Periferia
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Periferia

Kansainvälinen foorumi/ Rahvusvaheline foorum/ Internationellt forum
 
PääsivuPääsivu  GalleriaGalleria  Latest imagesLatest images  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

 

 Ruokaa ja sen valmistamista koskevia linkkejä

Siirry alas 
3 posters
KirjoittajaViesti
Sadeca

Sadeca


Viestien lukumäärä : 2488
Join date : 29.05.2009
Paikkakunta : Ruotsi

Ruokaa ja sen valmistamista koskevia linkkejä Empty
ViestiAihe: Ruokaa ja sen valmistamista koskevia linkkejä   Ruokaa ja sen valmistamista koskevia linkkejä EmptyLa Elo 04, 2012 5:37 pm

Vaikka itse tuskin alkaisin noita maitohapatuksella valmistettuja herkkuja tekemään, niin siltikin näissä ohjeissa näyttää olevan järkevää opetusta ja voisivat kiinnostaa hyvinkin vegetariaanijäseniämme.

http://www.yrttitarha.fi/tietopankki/keittokirja/sailonta.html#1804

Olen joskus ostanut ulkomaisia maitohapatettuja säilykkeitä. Jotkut ovat olleet suorastaan yäk, ja jotkut oikein hyviä. Vegetaarisessa seisovassa pöydässä olen joskus kerännyt lautaselle maitohapatettuja juureksia ja ne ovat olleet aivan uskomattoman maukkaita herkkuja.
Paljon näyttää työtä olevan mutta aivan varmasti terveellisiä olisivat.
Takaisin alkuun Siirry alas
aliel

aliel


Viestien lukumäärä : 1247
Join date : 18.08.2010

Ruokaa ja sen valmistamista koskevia linkkejä Empty
ViestiAihe: Vs: Ruokaa ja sen valmistamista koskevia linkkejä   Ruokaa ja sen valmistamista koskevia linkkejä EmptyTi Elo 07, 2012 5:04 pm

Joo kyllä noista kasviksista saa hyvää ruokaa, kun haluaa vähän nähdä vaivaa. Vaikka syönkin kalaa, niin täällä yksin ollessani sekin jäi. Paitsi mätitahna. Siitä näköjään olen jotenkin riippuvainen.
Sadecalle kiitos linkistä yrtti-ihmisten juureen. Koska itse kävin jopa kurssilla luonnonyrttien käytöstä, niin niitä kyllä on sisältynyt ruokavalioon. Päivittäin kerään nuoria yrttejä vieläkin. Kevät olisi se paras aika, mutta, kun niittää tietyt paikat viikatteella, niin uusia versoja tulee koko ajan.
Meillä käyneiden vieraidenkin sapuskaan olen salaa ujuttanut maasta poimittuja energiapommeja. Yksi tarkka-aistinen ihminen huomasi hieman karvaan maun munakkaassaan. Ei kai nyt sentään inhoillut, mutta kyllä siinä oli aimo annos luonnon voimaa.
Huomenna taas tulee vieraita Suomesta. Aamuisin aion käydä luonnon yrttitarhassa ja jakaa sitä hyvää oloa myös heille, vannoutuneille lihansyöjille.
Takaisin alkuun Siirry alas
Urpo

Urpo


Viestien lukumäärä : 3709
Join date : 29.05.2009

Ruokaa ja sen valmistamista koskevia linkkejä Empty
ViestiAihe: Vs: Ruokaa ja sen valmistamista koskevia linkkejä   Ruokaa ja sen valmistamista koskevia linkkejä EmptyMa Syys 10, 2012 9:49 am

Säilyke- tai hillopurkin kannen avaaminen voi joskus olla työlästä, mutta siihenkin löytyy konstit . Tosin ei siihen purkinkanteen tarvitse reikääkään tehdä, jos onnistuu jollakin konstilla raottamaan purkin kantta reunasta niin, että sinne pääsee ilmaa. Itse olen käyttänyt jo vuosikymmeniä korkkiruuvia tai sellaista italialaistyyppistä varrellista tölkinavaajaa, joilla voi helposti raottaa purkin kantta.

Ruokaa ja sen valmistamista koskevia linkkejä Colours_0709_678Ruokaa ja sen valmistamista koskevia linkkejä Images?q=tbn:ANd9GcQ3-_WNhfDKz72WOXJhRUbwX-5hkl5LEiRkvG_wFgeFmOnhFkFW

On tuohon jumittuneen tölkinkannen avaamiseen kehitetty oivallinen apuvälinekin Ruokaa ja sen valmistamista koskevia linkkejä Images?q=tbn:ANd9GcT42ubVOlXc4u1O2rFhjzAa6NZd4l-8HPtifC5MbYFEIGXH5yTDjQ
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Ruokaa ja sen valmistamista koskevia linkkejä Empty
ViestiAihe: Vs: Ruokaa ja sen valmistamista koskevia linkkejä   Ruokaa ja sen valmistamista koskevia linkkejä Empty

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Ruokaa ja sen valmistamista koskevia linkkejä
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» Hyödyllisiä vinkkejä
» Alan linkkejä
» Muita linkkejä
» Kulinaariset salaisuudet selville
» Linkkejä Viron kulttuurista, kielestä ja Virosta

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Periferia :: Vapaa keskustelu/ Vaba vestlus/ Fri konversation :: Hyödyllisiä linkkejä ja vinkkejä/Kasulikud lingid ja vihjed/Praktiska länkar och tips-
Siirry: