Periferia
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Periferia

Kansainvälinen foorumi/ Rahvusvaheline foorum/ Internationellt forum
 
PääsivuPääsivu  GalleriaGalleria  Latest imagesLatest images  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

 

 Älyttömät, ärsyttävät mutta myös hauskat hokemat.

Siirry alas 
KirjoittajaViesti
Vieraili
Vierailija




Älyttömät, ärsyttävät mutta myös hauskat hokemat. Empty
ViestiAihe: Älyttömät, ärsyttävät mutta myös hauskat hokemat.   Älyttömät, ärsyttävät mutta myös hauskat hokemat. EmptySu Huhti 25, 2010 6:57 pm

Televisio ja populaarikulttuuri on usein onnistunut lanseeraamaan kansan suuhun ja yleiseen kielenkäyttöön monenlaista älytöntä hokemaa. Eräitä tunnetuimpia lienevät esim. onks Viljoo näkyny? tai elämä on.

Itselleni on alitajuntaan varsin syvälle juurtunut kaksi varsin erikoista "viisautta". Varmaan niitä on enemmänkin, ovathan melkein kaikki puheet mitä suustani päästän lainausta jostain elokuvasta tai roskaromaanista. Parhaiten tällä hetkellä muistan kuitenkin nämä kaksi seuraavaa.

Tullessani paikalle jossa muita ihmisiä on kokoontunut, olkoon sitten kaksi tai useampia, minulla usein tekee mieli tiukata vaativaan sävyyn, "mitä täällä saunalla tapahtuu?" Lause on jäänyt lähtemättömästi mieleeni kirjailija Kalle Päätalon romaaneista sekä niistä tehdystä elokuvasta, elämän vonkamies. Kalle Päätalon isä sairasti Kallen nuoruudessa jonkinlaista mielisairautta ja hän suhtautui vainoharhaisesti muihin ihmisiin. Kallen lämmittäessä perheen saunaa äitinsä kanssa isä usein ryntäsi paitasillaan paikalle huutaen tuota lausetta. Hän kun epäili että siellä punotaan jotain juonia hänen päänsä menoksi. Erinomaisen näyttelijäntyön Kallen isänä em. elokuvassa teki Martti Kainulainen.

Toinen hokema taas tulee mieleeni joka kerta kun astun hissiin. Varsinkin jos hississä on muita ihmisiä. Minulla tulee aina mieleen kysyä, "olenko minä teidän mielestä liian lyhyt?" Tämä on peräisin lapinlahden lintujen tv-sketsistä jossa joukko perjantai iltana töistä kotiin lähteviä miehiä juuttui hississä kerrosten väliin. Yksi miehistä alkoi silloin kysellä tuota kysymystä. Kaikki muut katselivat vaivautuneena muualle, kuten suomalaisilla on hississä muutenkin tapana. Kukas sitä nyt tuntemattomien kanssa alkaisi hississä juttusille. Kun mies ei saanut vastausta kysymykseen hän alkoi huutaa kysymystään isolla äänellä. Ettekö te voi vastata kun minä kysyn, olenko minä teidän mielestä liian lyhyt?!! Tyypit vain totesivat että tästä taitaa tulla hauska viikonloppu. Älytön ja absurdi tilanne on jäänyt kai ikuisesti kummittelemaan takaraivooni. No ainakin minulla on aina hauskaa hissiin mennessäni. Smile

Onko kellään muulla alitajuntaan jääneitä älyttömyyksiä jotka aina tietyissä tilanteissa pulpahtelevat mieleen?
Takaisin alkuun Siirry alas
 
Älyttömät, ärsyttävät mutta myös hauskat hokemat.
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Periferia :: Vapaa keskustelu/ Vaba vestlus/ Fri konversation :: Vapaat aiheet/ Vabad teemad/ Fria teman-
Siirry: