loka 10, 2009 11:17 am

Sinä Klassmormor oletkin todella näppärä myös tietokoneiden kanssa ja lisää kurssia käyt. Volvojen päälle minäkin jotain ymmärsin. Ainakin takaluukkujen lukkojen päälle, heh heh. Niissä meni aina ne lukot ja useissa Volvoissani vahdin aina ettei kukaan muu kuin minä sen enempää avaa kuin suljekaan takaluukkuja koska silloin jouduin aina lukonkorjaushommiin.

Nuorempi sisareni oli lapsena erikoistunut vanhojen herätyskellojen korjauksiin. Haki vanhoja vuosikausia käymättömänä luhdissa lojuneita herätyskelloja ja sai ne alle kymmenvuotiaana käymään taas kun niitä vähän rassaili.

Voi hyvinkin olla että minäkin joskus kiinnostun näistä tietokoneen hienouksista mutta nyt olen oikein tyytyväinen siihen että voin alkaa raskaasti huokailemaan ja ärräpäitä päästelemään koneen vieressä ja vips, kuin tyhjästä ilmaantuu oululainen ohjailemaan minua rauhallisemmille vesille Very Happy .
Voin joskus innostua jonkun tylsän ongelman ratkaisemiseen pariksi tunniksi mutta sitten kyllä lentää jo kansi päälle kattilaan. Ei muuta kuin piiloon vaan ja unohdetuksi koko juttu. Olen aina ihaillut detaljien kimpussa uurastavia ihmisiä, mutta itselleni riittää että heitä on ulottuvillani. Ihmiset tulevat kyllä iloisiksikin kun voivat loistaa tiedoillaan joten en näe mitään syytä olla sitä heille suomatta Laughing .
Sadeca

Sadeca

Nettiostokset Empty
ViestiAihe: Vs: Nettiostokset   Nettiostokset EmptyLa Loka 10, 2009 2:29 pm

Oululainen on nyt siirtämässä läppärimme operaattorisysteemin Windows Vistasta Linuksen Ubuntiin. Hän ei vain pidä tuosta Vistasta ja sanoimme että enää emme lähetä konetta minnekään ja haistatamme pitkät jopa takuuajalle. Oululainen aikoi HP;n miehen tulevaan puhelinkyselyyn kertoa että oli viimeinen HP;n kone mikä ostetaan koska heidän "huollossaan" ei näytä tapahtuvan mitään. Pidetään se starttivaikeus sitten omissa nahoissamme koska toisella yrittämällä se starttaa kuitenkin. Vaikeuksia kuulostaa olevan kielen vaihtamisessa englannista ruotsinkieleen kun on Ubuntista kyse. No, kyllähän tänne mahtuu oululaisenkin ärräpäät huusholliin omieni lisäksi.
Klassmormor

Klassmormor

Nettiostokset Empty
ViestiAihe: Nettiostokset   Nettiostokset EmptyLa Loka 10, 2009 5:03 pm

No niin Sadeca en kylläkään itse käy enää kurssia vaan olen opettamassa eläkeläisille alkeita.

On kumma jos Linusta ei saa ruotsiksi kun on kerran suomalainen kaveri ohjelman alunperin tehnyt.
Jos en väärin muista niin asui täällä Ruotsissa, vai tietääkö joku muu tarkemmin?

Question
Urpo

Urpo

Viestien lukumäärä : 3709

Nettiostokset Empty
ViestiAihe: Vs: Nettiostokset   Nettiostokset EmptyTi Loka 20, 2009 12:07 pm

Linus Torvalds on suomenruotsalainen tietokonenero, joka on opettanut tietokonealaa Helsingin yliopistossa ja käynyt luennoimassa muuallakin. Luultavasti myös Tukholman Yliopistossa, koska se on myöntänyt Linukselle kunniatohtorin arvon. Minusta hän muutti Suomesta Yhdysvaltoihin suoraan ja on luonut siellä oman Linux-imperiuminsa. Windowsin kanssa kilpaileva käyttöjärjestelmä on Linuxin Ubuntu, jota asiantuntijat yleensä väittävät paremmaksi.

Kyllä tuota Ubuntua löytyy aivan varmasti ruotsiksikin, vaikkei itse järjestelmän kehittäjä olisikaan asunut Ruotsissa. Tilaa vain rohkeasti Ubuntu nettiostoksena tai käy hankkimassa alan liikkeestä Göteborgissa Klassmormor. Käyttöohjeet ovat takuulla ruotsiksikin.
Klassmormor

Klassmormor

Nettiostokset Empty
ViestiAihe: Nettiostokset   Nettiostokset EmptyKe Loka 21, 2009 11:32 am

Löytyihän se Linux Ubuntu netiltä ruotsiks.
Latasin ja senjälkeen piti polttaa levylle. Siellä on kuitenkin ohjeissa
varoitus että pitää varoa entistä operatiivi systeemiä mikä jo on koneessa
joten en ole vielä ladannut sitä koneeseen.

No joskus kai sitten voin kokeilla kun ei ole mitään tärkeämpää.

cheers
Sponsored content

Nettiostokset Empty
ViestiAihe: Vs: Nettiostokset   Nettiostokset Empty

Nettiostokset
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Periferia :: Asialinja/Asjalik vestlus/Saklig konversation :: Ihminen ja yhteiskunta/Inimene ja ühiskond/Människan och samhället-
Siirry: