Periferia
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Periferia

Kansainvälinen foorumi/ Rahvusvaheline foorum/ Internationellt forum
 
PääsivuPääsivu  GalleriaGalleria  Latest imagesLatest images  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

 

 Valoravinto/Valgustoit

Siirry alas 
KirjoittajaViesti
Urpo

Urpo


Viestien lukumäärä : 3709
Join date : 29.05.2009

Valoravinto/Valgustoit Empty
ViestiAihe: Valoravinto/Valgustoit   Valoravinto/Valgustoit EmptyTo Huhti 26, 2012 9:02 am

Jotkut intialaiset joogit ja jokut henkiset opettajat tai henkisellä tiellään pitkälle edenneet väittävät elävänsä pelkällä valolla. Minä pidän sitä pidemmän päälle mahdottomana, vaikka eihän sitä varmasti voi tietää. Ihmiskeho ei kykene fotosynteesiin, joten auringonvalosta energian ihmiskehoon ottaminen vaikuttaisi myös mahdottomalta. Nyt lehdessä oli jälleen uutinen, jonka mukaan valoravinnolla elää yrittänyt oli nääntynyt kuoliaaksi.

Tuon uutisen nainen ei ole ainoa, jolle on käynyt noin. Huuhaa-lehti Minä Olen -julkaisun päätoimittja Matti Sornikivi väitti eläneensä valoravinnolla muistaakseni vuoden ajan ja hehkutti tavan ansioita hienoksi, mutta kuoli sitten "äkilliseen sairauteen". Pelkällä valoravinolla eläminen lienee mahdotonta ja luulen, että pitkään valoravinnolla kituuttaneet juovat nesteitä, joista he saavat ihmiskehon tarvitsemat hivenaineet, vitamiinit ja rasvatkin.

Yksi länsimainen henkilö, joka väittää elävänsä valoravinnon voimalla, on sveitsiläinen Michael Werner. Tosin hänkin juo omien puheidensa mukaan hiukan nestettä päivittäin ja yhteisillä aterioilla myös jotakin nestettä. Tässä hiukan lisää valoravinnosta ja Werneristä.
Takaisin alkuun Siirry alas
Urpo

Urpo


Viestien lukumäärä : 3709
Join date : 29.05.2009

Valoravinto/Valgustoit Empty
ViestiAihe: Vs: Valoravinto/Valgustoit   Valoravinto/Valgustoit EmptyTo Huhti 26, 2012 9:07 am

Tuli tuosta valoravinnosta vielä mieleen parin päivän takainen radio-ohjelma, jossa puhuttiin siitä, kuinka auringonvaloon katsominen saa jotkut ihmiset aivastamaan ja jotkut ei. Minä kuulun siihen ryhmään, joka aivastaa kartsoessaan auringonvaloon. Ei nyt ihan suoraan aurinkoon pidä mennä tuijottelemaan, mutta sinne päin. Sieraimia alkaa kutittaa ja väkisinkin aivastuttaa. Tiedemiehet ovat tutkineet asiaa, mutteivät ole päässeet selvyyteen, mistä ilmiö johtuu. Olisiko niin, ettei minun kehoni ole valmis ottamaan energiaa suoraan auringon valoa hengittämällä, koska aivastan sen heti pois Very Happy ?
Takaisin alkuun Siirry alas
 
Valoravinto/Valgustoit
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Periferia :: Asialinja/Asjalik vestlus/Saklig konversation :: Filosofia,elämänkatsomus ja uskonto/Filosoofia, eluvaade ja usund/Filosofi, livsåskådning och religion-
Siirry: