Periferia
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Periferia

Kansainvälinen foorumi/ Rahvusvaheline foorum/ Internationellt forum
 
PääsivuPääsivu  GalleriaGalleria  Latest imagesLatest images  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

 

 Teknilliset timpurit

Siirry alas 
5 posters
KirjoittajaViesti
Sadeca

Sadeca


Viestien lukumäärä : 2488
Join date : 29.05.2009
Paikkakunta : Ruotsi

Teknilliset timpurit Empty
ViestiAihe: Teknilliset timpurit   Teknilliset timpurit EmptyLa Toukokuu 30, 2009 5:09 pm

Keskiviikkona haimme kannettavan tietokoneemme postista. Sen verran olen siihen tutustunut että vedin sormeni muutamia kertoja kuvauksen läpi että tulevaisuudessa pääsisin netille ilman salasanoja ja muita esteitä. Tarkoitus kun on että minä alkaisin käyttämään sitä ja oululainen tätä konetta.
Koneen mukana tilaamamme hiiri osoittautui sudeksi heti kärkeen joten eilen kävimme ostamassa paremman. Se sormiohjaus oli kyllä niin syvältä kotoisin että hiiren totesin tarvitsevani. Oululainen oli jo valitellut miten pirullisen haukuttu tuo Windows Vista on. XP koneita kun ei enää tahdo löytyä. Nyt jo on kyllä löytänyt niitä hyviä puoliakin ja ymmärtänyt Vistan monipuolisuuden.

Samalla ostimme lisää muistia tähän entiseen koneeseen vaikka jo kerran olemme muistin tähän tuplanneet. Nyt oululainen on tehnyt kaikkensa että minä ottaisin sen läppärin ja pääsisi tämän koneen kimppuun itse mahdollisimman pian. Tästä tyhjentyy lähes kaikki nykyinen sisältö koska hän haluaa experimentoida vaikka mitä mitä on nörttiystäviltään kuullut. Ei siis ole sanottu että minun e-postinikaan aivan lähipäivinä toimii.

Naurattaa toisinaan kun oululainen selostaa minulle tietotekniikkaa hyvin tietäen että ymmärrän vain sanan sieltä toisen täältä. Koska hän on kiinnostunut itse koneesta, niin tietenkin hän keskustelee netillä ja lukee kaikenlaista tietokoneasiaa toisten samanmielisten kanssa. Minulle kun oikeastaan riittää aivan perustoiminnot koneella ja mitä hyvänsä tapahtuu niin kiljun oululaista apuun. Luojan lykky että hän on kiinnostunut, tämäkin koneemme on haaksirikkoutunut jo monta kertaa.

Millaisia nörttejä te muut periferialaiset olette?
Takaisin alkuun Siirry alas
Alma

Alma


Viestien lukumäärä : 3272
Join date : 29.05.2009
Paikkakunta : Suomi

Teknilliset timpurit Empty
ViestiAihe: Vs: Teknilliset timpurit   Teknilliset timpurit EmptyLa Toukokuu 30, 2009 6:09 pm

Minua voisi sanoa teknilliseksi tumpeloksi sen timpurin sijaan. Silloin opin kyllä nopeasti, kun joku opettaa kädestä pitäen, ja jopa muistan oppimani. Kokeilemalla onnistun joskus sattuman kautta, joku asia jää mieleen ja joku ei.
Takaisin alkuun Siirry alas
faari

faari


Viestien lukumäärä : 119
Join date : 08.11.2009
Paikkakunta : Länsiturunmaa tai Mazarron

Teknilliset timpurit Empty
ViestiAihe: Vs: Teknilliset timpurit   Teknilliset timpurit EmptyKe Marras 11, 2009 11:24 pm

Sadeca kirjoitti:
Koneen mukana tilaamamme hiiri osoittautui sudeksi
Teknilliset timpurit Hiiru.th
se hiirulainen pitää hankkia käteensopivana Rolling Eyes
Takaisin alkuun Siirry alas
Olivia

Olivia


Viestien lukumäärä : 246
Join date : 02.11.2009

Teknilliset timpurit Empty
ViestiAihe: Vs: Teknilliset timpurit   Teknilliset timpurit EmptyKe Marras 11, 2009 11:41 pm

Faarilla taitaa olla peukalo keskellä kämmentä, kun tuon mallisella pyllyhiirellä pystyy surffailemaan Laughing .

Olen kuullut Vistaa moitittavan kovasti, mutta en omassani sen kummempaa vaivalloisuutta ole todennut edelliseen XP:hen verrattuna. Onhan kannettavan "hiiri" vähän ärsyttävä, mutta olen koittanut vain totutella. Jos joku tässä Vistassa ottaa päähän, niin ylenpalttinen kysely ja varmistelu. "Haluatko varmasti sitä ja tätä?" Ihme ettei varoita keskustelupalstoista:" Oletko varma että haluat kirjaantua Periferiaan, se saattaa aiheuttaa nettiriippuvuutta."

Itseoppinut minäkin olen, enkä halua opetella yhtään enempää kuin on välttämätöntä. Mutta valokuvien kanssa on mukavaa askarrella tietsikalla ja töissäkin joutuu väkisin opettelemaan uusia juttuja.
Takaisin alkuun Siirry alas
Sadeca

Sadeca


Viestien lukumäärä : 2488
Join date : 29.05.2009
Paikkakunta : Ruotsi

Teknilliset timpurit Empty
ViestiAihe: Vs: Teknilliset timpurit   Teknilliset timpurit EmptyKe Marras 11, 2009 11:42 pm

Pitäisi kai lähettää faarille yv, kun eihän täällä kehtaa kertoa millainen hiiri minun käteeni parhaiten sopisi......
Takaisin alkuun Siirry alas
Olivia

Olivia


Viestien lukumäärä : 246
Join date : 02.11.2009

Teknilliset timpurit Empty
ViestiAihe: Vs: Teknilliset timpurit   Teknilliset timpurit EmptyTo Marras 12, 2009 12:00 am

Takaisin alkuun Siirry alas
Sadeca

Sadeca


Viestien lukumäärä : 2488
Join date : 29.05.2009
Paikkakunta : Ruotsi

Teknilliset timpurit Empty
ViestiAihe: Vs: Teknilliset timpurit   Teknilliset timpurit EmptyTo Marras 12, 2009 7:47 pm

Voi miten herttainen "hiiri" Olivia, kyllä tuo sopisi oikein mainiosti. Ja taskuun siksi aikaa kun kädet eivät ole vapaina. Mitkä silmät!
Takaisin alkuun Siirry alas
Frederiikka




Viestien lukumäärä : 33
Join date : 04.10.2009
Paikkakunta : Suomi

Teknilliset timpurit Empty
ViestiAihe: Vs: Teknilliset timpurit   Teknilliset timpurit EmptyTo Marras 12, 2009 8:46 pm

Miten olisi kotikutoinen ja pehmoinen? Mittatilaustyönä sopii käteen kuin käteen. Smile

Teknilliset timpurit Hiiri-ja-hiiri

Tulee tässä hiirien kanssa opeteltua samalla myös kuvan lähettämistä. Edellinen hiirikuva rävähti lakanana koko ruutuun. Johan semmoista hiirikin säikähtää. Laughing

http://www.kaspaikka.fi/neulonta-A&O/pienta-kivaa/rannetuki/index.html


Viimeinen muokkaaja, Frederiikka pvm To Marras 12, 2009 9:39 pm, muokattu 2 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
Sadeca

Sadeca


Viestien lukumäärä : 2488
Join date : 29.05.2009
Paikkakunta : Ruotsi

Teknilliset timpurit Empty
ViestiAihe: Vs: Teknilliset timpurit   Teknilliset timpurit EmptyTo Marras 12, 2009 9:00 pm

Lähes edellistäkin "söötimpi" Frederiikka!
Takaisin alkuun Siirry alas
Sadeca

Sadeca


Viestien lukumäärä : 2488
Join date : 29.05.2009
Paikkakunta : Ruotsi

Teknilliset timpurit Empty
ViestiAihe: Vs: Teknilliset timpurit   Teknilliset timpurit EmptyPe Loka 07, 2011 4:22 pm

Jo toiseen kertaan vuoden sisälle meni verkkokortti tästä koneesta ukkosen takia. Yöllä näin kyllä ikkunasta että salama välähteli, mutta se tuntui olevan kovin kaukana vielä jyrähtelystä päätellen. Yhtäkkiä tunsin pienen räpsäyksen koneesta sormissani ja tuli kiire sulkea kone ja vetää johtoja irti seinästä.
Tänään ei sitten päässyt netille ollenkaan. Onneksi naapuritaajamassa tuossa 15 km takana on tietokoneiden varaosien myymälä. Nyt sitten toimii taas pelit ja vehkeet eikä tarvitse vuorotella yhdelle koneelle.

Ukonilman takia se meni viimeksikin ja on kyllä tosi hyvä että se on juuri se verkkokortti mikä aina menee, ettei mene rikki enempää. Kumman halpoja muuten ne kortit. Euroissa vähän yli kympin vain.
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Teknilliset timpurit Empty
ViestiAihe: Vs: Teknilliset timpurit   Teknilliset timpurit Empty

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Teknilliset timpurit
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Periferia :: Asialinja/Asjalik vestlus/Saklig konversation :: Tiede, tekniikka, tietotekniikka ja internet/Teadus, tehnika, IT ja internet/Vetenskap, teknik, IT och internet-
Siirry: