Periferia
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Periferia

Kansainvälinen foorumi/ Rahvusvaheline foorum/ Internationellt forum
 
PääsivuPääsivu  GalleriaGalleria  Latest imagesLatest images  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

 

 Kodinkoneet/kodumasinad

Siirry alas 
3 posters
KirjoittajaViesti
Urpo

Urpo


Viestien lukumäärä : 3709
Join date : 29.05.2009

Kodinkoneet/kodumasinad Empty
ViestiAihe: Kodinkoneet/kodumasinad   Kodinkoneet/kodumasinad EmptyTi Huhti 26, 2011 10:17 am

Kodinkoneita ei kannata nykyisin korjata, jos kyseessä ei ole kohtalaisen uusi ja kallis laite. Meillä on astianpesukone, joka kannatti kuitenkin korjauttaa. Kyllä kodinkonehuoltokin osasi ottaa omansa. Vedenpoistoletku oli haljennut ilmeisesti siitä syystä, että asensin astianpesukoneen itse ja olin työntänyt koneen liian lähelle seinää ja letku oli jäänyt mutkalle. Tutkin, onnistuisinko vaihtamaan letkun itse, mutta koneen avaaminen näytti olevan niin hankalaa, että päätin teettää työn asiantuntijalla. Minulle ei tullut mieleen, että letkuun pääsee käsiksi myös pohjan kautta ja pohjalevyn irrottamiseen kuluu aikaa vain minuutti.

Korjaaja vaihtoi letkun alle viidessä minuutissa ja veloitti työstä 52 euroa. Kuuden kilometrin matkakuluveloitus oli 45 euroa. Saapa nähdä, mitä uusi letku maksaa. Lasku tulee perästä ja arvio oli 140 euroa. Poistoletkun olisi varmaan saanut halvemmallakin. Nuo veloitukset lienevät vähimmäisveloituksia, sillä muuten ne tuntuvat suhteellisen kohtuuttomilta.
Takaisin alkuun Siirry alas
Sadeca

Sadeca


Viestien lukumäärä : 2488
Join date : 29.05.2009
Paikkakunta : Ruotsi

Kodinkoneet/kodumasinad Empty
ViestiAihe: Vs: Kodinkoneet/kodumasinad   Kodinkoneet/kodumasinad EmptyTi Huhti 26, 2011 11:34 am

Se on ihan pöyristyttävää millaisia hintoja! Ihan suoranaista ryöstöä. Kun me jouduttiin syksyllä vaihtamaan vesipummpu ja muuta niin firmalla oli matkaa noin 4km, kävivät kolmeen kertaan kahtena eri päivänä mutta matkakorvaus oli vain euroissa hieman alle 20 €.
Se poistoletku jos maksaa 140€ niin se on ihan hirveä hinta, täysin käsittämätön siitä pikkupätkästä! No
Takaisin alkuun Siirry alas
Urpo

Urpo


Viestien lukumäärä : 3709
Join date : 29.05.2009

Kodinkoneet/kodumasinad Empty
ViestiAihe: Vs: Kodinkoneet/kodumasinad   Kodinkoneet/kodumasinad EmptyTi Huhti 26, 2011 12:13 pm

Kirjoitin kodinkoneviestini hieman huolimattomasti. Siitä sai tosiaan sen käsityksen, että tuo letku maksaisi 140 euroa. Tarkoitin koko laskun arviota, joten poistoletkun hinnaksi jäisi n. 40 euroa. Sekin tuntuu suurelta summalta siihen nähden, millaisesta muoviletkusta on kyse. Valmistuskustannukset taitavat jäädä alle yhteen euroon. Aika paljon katetta kertyy kaikkiin välikäsiin.
Takaisin alkuun Siirry alas
Tauno Taunola

Tauno Taunola


Viestien lukumäärä : 1044
Join date : 29.05.2009
Paikkakunta : Norrköping Rootsi

Kodinkoneet/kodumasinad Empty
ViestiAihe: Vs: Kodinkoneet/kodumasinad   Kodinkoneet/kodumasinad EmptyTi Huhti 26, 2011 8:25 pm

Tuli mieleen tästä Urpon tiskikoneesta ystäväni kertoma juttu. Hän joutui joskus korjauttamaan myös jotain samantyylistä, en muista oliko kyseessä lämpöpumppu tai jokin vastaava. Korjauksen laatu oli kuitenkin sitä luokkaa että korjaaja vaihtoi ruuvin ja velotti siitä 1000 kruunua. Kun ystäväni ihmetteli ruuvin hintaa vastasi korjaaja:

- Sen ruuvin hinta on kymppi. Loput 990 maksaa se, että juuri minä tiedän mikä ruuvi oli kyseessä.
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Kodinkoneet/kodumasinad Empty
ViestiAihe: Vs: Kodinkoneet/kodumasinad   Kodinkoneet/kodumasinad Empty

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Kodinkoneet/kodumasinad
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Periferia :: Asialinja/Asjalik vestlus/Saklig konversation :: Tiede, tekniikka, tietotekniikka ja internet/Teadus, tehnika, IT ja internet/Vetenskap, teknik, IT och internet-
Siirry: