Periferia
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Periferia

Kansainvälinen foorumi/ Rahvusvaheline foorum/ Internationellt forum
 
PääsivuPääsivu  GalleriaGalleria  Latest imagesLatest images  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

 

 Varoitus!

Siirry alas 
3 posters
KirjoittajaViesti
Alma

Alma


Viestien lukumäärä : 3272
Join date : 29.05.2009
Paikkakunta : Suomi

Varoitus! Empty
ViestiAihe: Varoitus!   Varoitus! EmptyPe Toukokuu 13, 2011 2:56 pm

Minulle on tullut vähällä ajalla muutama puhelu eräästä ulkomaisesta puhelinliittymästä. En ole vastannut, sillä vastaan vain kotimaisiin, virolaisiin ja tarvittaessa ruotsalaisiinkin numeroihin. Ihmetellyt olen kyllä kovasti, että kukahan soittaa minulle numerosta +46927651300, mutten ole keksinyt. Tänään keksin googlettaa, ja löysin kansainvälisiä keskusteluita tuosat samaisesta numerosta, joka on nähtävästi rahankeruunumero. Kun siihen vastaat, saa soittaja rahaa. Niin keskusteluissa mainittiin. Itse voisin laittaa eston ulkomaisiin numeroihin, mutta samalla estäisin henkilökohtaisia tuttujani soittamasta omista numeroistaan. ÄLKÄÄ VASTATKO TUOHON NUMEROON!!!
Takaisin alkuun Siirry alas
Tauno Taunola

Tauno Taunola


Viestien lukumäärä : 1044
Join date : 29.05.2009
Paikkakunta : Norrköping Rootsi

Varoitus! Empty
ViestiAihe: Vs: Varoitus!   Varoitus! EmptyPe Toukokuu 13, 2011 3:11 pm

Tuo alku +46 kertoo että puhelu tulee ilmeisesti täältä Ruotsista.
Takaisin alkuun Siirry alas
Tauno Taunola

Tauno Taunola


Viestien lukumäärä : 1044
Join date : 29.05.2009
Paikkakunta : Norrköping Rootsi

Varoitus! Empty
ViestiAihe: Vs: Varoitus!   Varoitus! EmptyPe Toukokuu 13, 2011 3:21 pm

Ja pienien googlailuijen ja eniroilujen jälkeen saamme selville että kyseessä on Matarengissä, Ylitornion vastakkaisella puolella Ruotsissa, sijaisteva Telemarketing -yritys

Tele Connect Tornedalen AB

Dalgatan 28 A

957 32 Matarenki

Ruotsi

Ja yrityksen toimtusjohtaja on nimeltään Håkan Sigvard Allan Lövbrand, ikä 44 v.

Huijausta kuten sanoit. Myös täällä on yleisönpalstoilla kyselty tästä yrityksestä.
Takaisin alkuun Siirry alas
Alma

Alma


Viestien lukumäärä : 3272
Join date : 29.05.2009
Paikkakunta : Suomi

Varoitus! Empty
ViestiAihe: Vs: Varoitus!   Varoitus! EmptyPe Toukokuu 13, 2011 5:06 pm

Taunohan se nopsasti selvitti salapoliisin työllään yrityksen tiedot. On kyllä ihme, että mistä ne nappaavat puhelinnumeroita ympäri maailman? scratch
Takaisin alkuun Siirry alas
brunhilde




Viestien lukumäärä : 2
Join date : 06.07.2011
Paikkakunta : Kangasala

Varoitus! Empty
ViestiAihe: Otin yhteyttä TeleConnectiin   Varoitus! EmptyKe Heinä 06, 2011 12:45 pm

Koska soitot tulevat Ruotsin Matarenkista niin lähetin ensin viestin Ylitornion poliisille kysyäkseni neuvoa tällaisessa häirintätapauksessa. He eivät ole vielä vastanneet, mutta kirjoitin toisenkin, erittäin kohteliaan viestin Tele Connectin toimitusjohtajalle, joka vahvisti että kyseessä on heidän numeronsa. Mainitsin myös ohimennen että olen jo kysynyt poliisilta neuvoa. Håkan vastasi nopeasti ja lupasi että numeroni poistetaan heidän soittolistaltaan.

Varmistukseksi asensin puhelimeeni myös ns. blacklist-sovelluksen, joka estää tietyistä numeroista tulevia puheluita hälyttämästä.

Kyllä näistä selvitään :-)
Takaisin alkuun Siirry alas
Alma

Alma


Viestien lukumäärä : 3272
Join date : 29.05.2009
Paikkakunta : Suomi

Varoitus! Empty
ViestiAihe: Vs: Varoitus!   Varoitus! EmptyKe Heinä 06, 2011 2:33 pm

Jahast, siis sinäkin olet saanut soittoja kyseisestä numerosta, brunhilde? Tuollainen blacklist-sovellus varmaan sopisi omaankin älypuhelimeeni, jos vain sitten älyäisin kuinka se toimii scratch
Takaisin alkuun Siirry alas
brunhilde




Viestien lukumäärä : 2
Join date : 06.07.2011
Paikkakunta : Kangasala

Varoitus! Empty
ViestiAihe: Vs: Varoitus!   Varoitus! EmptyTo Heinä 07, 2011 8:22 pm

Juu, noita puheluita tuli aluksi harvakseltaan, mutta nyt viimeisen parin viikon aikana kolmesti ja siinä vaiheessa mulle riitti. Mieluiten tartun ongelman syyhyn ja siksi otin yhteyttä Håkaniin... Herra suhtautui harvinaisen asiallisesti pyyntööni päästä pois soittolistalta.

Blacklist... riippuu sinun älypuhelimestasi. Minulla on työn puolesta nokialainen (N8) ja Ovi Storesta löytyy muistaakseni parikin ilmaista blacklist-ohjelmaa, joilla saa suodatettua vain yhden puhelinnumeron häiritsemästä. Maksullisiin versioihin saa tallennettua useampiakin häiriköitä. Ohjelma toimii simppelisti; syötät sinne sen epätoivotun puhelinnumeron ja ohjelma hoitaa homman niin että soitot ja viestit kyseisestä numerosta eivät rävähdä silmille.

Uskon että vastaavia löytyy myös iPhonelle ja Android-luureillekin. Ja maksullisetkin versiot noista ovat yleensä melko edullisia (2-5 euroa?).

Lykkyä!
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Varoitus! Empty
ViestiAihe: Vs: Varoitus!   Varoitus! Empty

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Varoitus!
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Periferia :: Asialinja/Asjalik vestlus/Saklig konversation :: Ihminen ja yhteiskunta/Inimene ja ühiskond/Människan och samhället-
Siirry: