Periferia
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Periferia

Kansainvälinen foorumi/ Rahvusvaheline foorum/ Internationellt forum
 
PääsivuPääsivu  GalleriaGalleria  Latest imagesLatest images  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

 

 Kun silmäni mä auki saan...

Siirry alas 
3 posters
KirjoittajaViesti
krobbe

krobbe


Viestien lukumäärä : 95
Join date : 17.07.2010

Kun silmäni mä auki saan... Empty
ViestiAihe: Kun silmäni mä auki saan...   Kun silmäni mä auki saan... EmptyLa Heinä 24, 2010 4:52 am

Olen aamuihminen. Aamu on vuorokauden upeinta aikaa, ulkona hiljaista ja rauhaisaa lukuunottamatta luontokappaileden ääniä. Aamuisin on aikaa itselle, saa painaa taka-alalle kaiken muun ja kuunnella ajatuksiaan, juoda aamukahvit kiireettömästi. Herään yleensä, tai heräilin ennen nykyistä suhdettani, 5-6 välillä aamuyöstä. Nyt tuokin aika on aikaistunut sen myötä, että elämänkumppanini on vielä enemmän aamun kukkuja kuin minä. Heräilemme yhdessä viimeistään viideltä, mutta usein jo ennen neljää. Aamuni ovat siis nykyisin entisistä "erakkoaamuista" poiketen kahden ihmisen yhteistä laatuaikaa. Koiran ulkoiluttaminen on myös yksi aamun kohokohtia. Eroni myötä koiramme (2 kpl) jäivät vanhaan osoitteeseen, mutta nyt "uusioperheemme" on täydellinen kun saimme toisen koirista meille.

Mitenkäs teillä muilla? Oletteko aamuvirkkuja, vai onko ylös nouseminen tuskien takana? Ryntäättekö uuteen aamuun kaavalla ylös, suihkuun, vaatteet ja töihin vai haluatteko tekin tehdä aamuistanne kiireettömät?
Takaisin alkuun Siirry alas
Sadeca

Sadeca


Viestien lukumäärä : 2488
Join date : 29.05.2009
Paikkakunta : Ruotsi

Kun silmäni mä auki saan... Empty
ViestiAihe: Kun silmiäin en mä auki saa   Kun silmäni mä auki saan... EmptyLa Heinä 24, 2010 2:10 pm

No mutta nythän sinä aiheen keksit KaidePuu Laughing Minulle ei yöpuulta ylös nousu ole lähestulkoonkaan sama asia kuin herääminen.
Normaaliaikoina töihin lähtiessä olen kuin robotti pystyssä kelloradion soidessa, ja vaikka koskaan en myöhästy töistä niin siltikin se kelloradio on varmuuden vuoksi kolme metriä sängystä että on pakko nousta sitä nappia painamaan. Jollain opilla pääsen sinne keittiöön hakemaan mukillisen oululaisen keittämää kahvia ja painelen kellariin missä suihku on.
Jo edellisenä päivänä olen kirjoittanut työkalenteriin puhelut mitkä pitäisi aamusta soittaa kun tiedän että aamupäivän aikana en millään voi niitä muuten muistaa. En ole vielä tarpeeksi hereillä vaikka ne 70 km olen jo töihin ajanut.
Joskus puolen päivän aikoihin alkaa jo kaikki sujumaan ihan leikiten ja kun on kotiin lähdön aika niin olen jo täysin energinen ja pirteä.

Oululainen olisi oikeastaan samanlainen aamuvirkku kuin tiedän muidenkin foorumilaisten täällä olevan (mahdollisesti yhtä muutakin jäsentä lukuunottamatta Wink hej på dig kompis) mutta on joutunut näiden 19 vuoden aikana mukautumaan hieman minun rytmiini. Hän menee nukkumaan 22.30-23.00 aikoihin mutta kun keittiön lattialankut narisevat tämän yökyöpelikeijukaisen ylipainon alla niin herkkäunisena hänellä on toisinaan vaikeuksia heräilemisen takia. Niin tai väittää että on, kuulenhan minä ihan selvästi sen nukkuvan äänen siitä oven takaa vessassa käydessäni. Muistaa kylläkin yskäistä vaisusti ikäänkuin tiedotukseksi minulle jos on sattunut heräämään joten yritän liidellä vienon liukkaasti keittiössä ja veeseessä.
Minulla alkaa jo noin yhdeksän aikaan illalla se varsinainen laatuaika ja se on todella poikaa se. Kukaan ei kysele mitään, ei tarvitse seurustella ja tuntuu siltä että elämä on elämisen arvoista. Työpäivää vasten minunkin on nukahdettava jo 23.00 paikkeilla ja siihen tarvitsen nukahtamispillerin puolikkaan mutta senkin ottamista yritän vetkutella niin pitkään kuin suinkin.

Jos on vapaa päivä edessä niin ehdottomasti haluan olla siinä normaaliajassani mikä minulla olisi että mennä nukkumaan noin 1.30-2.00 välillä. Usein valvon vieläkin myöhäisempään mutta sitä minun ei pitäisi tehdä, se ei ole hyväksi.
Aikuisiässä en tätä pahemmin ole sadatellutkaan kun on kirjat, valot ja nettikin, mutta kyllä ne lapsena oli pitkiä ja tympeitä ne yöt. Meillä ei ollut sähköjä ja valotkin toimi kaasulla joten ei puhettakaan että olisi sitä kaasua tuhlattu ja olisi saanut vaikka lukea kirjoja öisin.
Ihan vauvasta asti olen ollut samanlainen joten tuhahtelen vain iltapäivälehtien ohjeille miten muka tasoitetaan nukahtamisvaikeuksia ja mennään ihmisten aikoihin nukkumaan. Univaikeuksia minulla ei olekaan koska minähän nukun täyttä päätä heräilemättä sitten kun nukun. Rolling Eyes 6½ tuntia nukkumista riittää minulle mainiosti koska nukun sikeästi mutta pystyn nukkumaan 8-9 tuntiakin ilman mitään vaikeuksia.

Eräs kolmikymppinen työtoverini on aivan samanlainen. Hän on ollut jopa unilaboratoriossa tutkittavana mittarit päässä nukkumassa useita vuorokausia ja siellä on todettu että mitään ei ole tehtävissä koska hänen normaali yörytminsä on juuri tuo sama kuin minulla t s 3-4 tuntia myöhäisempi kuin muilla. Arvatkaapa pidämmekö kesäaikaan siirtymisestä....
Olemme tuon Carinin kanssa samaa mieltä siitä että yöt ovat aivan ihania ja hauskojakin - jos ei ole pakko niitä väkisin nukkua.



Takaisin alkuun Siirry alas
aliel

aliel


Viestien lukumäärä : 1247
Join date : 18.08.2010

Kun silmäni mä auki saan... Empty
ViestiAihe: Vs: Kun silmäni mä auki saan...   Kun silmäni mä auki saan... EmptyLa Syys 08, 2012 2:27 am

Nyt ei tarvitse väkisin nukkua. Mies oli herännyt ja katseli telkkaria näin keskellä yötä. Heräsin sitten minäkin ihan pirteänä.
Siippa oli jo yöjuttunsa katsellut ja aikoi siirtyä yöpuulle. Meikäläinen ihan pirteänä.
Sanoi, että mene surffaamaan. No tässä sitten surffataan.
Ihmeellinen yö muutenkin. Pilvi meni juuri viimeisen tähden päälle. Oli tuolla itätaivaalla. Saattoi olla myös planeetta.
Salamoi, mutta mitään ääntä ei kuulunut. Paitsi heikkoa kurnutusta. Sammakotkin näyttävät viettävän unettomia aikoja.
Jos tällä tavoin pirteilee työviikolla, niin paniikki on täydellinen. Jos herään viikolla tällä tavoin, niin painelen keittämään kahvia. Liikuskelen pimeässä asunnossa kahvikupin kanssa ja odotan uutta unisykäystä. Yleensä tulee herätyskellon kanssa yhtä aikaa. Nyt ei onneksi ole väliä. Tässä voi odotella aurinkoa ja painua sitten pehkuihin.
Takaisin alkuun Siirry alas
Sadeca

Sadeca


Viestien lukumäärä : 2488
Join date : 29.05.2009
Paikkakunta : Ruotsi

Kun silmäni mä auki saan... Empty
ViestiAihe: Vs: Kun silmäni mä auki saan...   Kun silmäni mä auki saan... EmptyPe Marras 30, 2012 2:04 am

Tämähän sopii hienosti tänne Kun silmäni mä auki saan ketjuun, kun siitähän tässä nimenomaan on kyse.
Tästä vain kaikki tutkailemaan tähtien lahjoittamia ominaisuuksiaan.

http://www.netikka.net/knuutti/Hupijutut/horrorskooppi.htm
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Kun silmäni mä auki saan... Empty
ViestiAihe: Vs: Kun silmäni mä auki saan...   Kun silmäni mä auki saan... Empty

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Kun silmäni mä auki saan...
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Periferia :: Vapaa keskustelu/ Vaba vestlus/ Fri konversation :: Vapaat aiheet/ Vabad teemad/ Fria teman-
Siirry: