Periferia
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Periferia

Kansainvälinen foorumi/ Rahvusvaheline foorum/ Internationellt forum
 
PääsivuPääsivu  GalleriaGalleria  Latest imagesLatest images  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

 

 Hypnoosi/Hüpnoos

Siirry alas 
3 posters
KirjoittajaViesti
Urpo

Urpo


Viestien lukumäärä : 3709
Join date : 29.05.2009

Hypnoosi/Hüpnoos Empty
ViestiAihe: Hypnoosi/Hüpnoos   Hypnoosi/Hüpnoos EmptyPe Loka 28, 2011 6:55 pm

Hypnoosi on tutkijoiden ja maallikoidenkin kannalta kovin ristiriitaisia ajatuksia ja näkemyksiä herättävä käsite ja tila. Sollut Jo ajat ja iät on ollut selvää, että jotkut vaipuvat hypnoosiin herkemmin kuin toiset ja kaikkia ihmisiä ei voida hypnotisoida lainkaan. Julkiset hypnoosiesitykset ovat muovanneet yleistä käsitystä, siitä, mitä hypnoosi oikeastaan on. Useimmiten noissa esityksissä hypnoosiin vaipuneet koehenkilöt saadaan tekemään asioista ja käyttäytymään hypnotisoijan johdattamalla tavalla yleisön mieliksi. Ikävä kyllä. Minusta hypnoosi voisi olla keino, jolla vaikkapa kyettäisiin palauttamaan ihminen todella tapahtuneisiin tilanteisiin, joista on aiheutunut traumoja. Tuo palauttaminen ja hypnoosissa asioiden purkaminen ja käsittely saattaisi hyvinkin vapauttaa hypnotisoidun henkilön kokemistaan traumoista. Hypnoosin avulla saatettaisiin kyetä löytämään tapoja tutkia ihmistä ja ihmisen mieltä enemmänkin.

Hypnoottisen tilan uskottiin suhteellisen yleisesti olevan jonkinlainen muuntunut tajunnan- tai transsitila aina 1960-asti. Sen jälkeen hypnoosia pidettiin lähes huuhaana, joka ei vakavasti otettavia tutkijoita erityisemmin kiinnostanut. Aikaisemmin tuota tajunnantilan muuntumista ei kyetty millään tavoin todentamaan, mutta nyt suomalaiset tutkijat ovat havainneet, että kyseessä on todellakin muuntunut tajunnantila http://www.hs.fi/kotimaa/Suomalaistutkija+ratkaisi+hypnoosin+mysteerin/a1305548185639 . Tuo artikkelin otsikko on hiukan yliampuva, mutta jonkinlainen merkittävä havainto hypnoositilan ja normaalin valvetilan välillä on havaittu ja tosiasia.
Takaisin alkuun Siirry alas
aliel

aliel


Viestien lukumäärä : 1247
Join date : 18.08.2010

Hypnoosi/Hüpnoos Empty
ViestiAihe: Vs: Hypnoosi/Hüpnoos   Hypnoosi/Hüpnoos EmptyLa Marras 26, 2011 12:50 pm

Meillä oli eilen kylässä nuoruuden ystäväni, joka on tämän hypnoosialan ammattilainen. Käynyt myös reikikoulutuksen. On se master, jos joku siitä asiasta jotain tietää.
Tenttasin rouvaa oikein urakalla hyvän ruuan ja juoman lomassa. Kävimme läpi minun outoja kokemuksia ja hän kertoi omistaan.
Mutta, koska on koulutettu näihin hypnoosijuttuihin, niin niistä enimmäkseen tuli juttua.
Minäkin olin luullut, että se on jotain huuhaata tai sitten pelottavaa ihmisten pään tonkimista. Mutta ystävä antoi ihan eri kuvan asiasta.
Hän esimerkiksi parantelee burn out-potilaita ilman, että vaivutetaan mihinkään toiseen tilaan.
Jotenkin ymmärsin hänen juttuaan, vaikka onkin niin kaukana omasta ajatusmaailmasta.
Me mieheni kanssa teimme innolla testiä, jonka hän sitten meille laati. Tosin loputulos oli vähän odotettu.
Ei näköjään olla mieleltämme sairaita. Mutta ymmärsin pointin. Eli, jos tuon tyyppistä testiä tehdään esim syvästi masentuneelle ihmiselle, niin hän voi saada siitä jopa jonkinlaista apua.
Takaisin alkuun Siirry alas
Sadeca

Sadeca


Viestien lukumäärä : 2488
Join date : 29.05.2009
Paikkakunta : Ruotsi

Hypnoosi/Hüpnoos Empty
ViestiAihe: Vs: Hypnoosi/Hüpnoos   Hypnoosi/Hüpnoos EmptyLa Marras 26, 2011 7:11 pm

Uskosta siinä ainakaan ole kysymys koska itse olen aina uskonut hypnoosin toimivan mutta minuun se ei silti toimi.

Olin ensimmäisen kymmenen pohjoismaalaisen joukossa Reikin initiaatiossa 22.11.1984 ja 6.4.1986 opin sitä lähettämään kaukohoitonakin. Kyllä se toimii mutta niin toimii The Reconnection myös, vaikka sitä en tiedä miten pitäisi lähettää ja pystyn vain hoitamaan konkreettisesti läsnä olevaa ihmistä.

Facebookilla on ryhmä jonka nimi on: Virtaa viikkoosi energiahoito
Jokaisena sunnuntaina 20.00-21.00 välisenä aikana voi ottaa kotonaan vastaan energiahoitoa aivan kuka hyvänsä sinne ilmoittautunut.
Osa siellä toimivista lähettäjistä käyttävät varmasti sellaista luontaista parantajanlahjaansa eivätkä Reikiä. Itse ilmoittauduin alunperin joka toisena sunnuntaina vastaanottajaksi ja joka toisena sunnuntaina lähettäjäksi. Olen kuitenkin huomannut että lähettäjänä ollessani saan itsekin eniten energiaa ja siksi aion olla vastedes lähettäjissä jokaisena sunnuntaina.
Kun olen ollut lähettäjissä niin tunnen sen erittäin vahvan läsnä olevan energian ja jälkikäteen olen niin äärettömän pirteä ja iloinen jotenkin että itsekkäästi haluan sen olotilan elää.

Erään kerran vastaanottajana olin ilmoittanut että oikeanpuoleinen polveni tarvitsisi hoitoa. Minusta oli mielenkiintoista se että Smilla ilmaantui sitä polveani nuolemaan niin intensiivisesti että minun piti keskenkaiken kieltää siltä se. Monet eläintenomistajat ovat kertoneet siitä miten heidän koiransa tai kissansa hoitavat heidän kipupaikkojaan, mutta kun jotkut "tietävät" väittävät niiden ottavan sen sairauden itse kannettavakseen, helpottaakseen heille rakkaan ihmisen elämää, niin siihen en voi suostua. Minä pidän mieluummin itse ehkä omilla elämäntavoillani tai ajatuksillani itselleni aiheuttamat sairaudet itse, kuin laitan sen lemmikkini epäoikeudenmukaisesti siitä kärsimään, vaikka se siihen ehkä pystyisikin. Varman päälle tuokin siis.

Tässä maailmassa on niin paljon tieteelle tuntemattomia totuuksia löydettävissä että annan itselleni luvan olla höynähtänyt ihan vapaasti jos vain suinkin jotenkin järkevästi pystyn sen koko prosessin teorianakin ymmärtämään.


Takaisin alkuun Siirry alas
aliel

aliel


Viestien lukumäärä : 1247
Join date : 18.08.2010

Hypnoosi/Hüpnoos Empty
ViestiAihe: Vs: Hypnoosi/Hüpnoos   Hypnoosi/Hüpnoos EmptyPe Joulu 02, 2011 11:42 am

Joo niin se on Sadeca, nyt pidetään höynähtäneenä. Mutta aikojen kuluttua kaikki tämä onkin normaalia.
Mieti vaikka Galileitä, joka löysi uusia maailmoja. Niitä, joista kukaan ei ollut tiennyt. Hänet aiottiin tappaa outojen puheidensa takia.
Mutta se pyörii sittenkin. Ja niin edelleen. Jopa kirkko hyväksyy nykyään Galileo Galilein löydöt.
Me käytämme aivoistamme vaivaista kymmentä prosenttia. Entäpäs, jos saisimmekin koko repertuaarin käyttöön. Miltä se maailma sitten näyttäisi?
Takaisin alkuun Siirry alas
Sadeca

Sadeca


Viestien lukumäärä : 2488
Join date : 29.05.2009
Paikkakunta : Ruotsi

Hypnoosi/Hüpnoos Empty
ViestiAihe: Vs: Hypnoosi/Hüpnoos   Hypnoosi/Hüpnoos EmptyTo Marras 01, 2012 2:44 am

Maailman ainoa professuuri parapsykologiassa on Lundin yliopistossa ja sitä pitää hallussaan Etzel Cardeña. Professuuri perustettiin vuonna 2005 jonkun tanskalaisen tehtailijan lahjoituksen turvin.

Tässä on proffan tutkimusta ajatuksen siirrosta. Valitettavasti vain ruotsiksi.


http://www4.lu.se/o.o.i.s?id=12344&news_item=8615
Takaisin alkuun Siirry alas
Urpo

Urpo


Viestien lukumäärä : 3709
Join date : 29.05.2009

Hypnoosi/Hüpnoos Empty
ViestiAihe: Vs: Hypnoosi/Hüpnoos   Hypnoosi/Hüpnoos EmptyPe Joulu 07, 2012 1:23 pm

Itsenäisyysjuhlien jatkoilla ravintola Teatterissa Ilkka Kanerva sammui hetkeksi, vaikkei alkoholilla ollut osuutta asiaan. Mentalisti Noora Karma hypnotisoi kansanedustaja Kanervan, vaikkei tästä oltu Kanervan mukaan sovittu. Karma puolestaan kertoi, että kevyestä hynoosiin vaivuttamisesta oli sovittu ja itse tuossa tilaisuudessakin Kanerva sanoi:" No se on vastoin sitä, mitä sovittiin, mutta katsotaan, Kanerva vastasi".

Tapahtuman jälkeen Kanerva oli hämillään ja tuohtunut. Eiköhän Kanerva ala kuitenkin lähettää Noora Kaarmalle seksiviestejä työsuhdekännykästään?

Katso tuo tapahtuma täältä
Takaisin alkuun Siirry alas
aliel

aliel


Viestien lukumäärä : 1247
Join date : 18.08.2010

Hypnoosi/Hüpnoos Empty
ViestiAihe: Vs: Hypnoosi/Hüpnoos   Hypnoosi/Hüpnoos EmptyTi Joulu 11, 2012 2:37 am

No oli tietenkin tuohtunut. Ei kai kukaan halua, että joku tulee ja vie sinulta jalat alta ihan yllättäen.

Sitävastoin, jos haluat, että joku tekee sen, niin seurauksia on aika hauska seurata.
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Hypnoosi/Hüpnoos Empty
ViestiAihe: Vs: Hypnoosi/Hüpnoos   Hypnoosi/Hüpnoos Empty

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Hypnoosi/Hüpnoos
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Periferia :: Asialinja/Asjalik vestlus/Saklig konversation :: Filosofia,elämänkatsomus ja uskonto/Filosoofia, eluvaade ja usund/Filosofi, livsåskådning och religion-
Siirry: