Periferia
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Periferia

Kansainvälinen foorumi/ Rahvusvaheline foorum/ Internationellt forum
 
PääsivuPääsivu  GalleriaGalleria  Latest imagesLatest images  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

 

 Juomakeskustelu

Siirry alas 
+5
mirjamarja
Sadeca
Agnes
Alma
Tauno Taunola
9 posters
Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3
KirjoittajaViesti
Alma

Alma


Viestien lukumäärä : 3272
Join date : 29.05.2009
Paikkakunta : Suomi

Juomakeskustelu - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Juomakeskustelu   Juomakeskustelu - Sivu 3 EmptySu Elo 26, 2012 8:07 pm

Minä en voi opettaa lapsille kohtuullistakaan alkoholin käyttöä, kun en sitä itsekään käytä. Alkoholista tietävät kyllä, ja saattavat joskus sitä kokeillakin. Itse olin 12- tai 13- vuotiaana ensimmäisen kerran kännissä isosiskon houkuttelemana, kun hän ryypiskeli itseään vanhemman kaverin kanssa.

Enkä ole koskaan ymmärtänyt miksi ruokien makua pitäisi "sotkea" alkoholilla. Kokeillut olen olutta ja viinejä, mutta minusta ne turruttavat makuaistia. Voi olla, että olen moukka jonkun mielestä, mutta edelleen ruoan paras seuralainen on mielestäni raikas vesi. Johonkin ruokaan sopii piimä, tai maito, ja pitsaa haluan aina cokiksella.

Harva aikuinenkaan osaa käyttää kohtuudella, ja minusta onkin pelkästään säälittävää, kun jälkipyykkiä sitten setvitään tanssi-iltojen, pikkujoulujen, firman koulutuspäivien jne. jälkeen.
Takaisin alkuun Siirry alas
Sadeca

Sadeca


Viestien lukumäärä : 2488
Join date : 29.05.2009
Paikkakunta : Ruotsi

Juomakeskustelu - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Juomakeskustelu   Juomakeskustelu - Sivu 3 EmptySu Elo 26, 2012 9:27 pm

Tuosta en tiennytkään että Suomessa 18 vuotias nuori saa ostaa noita miedompia juomia Alkosta. Täällä ei myydä mitään alle 20-vuotiaalle viinakaupasta. Luulin että raja oli 21 vuotta, mutta systembolagetin sivulla sanotaan että 20.
Ei ole minulla oikein käsitystä että mikä on parempi noista. Jos langarin kautta ostavat niin voi olla että ostavat vielä vahvempia juomia ja niitä langareita kyllä riittää. Toisaalta kun ne miedommat ovat heille luvallisia ostaa, niin vaikeaa siihen on sitten enää vanhempien puuttuakaan koska ovat myös täysi-ikäisiä.

Vaikka itse en ole ollut tilaisuudessa vuosikymmeniin noita pubi-iltoja viettämään johtuen siitä että maalta käsin se on monimutkaista, niin kyllä minäkin voisin ajatella tuollaista 50+ paikkaa ihan hyvänä paikkana pari kolme kertaa vuodessa.
Minkä kuvan olen saanut muiden puheista, niin se tavallisin ikäraja noissa Göteborgin pubeissa on 23 vuotta ja sitä nuoremmilla on omat mestansa.
Ei niissä missä musiikin yli pitää huutamalla huutaa kyllä mitään kuulekaan ja yhtä piinaa niissä on istua, mutta luultavasti tuollaisessa aikuisten paikassa olisi rauhallisempaa.
Takaisin alkuun Siirry alas
aliel

aliel


Viestien lukumäärä : 1247
Join date : 18.08.2010

Juomakeskustelu - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Juomakeskustelu   Juomakeskustelu - Sivu 3 EmptyTo Elo 30, 2012 2:52 pm

Olen joskus ihan ammattilaisen mukana saanut nauttia ruuan ja viinin liitosta.
Väitän toisin kuin Alma, että jos on oikea viini oikean ruuan kanssa tarjoiltuna, niin makukokemus on ihan mahtava.
En siis tarkoita viinin ryystämistä siinä ruokaillessa janojuomana vaan siihen tiettyyn ruokalajiin niin hyvin kuuluvana osana. Määrä ei ole se oleellinen juttu tässä tarkoituksessa vaan se yhteensopivuus.
Takaisin alkuun Siirry alas
Sadeca

Sadeca


Viestien lukumäärä : 2488
Join date : 29.05.2009
Paikkakunta : Ruotsi

Juomakeskustelu - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Juomakeskustelu   Juomakeskustelu - Sivu 3 EmptyTo Elo 30, 2012 5:39 pm

Kaljan sijasta minäkin juon yhtä mielelläni vettä ruoalle, mutta yhdyn tuohon alielin sanomaan sillä tavalla että myös minä olen kokenut sen ammattilaisen valmistaman lähes taivaallisen makuisen ruoan ja ammattilaisen valitseman viinin ihanuuden, vaikkakin harvoin. Jos ne ovat oikein onnistuneet, niin onhan se kiistämättä elämys jonka muistaa koko ikänsä.

Joskus jos mekin joskus toisinaan ostamme oikein kalliit raaka-aineet ja niistä huolella aion väsätä jotain vähän parempaa ruokaa, niin tulee se viinipullokin ostettua sille ihan erikseen. Se jotenkin saa aikaan myös sen että tulee katettua pöytä hienommin, syötyä hitaammin ja nautiskellen ja jotenkin hyvän mielen antava inspiroiva hetkonen ilmaantuu keskusteluunkin.

Tavalliset, edes sunnuntaipäivälliset, eivät kyllä sitä viiniäkään tarvitse.
Takaisin alkuun Siirry alas
Alma

Alma


Viestien lukumäärä : 3272
Join date : 29.05.2009
Paikkakunta : Suomi

Juomakeskustelu - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Juomakeskustelu   Juomakeskustelu - Sivu 3 EmptyPe Elo 31, 2012 7:11 pm

Voi olla, etten ole saanut maistaa ammattilaisen valitsemia makuyhteyksiä, mutta muun pöytäseurueen kehuja en ole koskaan ymmärtänyt. Ehkäpä se yliherkkyyteni tietyille hapoille on vaikuttanut makukokemukseen.. tiedä häntä.
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Juomakeskustelu - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: Juomakeskustelu   Juomakeskustelu - Sivu 3 Empty

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Juomakeskustelu
Takaisin alkuun 
Sivu 3 / 3Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Periferia :: Vapaa keskustelu/ Vaba vestlus/ Fri konversation :: Ruoka ja juoma/Söök ja jook/Mat och dryck-
Siirry: